Kyosho ME 109 combo; ervaringen?

http://www.modellhobby-shop.de/modellhobby/index.php?show=details&product_id=3451&ktg=199

Zo als eerste indruk een schitterende kist!

Is dit wat? Is dit de zelfde kist die Kyosho ook levert als nitro-kist? Ze hebben 't over een span van 1,44 m en een gewicht van 1,5 kilo; dat zal dan toch wel 't gewicht van een lege kist zijn? En hoe zit dat met die retracts; wat heb je daar voor nodig?

Iemand verder vliegervaring hiermee? Tricky als een echte warbird? en de kwaliteit van de kist verder, incl. bespanning?

Bild500x400.jpg

De warbirds van kyosho zijn niet "tricky" integendeel ze vliegen goed.

Echter de bespanning is PET!!

Echt rommel wat ze erop plakken.

Het is inderdaad dezelfde als de brandstof modellen.Ze leveren bij deze een brushless motor en een regelaar.

Op dit forum zijn al tal van mogelijkheden beschreven om een 6,5/7,5 cc
te vervangen door zo'n brushless motor met lipo cellen.

link

Johan

had die inderdaad al enkele maandjes geleden zien staan, en beschouw het als men volgende kistje, maar is die beplakking dan zo erg? geen oracover?
mss dan toch die corby van greatplanes :P

greets

J o h a n zei:
Op dit forum zijn al tal van mogelijkheden beschreven om een 6,5/7,5 cc
te vervangen door zo'n brushless motor met lipo cellen.

link

Johan

I know; ik ben zelf een Extra aan het opbouwen met een dikke brushless, maar deze ME met retracts mag eigenlijk op termijn niet ontbreken aan mijn arsenaal!

Ik vind het zelf ook een super vliegtuig :)
Zelf ben ik echt gek op WOII vliegtuigen, vooral de Messerschmitt en Focke Wulf.
Maar de bespanning is echt waardeloos van Kyosho.
Zelf heb ik een Calmato en naar 2 weekenden vliegen begint de folie al los te raken (vooral striping)
Zelf ben ik geintresseerd in een andere ME109 maar dan van VQ.
Ook voor een .40 motor maar die is zover ik weet beter bespannen dan
deze. Ook zitten er standaard retracts in !
Helaas komt die eind Oktober pas uit :(

Update (linkje)
http://www.vqwarbirds.com/

heeft iemand hem nu eigenlijk?
ik ben opzoek naar een degelijke ARF messershmidt, maar moet wel realistisch ogen, dus geen schuimpje.
ik zou graag die kyosho messer nemen, maar dat ding van de bekleding baart mij zorgen, of heb je er enkel maar problemen mee als je hem met brandstof vliegt?

groeten, sam

Sam,

Die bespanning (de strippings toch) van die Calmato's komen los op plaatsen waar geen olie of brandstof aan kan of op komt zoals bijvoorbeeld aan de bovenkant van de vleugels dus ik vrees dat je in electro-uitvoering het zelfde probleem zal hebben.

Over de Messerschmit kan ik echter verder niets zeggen maar ik hoor het graag van een ander.

Stevo

hmmm das jammer, weet er dan iemand een mooie, goede arf messershmidt? liefst vanaf 1meter 30

greets

De folie van een Calmato is dezelfde, en die blijft prima zitten, als je er maar met je tengels vanaf blijft.

Helaas, met een brandstofkist moet je schoonmaken, dus boen je er regelmatig over met glassex oid. Dat is wat er voor zorgt dat die folie toch nog los gaat laten, althans, in mijn ervaring.

Ik denk dat het bij een electro kist wel eens een stuk beter zou kunnen gaan. Direct uit de doos even nastrijken en dan zou het toch goed moeten blijven zitten imo.

Een andere optie is nalakken met bv. glitsa. Dat kost je wel wat gewicht, maar dan blijft het echt wel goed zitten. Zolang er dus maar niet teveel aan gerommeld wordt.

En anders.. vlieg je een kist als deze een seizoen of twee totdat de basisfolie (de onderste laag) ook los begint te raken, en heb je dan een investering van ca. 60 euro aan oracover, om 'm weer helemaal goed te krijgen. Dat valt toch wel mee, na 2 jaar.

hmmm, ik zal zien, op rcgroups, zijn er toch al velen die er tevreden over zijn, maar een strijkbout heb ik niet, en van oracover aanbrengen op een vleugel, heb ik geen verstand van, welja nu toch niet :P (heb dat nog nooit gedaan)
dus wat denken jullie, ik wil perse eens een scale messershmidt, maar de welke? de minpuntjes van die kyosho staan me niet echt aan, is ripmax een goed merk? die hebben jammer wel geen landingsgestel :(

greets :P

Op de warbirds van Kyosho zit geen oracover.

Dat is juist het probleem, dit rotspul kun je niet gladstrijken.

Het spul zet uit in de zon, en dan krijg je een bollende, rimpelige covering.

Het heeft niets van doen met brandstof, de decals zijn op de covering gedrukt, deze kunnen er dus niet vanaf.

Het probleem is gewoon het soort covering, was het maar oracover, dan
kon je nog iets bijwerken en of strijken.

Met dat kyosho plakspul kun je niets.

Maar ga eens naar een modelbouwwinkel en bekijk een warbird, en
voel er eens aan.

Johan

uhu, zal ik doen.
maar weet dan iemand nog een goede warbird? hoeft niet perse een messer te zijn, maar ik had gelezen dat als eerste warbird een messer het beste is, wat is er dan nog goed na die messer?
een spitfire? een mustang? een corsair? tell me plz :P
ik denk dat het een brandstofmodel zal worden van greatplanes met daar een goede brushless op :P

greets!

ok, na wat te zoeken, heb ik uiteindelijk een prachtige producent gevonden van scale warbirds, ripmax dus :P
ik heb er heel wat goede commentaren van gehoord, en ik zal dan gaan voor de nieuwe ripmax BF-109 EP, hij is nog niet uit, maar ik ging maar gaan voor een warbird rond december/januarie
http://www.ripmax.com/catalogue.asp?page=12

wat vinden jullie daar van?
en weet er iemand een onlineshop, waar ze die ripmax toestellekes verkopen?

groeten, sam

dus dat is goed?
en waar kan je ze eigenlijk kopen?

groeten

De folie van een Calmato is dezelfde, en die blijft prima zitten, als je er maar met je tengels vanaf blijft.

Helaas, met een brandstofkist moet je schoonmaken, dus boen je er regelmatig over met glassex oid. Dat is wat er voor zorgt dat die folie toch nog los gaat laten, althans, in mijn ervaring.

Ik denk dat het bij een electro kist wel eens een stuk beter zou kunnen gaan. Direct uit de doos even nastrijken en dan zou het toch goed moeten blijven zitten imo.

Een andere optie is nalakken met bv. glitsa. Dat kost je wel wat gewicht, maar dan blijft het echt wel goed zitten. Zolang er dus maar niet teveel aan gerommeld wordt.

En anders.. vlieg je een kist als deze een seizoen of twee totdat de basisfolie (de onderste laag) ook los begint te raken, en heb je dan een investering van ca. 60 euro aan oracover, om 'm weer helemaal goed te krijgen. Dat valt toch wel mee, na 2 jaar.

kan je het dan niet zelf gewoon weer verfen

Back