Kyosho Optima Re-release aangekondigd

Indoorvlieger

Forum veteraan
Kort geleden is dit plaatje verschenen op de Kyosho website:

a8656330-140-OptimaReRe.png

Dat lijkt toch wel verdacht veel op een re-release van de Optima. De vorm klopt, en je kan ook four wheel drive lezen, dus het is niet nog een andere versie van het Scorpion chassis, die in meerdere uitvoeringen is uitgebracht.

Bron: http://www.kyosho.com/eng/

Edit: Het gaat inderdaad om een re-release van de Optima.

K.30617_1.jpg

Meer foto's hier: http://reports.kyoshoeurope.com/legendary-series-optima-toutes-les-photos/

Laatst bewerkt:
Ik hoop wel dat het plaatje van de ketting puur is om aan te geven dat het om de Optima gaat, omdat in de originele Optima de ketting nog wel eens wilde oprekken. En de schakels weer fatsoenlijk in vorm krijgen, na er eentje tussenuit te hebben gehaald, is ook geen pretje, plus steeds weer spanning afstellen. Belt is vaak 1 keer afstellen, en dan een hele tijd probleemloos rijden.

kan je ook gewoon de snaar en de diffs van de mid er in zetten, die waren gelijk aan elkaar (let wel dat het de orginele mid is en niet de verlengde of zo)

Dat kan, maar niet iedereen zal die tot zijn beschikking hebben, en als de vraag naar die onderdelen toeneemt, zal op sites als eBay de prijs van de belt onderdelen ook wel omhoog schieten.

Maar zoals het er nu naar uit ziet, zal de re-release met ketting en belt worden geleverd, zodat de bouwer kan kiezen. Ook is er een slipper ingebouwd, en nog wat andere aanpassingen om meer bestand te zijn tegen het motorgeweld van tegenwoordig:

K.30617_54.jpg

http://reports.kyoshoeurope.com/legendary-series-optima-toutes-les-photos/

ziet er wel mooi uit en ja hij is op sommige punten duidelijk verbeterd
ik heb met dit model mijn aller eerste wedstrijd RC ooit mee gereden.... (en gewonnen in een beginners klasse)

Hoe houdt deze auto zich tegen een RC10 vintage buggy (deze is mooi voor in een vintage klasse)? Iemand de ervaring om dit te vergelijken?

Ik moet stoppen met andere auto's kopen maar dit is wel supergaaf :worship:.

Leo,
de RC10 was toen der tijd een klasse apart maar ook een 2WD
de Optima is een 4WD dus eigenlijk niet te vergelijken maar zeker een goede auto (vooral met Snaar aandrijving)

4WD vs 2WD is niet echt te vergelijken. De Optima was in zijn tijd een geduchte concurrent, maar het ligt ook een beetje aan het type baan waar je op gaat rijden. Tegenwoordig zie je veel en lange jumps, soms meer vliegen dan rijden. In het verleden was dat wel eens anders, als je kijkt naar oude video's van Ifmar wedstrijden uit die tijd. De Optima heeft geen achtervleugel, dus mogelijk wat minder op een nieuwe baan.

Je ziet in ieder geval op vintage wedstrijden vaker de Mid (versie met lange wielbasis) en de Lazer ZX-R, of Yokomo Dogfighter worden gebruikt. Die zijn net een generatie ouder, en qua geometrie meer vergelijkbaar met moderne wagens. 2.2 inch velgen ipv 2 inch bijvoorbeeld, en meer verschillen. Maar qua techniek is deze re-release wel bij de tijd, met de slipper, verbeterde tandwielen, etc.

Laatst bewerkt:
Back