Kyosho me Bf109E 50 - graag advies

ik ben bezig met het bouwen van de Kyosho Messerschmitt Bf109E en had graag wat hulp bij keuze van servo's en motor-esc-prop setup.
KYOSHO?PRODUCT | Messerschmitt Bf109E 50 EP
De vleugelbreedte is 1420mm.

Servo's
Ik heb nog een S3001.
Is het verstandig om de ailerons, flaps en rudder allen met deze S3001 uit te rusten of raden jullie mij andere aan?

Motor-esc-prop.
Aangezien ik 4 pakketten van 6S5000 heb liggen van mijn heli zou ik deze graag op dit vliegtuig willen gebruiken. Normaal vliegt hij blijkbaar op 5S maar het zou zonde zijn om nieuwe lijpo's te moeten kopen.
Kwa motor denk ik dan aan een Turnigy 5055?
Wat denken jullie? Welke esc en prop (3blads)?

Alvast bedankt voor de hulp en suggesties!

Hoi Klex,

Ik vlieg de Spitfire van Kyosho met S3001 servo's, nooit geen problemen gehad.
Voor je overige vragen laat ik het antwoord over aan de modelvliegers hier op het forum.

Mvg,

Pascal.

Die S3001 servo's voldoen prima voor zo'n type kisten.

6 cellen zou ik niet doen voor die 109. Te zwaar (wat wegen die packs?), je gaat er een baksteen van maken.

Ook die 5055 (welke kV waarde) is te heftig voor de 109. Kyosho adviseert 600-800W. De 5055 gaan tot 1750 watt. Kan niet de bedoeling zijn. plus ook weer te zwaar voor dit toestel.

Wat is je bedoeling met het toestel? Mooi vliegbeeld of raggen tot hij uit elkaar spat?

Een G46 (ook van HK) geeft bvb 925 W (allé, chinese watts toch ;) )
Op 4 of 5 cellen => Spelen met de propellorsize.
ESC, buikgevoel 70A (met marge)
Ik vlieg enkel tweeblad props, voor drieblads ken ik de regels zo nog niet :-)

Speel eens met enkele calculators: eCalc - propCalc - the most reliable RC Calculator on the Web
Estimate Electric Motor and Prop Combo

Back