KYOSHO HYPERFLY

Hallo,
Kent er iemand dit model?
Ik wil dit graag eens kopen voor de verandering.
Ik vlieg nu met modelvliegtuigen en wil eens een eenvouwdige heli.

Is dit een goed of slecht toestel?

Alvast bedankt.

Slechtste koop die ik ooit heb gedaan,
een kyosho manta hyperfly.

Het model heeft geen heck rotor, daarvoor een groot staartvlak.
Vliegt volgens gebr.aanwijzing goed bij een beetje wind.
Nou, het vliegt dus helemaal niet!!

Ik had de mijne ook nog gemodificeerd met een regelaar, standaard
zit aan de onderkant een schakelaar met een draadje, de bedoeling
is dat de motor afslaat bij landing.

Onbestuurbaar geval.

Afrader.

Johan

Kan ik bevestigen. Ik heb ook een hyperfly. Heeft 2 keer gevlogen. Dat gaat nog wel maar de landing. Ja dat is een andere zaak. Je moet het ding vliegend landen....... en dan valt i om
Maar ik heb hem nog wel met nieuwe bladen nieuw landings gestel enz enz dus doe maar een bod :wink:

gr Remco

Modeller,

Mijn ervaring met de Hyperfly (Apache model) is anders dan boven beschreven. Ik vind het een leuk “vliegding” voor erbij, echter geen (eenvoudige) Helikopter.
Ik heb de Hyperfly uitgerust met een motorregelaar ipv de “power-down” hengel, met een S-curve in de zender rond het hoovergebied is er goed mee te sturen en te landen. Tevens zijn (bedoelde) pirouettes mogelijk.

De Hyperfly stuurt niet echt strak maar is wel goed bestuurbaar, het landen is een leuke bezigheid om zonder hekrotor met de juiste (lage) vliegsnelheid hem netjes op zijn pootjes te plaatsen. Met weinig wind voor het landen nog even stilhangen is er echter niet bij.
Ik startte de Hyperfly middels opgooien (loslaten tegen de windrichting in, neus iets naar beneden gericht), maar ik heb andere clubleden ook grondstarts zien maken.

De Hyperfly hype ligt inmiddels weer een paar jaar achter ons, dit betekent dat de Hyperfly voor de huidige normen in elektrovlieggebied relatief zwaar is.

Mijn mening: Een leuk “vliegding” voor erbij, echter niet bedoeld als (eenvoudige) helikopter.

afb2201.jpg

afb2202.jpg

Mvgr, Fred

Back