kyosho inferno valt uit

hallo iedereen,

Ik heb sinds vorige week een inferno. Hij reed perfect maar viel soms uit bij het remmen, ik heb toen het stationair toerental verhoogd en toen ging het beter. Een kwartier later begon hij slechter te rijden. Hij pruttelde precies en kwam niet zo goed op toeren. Nu is dat nog erger geworden en valt bijna meteen uit als ik rijd.voor ik aan alle vijzen begin te draaien wou ik jullie mening eens horen over wat hiervan de oorzaak kan zijn....?

alvast bedankt,

Is het een nieuwe auto?

Heb je de auto ingereden?

het lijkt erop dat de auto erg rijk staat afgesteld.
Als je nog nergens aan gedraaid hebt klopt dat ook wel want zo is de fabrieksinstelling.

Als je hem hebt in gereden, kan je hem iets armer gaat stellen.
lees de "Sticky" topics eens goed door.
en vergeet vooral de handleiding van je auto niet aandachtig door te nemen over het afstellen van de motor.

Als ik mijn inferno had gekocht 4 weken geleden (nieuw) dan moest ik van de verkoper men nitrotoevoer dicht draaien en dan 3.5 toeren opendraaien,
Dan 1 tank op stationair toerental laten draaien.
Daarna nog een stuk of 6 tanks inrijden, ik dacht met 16% rodage.
Na 7 tanks de wagen laten afstellen door een technieker van de winkel op 25% nitro
Zo is het bij mij gegaan.

Als ik mijn inferno had gekocht 4 weken geleden (nieuw) dan moest ik van de verkoper men nitrotoevoer dicht draaien en dan 3.5 toeren opendraaien,
Dan 1 tank op stationair toerental laten draaien.
Daarna nog een stuk of 6 tanks inrijden, ik dacht met 16% rodage.
Na 7 tanks de wagen laten afstellen door een technieker van de winkel op 25% nitro
Zo is het bij mij gegaan.

Dat is prachtig maar zegt niets over de auto van TS?

en hoezo aflaten stellen door de winkel op 25%, met alle respect hoor, maar als je dat zelf niet kan had je beter een electro kunnen kopen.
als het weer een graad of 5 veranderd moet je auto al weer bijgesteld worden.
Daar kun je toch niet iedere keer voor naar de winkel gaan?

Dat is prachtig maar zegt niets over de auto van TS?

en hoezo aflaten stellen door de winkel op 25%, met alle respect hoor, maar als je dat zelf niet kan had je beter een electro kunnen kopen.
als het weer een graad of 5 veranderd moet je auto al weer bijgesteld worden.
Daar kun je toch niet iedere keer voor naar de winkel gaan?

Kk dacht dat hij er mss mee geholpen kon worden paultje.
Ik ben ook maar nieuw in het rc wereldje, K' probeer zo veel mogelijk te leren van rc wagens. de eerste afstelling van de wagen was een gratis service van de winkel, dus heb die kans genomen. en zo leer ik met mijn ogen...
Als hij binnekort minder rijd zal ik wel effe de schroevendraaier in de hand nemen en men vragen afvuren op het forum.

Uit de topics die boven aan in het Brandstof gedeelte blijven staan die "Belangrijk" in de titel hebben is veel info te halen.

Alle begin is moeilijk en kon in het begin ook niks afstellen.
Nu begint dat toch aarig te lukken. De truggy kon vorig weekend mee met de rest :). (Paul kan dat beamen :p).

In het begin weet je niet echt wat doen, maar dat is proberen en blijven proberen.
Gemakkelijkste is in het begin toch iemand aanspreken. Als je weet waar je op moet letten san is het vrij simpel. Dat kan in de winkel.
Heb zaterdag nog even aan de stationair en lsn van Paul (hij kan het zelf ook) gedraait omdat hij wat hoog stond (heb graag dat het toerental snel terugvalt bij idle).

Motor enkel afstellen als deze goed warm is, anders heeft het geen zin.

1. Gloeiplug vervangen.
2. Starten en rijden, als hij uitvalt moet je em bovenin wat armer zetten. Hij krijgt immers teveel nitro. Hij moet wel blijven roken.
Als hij op stationair uitvalt en deze staat hoog genoeg moet je hem onderin wat armer zetten ( let op, deze is zeer gevoelig voor kleine veranderingenx).

Voor de rest de sticky's doornemen. LSN afstellen is het moeilijkst, maar als je dat een paar keer gedaan hebt hoor en zie je dat. Max temp zou ik op 110 graden houden. Mijn max motortemp ligt wat hoger, maar heb een ander soort motortje. Maar meet zelden nog de temperatuur...

Laatst bewerkt:
Back