Kyosho Inferno MP777 WCE : bouwverslag, foto's & updates

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Matthijs NED 469, 13 dec 2006.

  1. m.velder

    m.velder

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Purmerend
    Klopt Paul, we gaan daar allemaal even een kijkje nemen.
    Echter denk ik er sterk aan om ons volgend jaar te richten op het truggyrijden en wellicht een stuk minder op de buggy.
    het rijden met de truggy heeft ons behoorlijk gegrepen , en ik denk dat dit echt de toekomst zal hebben.
    We zullen best nog wel de buggywedstrijden rijden , echter denk ik niet dat het klassement voor Jordy belangrijk zal zijn

    Wat de banen aangaat , dit blijft in NL een probleem , elke gemeente is in eerste instantie enthousiast ,totdat je werkelijk serieus aan de slag wil.
    Ik hoorde wel berichten uit Roermond en Appingendam , dit schijnt in een redelijk ver stadium te verkeren , we wachten wel af

    gr Michel
     
  2. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    Volgens een Frans rc-blad (wat ik in mijn vakantie vond) zat er bij Peris een andere radioplaat en tank in, verder was het chassis normaal. Ik ben benieuwd waar ze in de USA straks mee gaan rijden tijdens de warm-up van de Worlds, ik zag op de inschrijvingslijst dat Gil Losi jr. zelf ook meedeed.

    Verder zijn de nieuwe shocks en knuckles ook al gesignaleerd bij de wedstrijden om de Brothercup. Twee compleet in Japan opgebouwde auto's met alle nieuwe opties, shocks, knuckles, lichte assen........erg fraai!

    [​IMG]
    [​IMG]

    Zelf begin ik nog maar niet aan de nieuwe shocks, eerst nog de wedstrijden in Helmond en de afsluitende in Purmerend zien uit te rijden en genoeg punten scoren om in de top 3 van de rookies te blijven! Oh ja, nieuw kapje moet daarbij vast helpen: :wink:

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  3. wouterb

    wouterb

    Lid geworden:
    13 dec 2005
    Berichten:
    139
    Hey Matthijs,

    Ik ben er vrij zeker van dat de motor op de auto van Peris verder naar voren zat hoor. Als je de positie van de koelkop ten opzichte van de kap bekeek, kan ik me bijna niet voorstellen dat het om optisch bedrog zou gaan;-)

    Een beetje vertrouwen in jezelf! Je gaat gewoon bij de eerste drie eindigen! Mag je jezelf volgend jaar sportsman noemen;-)

    Succes in Helmond.

    Groeten,
    Wouter
     
  4. M7H

    M7H Forum veteraan

    Lid geworden:
    4 mei 2004
    Berichten:
    6.581
    Locatie:
    Wormerveer
    Nou, het zou zo maar eens kunnen (vermoeden) dat nu Serpent weer 1/10 en 1/8 off-road gaat produceren, er ook in NL meer animo voor gaat komen.....

    Vroeger was er al een off-road baan naast het MACH circuit in Heemstede (niet MACH-one) dus wellicht is er een mogelijkheid om off-road terug te laten keren in Heemstede.....
     
  5. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    ik zie zo snel niet meer animo komen doordat Serpent weer een buggy gaat maken. Je ziet oa. op dit forum veel mensen de mooiste en beste buggy's kopen en er vervolgens niet mee naar wedstrijden gaan. De doelgroep voor Serpent in Nederland zal echt niet groot zijn, wellicht dat een aantal onroaders de buggy voor 'erbij' kopen, maar die hebben zelf zo'n druk onroad wedstrijdschema dat ze echt geen Brothercupje mee zullen pakken. Ik hoop echt dat er meer deelnemers komen in de buggy klasse, veel laagdrempeliger kan volgens mij niet. Je hoeft nergens lid van te zijn, je betaald geen Nomac bijdrage, startgeld op wedstrijddag is laag, wedstrijden zijn fair en leuk.......... maar goed, daar kunnen we wellicht een ander topic over openen :wink:

    Een offroad baan in Heemstede lijkt me goed, volgens mij liggen er nog wat woonboten in de weg, sloot dempen en baan aanleggen.

    Verder over de mp777 en mp8........ wordt er op het het startinggrid forum niets over losgelaten? moet me binnenkort toch eens registreren daar (hoewel, ik blijf hikken tegen dat abonnementsgeld)

    @wouter, je kunt nog mee zondag......het wordt mooi weer! Ik vertrek om kwart voor zes.....
     
  6. paultje

    paultje

    Lid geworden:
    7 mei 2004
    Berichten:
    710
    Locatie:
    weert
    Helaas Matthijs, nog geen nieuwtjes op het startingsgrid forum.
    Zelfs over de komst van de nieuwe Mugen word in Japan niks losgelaten.
     
  7. M@@rten

    M@@rten Guest

    Denk alleen dat voor velen het vervoer nog het probleem is :mad:
    Mij zou het super lijken om aan zoiets mee te doen, maar mijn ouders willen me wel een keer naar helmond brengen maar niet elke week, en om nou naar purmerend ofzo te rijden doen ze helemaal niet denk ik :lol:
     
  8. wouterb

    wouterb

    Lid geworden:
    13 dec 2005
    Berichten:
    139
    Hey Matthijs,

    Nog bedankt voor het aanbod, maar volgend weekend ga ik naar Oberhausen (NRW-Cup.) Dus ik ga morgen electro rijden, zodat ik van de week niet de hele auto hoef schoon te maken, na te lopen en om te bouwen;-)

    In Purmerend ben ik weer van de partij. Kan ik dan eventueel weer meerijden?

    Ale het goed is kan ik in Oberhausen de nieuwe dempers e.d. testen. Ben benieuwd.


    Groeten,
    Wouter
     
  9. m.velder

    m.velder

    Lid geworden:
    10 dec 2004
    Berichten:
    367
    Locatie:
    Purmerend
    he Wouter,

    het nederlandse kamp is goed vertegenwoordigd he in Oberhausen, ga je ook in de tent


    gr Michel
     
  10. wouterb

    wouterb

    Lid geworden:
    13 dec 2005
    Berichten:
    139
    Hey Michel,

    Niet geheel uit vrije wil ga ik ook in een tentje. Hoop dat het een beetje redelijk weer wordt.


    Gr.
    Wouter
     
  11. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    veel plezier in Duitsland jongens, het is tegenwoordig nogal koud zo 's nachts in een tentje..... :wink:

    Ik heb zelf wel lekker gereden in Helmond, ben weer 3e geworden bij de rookies. Had misschien wat meer ingezeten, maar mag niet klagen. 's Ochtends de eerste kwalificatie met de Ninja gereden. Ging best goed, daarna bleef hij echter afslaan en kreeg ik hem niet meer goed afgesteld. Gelukkig wel rechtstreeks voor de halve finale geplaatst, en die ben ik gaan rijden met de RB. Ik was op weg naar een finale plaats totdat m'n auto op het rechte eind volgas aan het eind het hek indook, en daarna er vandoor ging. Een baaninzetter wist hem uit te krijgen zonder verdere schade. Terug in de pits bleek dat m'n accustekker was losgetrilt, snel weer vastgezet, maar ik had al teveel tijd en ronden verloren om de achterstand goed te maken. Wel weer een hoop geleerd, hoop zand en stof verzameld en de komende tijd weer druk om de buggy weer schoon en wedstrijdklaar te maken...... :wink: Wat dat betreft had je wel gelijk Wouter, je auto had je nooit op tijd weer schoon gekregen.......... :wink: De baan was 's ochtends nog nat, auto woog een kilo meer na een heat. 's middags was de baan droog en stoffig.......

    [​IMG]
    [​IMG]

    Tot in Purmerend bij de laatste wedstrijd van het Brothercup-seizoen!
     
  12. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    zo, tijd geleden met een update.... seizoen 2007 al afgelopen uiteraard, afgesloten als 3e rookie, en 14e algemeen. De auto heeft zich perfect gehouden. Voor het seizoen 2008 heb ik wel een nieuwe opgebouwd, ik had zoveel reserveonderdelen die ik niet gebruikt heb.... Op deze auto zitten wel de nieuwe bigbore shocks en cnc-stuurknuckles. Verder heb ik een setje van Tony's screws gebruikt zodat ik allemaal inbusschroefjes heb.

    de nieuwe bigbore shocks:
    [​IMG]

    de nieuwe lichte en smallere assen (kleine diameter vanwege de dikke shocks)
    [​IMG]

    en de nieuwe cnc-knuckles:
    [​IMG]

    Altijd een mooi plaatje als ie vers is opgebouwd.....
    [​IMG]

    Vorig jaar tevens een hudy setup systeem aangeschaft, ideaal en lekker nauwkeurig afstellen. Zou niet meer zonder willen.
    [​IMG]

    Met dank aan Peter Verkerk van Modelsport rij ik dit jaar met een JP motor, erg veel power onderin en komt qua top makkelijk mee met de RB waar ik mee reed.
    [​IMG]

    Tevens na een jaar aanmodderen met schakelaars die het niet uithouden en altijd wel een kwalificatieheat verpesten, overgestapt op goede oude vertrouwde multiplex stekkers...
    [​IMG]

    En de nieuwe trend in offroad, banden balanceren...
    [​IMG]

    En zo rijden we dit jaar weer mee in de Brothercup (meer info op Brothercup.eu)
    [​IMG]
    [​IMG]

    en als laatste..........de nieuwe MP9 schijnt eraan te komen!
     
  13. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
  14. jorrit14

    jorrit14

    Lid geworden:
    1 jan 2006
    Berichten:
    268
    Locatie:
    Dronten, Flevoland
    Ziet er mooi uit met die kap, haha;).
    Nu afwachten wanneer ze wat meer laten zien, teminste met de Kyosho master in Juni!
     
  15. snowmansion

    snowmansion

    Lid geworden:
    12 nov 2007
    Berichten:
    1.626
    Locatie:
    N-H
    Onroad + offroad auto;).

    Lekker veel bodemspeling hehe. Hij ziet er wel futuristisch uit. Kopie voor je of niet? :)
     
  16. nielsVV

    nielsVV

    Lid geworden:
    1 feb 2006
    Berichten:
    563
    Locatie:
    Affligem[BE]
    Je mp7 ziet er echt nog prachtig uit, na al een heel seizoen gereden te hebben.
    Je behandeld je wagens heel goed :)
     
  17. Atarikid

    Atarikid Guest

    Voor een offroad lijkt me dat die vrij laag ligt. Die gaat zand scheppen .. toch?
    Maar verder wel gedurfd.
     
  18. Matthijs NED 469

    Matthijs NED 469

    Lid geworden:
    5 dec 2004
    Berichten:
    1.584
    Locatie:
    nederland
    denk om de knipoog... de auto staat nu zo op een beurs in Japan, wat onder deze afscherming zit wordt pas tijdens de Kyosho Masters in Parijs bekend gemaakt (eind juni).
     
  19. Echelon

    Echelon Guest

    Maak je een grapje of...:p
    Die lage zwarte kap is geen body, maar die zorgt ervoor dat je de hele auto nog niet kan zien. Miss wist je dit wel, maar miss ook niet, dus voor de zekerheid;)

    grtz R.
     
  20. Atarikid

    Atarikid Guest

    Gho, ik had een vermoeden maar you never know met Kyosho. :)
     

Deel Deze Pagina