Kyosho Inferno MP Sport uitgevallen tijdens rijden

• Topicstarter Topicstarter Dolloo
  • Startdatum Startdatum
D

Dolloo

Guest
Hallo,

Ik ben net begonnen met het rijden van een rc model. Ik heb een Kyosho Inferno gekocht. Ik was vanmiddag voor de 3e keer aan het rijden, en toen viel tijdens het rijden de auto uit. Ik wilde hem starten, maar de trekstarter zit vast, daar krijg ik geen beweging meer in. Ik heb de auto warm gereden, doe er absoluut geen gekke dingen mee, hij heeft ongeveer 1,5 liter gelopen, dus is als nieuw. Iemand suggesties wat het zou kunnen zijn? Auto kan ik op zijn wielen wel voor en achteruit bewegen, alleen in het tandwiel, waar je onder de auto hem mee uit kan zetten, zit ook geen beweging. Alvast bedankt voor jullie reacties!

Met vriendelijke groet, Alex

Klinkt als een vastloper/warmloper.
Als je de trekstarter en het vliegwiel niet kan draaien, dan zit er iets in je blok vast.
Haal de gloeiplug er eens uit en kijk dan of je het vliegwiel met je hand kunt draaien. Niet forceren!

Gaat dat niet, dan zou ik het blokje er eens afhalen en voorzichtig openmaken om te kijken wat er aan de hand is.
Durf je dat niet, of heb je garantie, dan even terug naar de zaak.

een tandwiel onder je auto waar je 'm mee uit kan zetten ???

dat snap ik even niet helemaal.

ik denk dat je het vliegwiel bedoelt.

ik zou de moter eens losmaken van je chassis en dan je starter HEEL VOORZICHTIG los maken.
als het een trekstarter is dan goed opletten dat er niets los schiet.
doe dat maar eens en laat je dan maar weer eens horen

Dank jullie wel voor de snelle reacties. Ik zag te laat dat ik in het verkeerde forum had gepost, had onder brandstof gemoeten! Kan ik dat nog wijzigen? Ik ga in eerste instantie terug naar de winkel, heb er pas 3 keer mee gereden, is dus waarschijnlijk garantie, en ik ben (nog) niet zo handig met er zelf aan sleutelen...

Marc 2: Het is inderdaad het vliegwiel

Back