Kyosho Oracle BMW Racing

• Topicstarter Topicstarter C
  • Startdatum Startdatum
C

C

Guest
Heeft iemand ervaring met dit RC zeil scheepje, is dit een goed scheepje om mee te beginnen?

kyo0040013_gr.jpg

Hallo

Ik ben zelf met deze boot begonnen en heb mijn eerste RC Zeil ervaringen met deze boot opgedaan.

Het is een leuk compleet schip en heeft redelijke zeil eigenschappen.
voor een betaalbare prijs.

Ik heb hem zelf verkocht om een paar slagen groter te gaan
heb nu een M klasse

Greetz Mark

Ze (een schip is immers vrouwelijk?) ziet er best leuk uit, zeker met die bemanning er op, maar ik heb gezien dat haar zeil-eigenschappen toch wat minder zijn dan van een Micro Magic.
En ik geloof dat de prijs ook wat hoger ligt dan van een MM.

Voor de prijs van deze boot zijn er beslist betere zeilers te koop.
De Oracle is een typische lichtweer boot, zo uit de doos vallen de zware tuigage en hopeloze zeilen niet direct op, tot je samen met een getuned exemplaar vaart...

Als je van America Cuppers houdt, is de Voyager van Thunder Tiger een veel betere zeiler. Echter, ook aan deze boot moet je het nodige verbeteren.

Groeten, Jan.

Micromagic is een leuke instapper met groot veld inden landen!!!

LaurenZ/MM117

Geachte lezers,

Ik ben opzoek naar een zeilboot type: ORACLE BMW RACING. Graag tweedehands of anders (zeer) scherp geprijst.

Reactie's graag via mail: Bas_van_eijk@hotmail.com

Alvast bedankt

Deze zeilboot heb ik op vakantie gekocht voor het varen op een groot meer bij de Camping (Zwitserland, Lago Magiore)...

Vaart heel fijn! maar niet boven windkracht 3, dan is de kiel niet toereikend en gaat hij op zijn kan (maar niet om).

Nu is ZIJ wel wat aan te passen. Zoals ge zelf melt is de kielbalast niet zwaar genoeg. Het enige wat ge kunt doen is de belast vervangen door een zwaardere of aanpassen en zwaarder maken.

Dit probleem heb ik met een Dolphin van Robbe momenteel. Daar zit de lood verdeeld over de hele kiel. Snel bootje bij rustig weer, maar bij steke windvlagen is zij onzeilbaar.
Greetings.

Servowire zei:
Deze zeilboot heb ik op vakantie gekocht voor het varen op een groot meer bij de Camping (Zwitserland, Lago Magiore)...

Vaart heel fijn! maar niet boven windkracht 3, dan is de kiel niet toereikend en gaat hij op zijn kant (maar niet om).

Ik zou er eens over denken, om voor het zeilen bij méér wind, óf een stormtuig, of een langere kiel, met hetzelfde ballastgewicht aan het eind te maken.
In beide gevallen kun je bij meer wind blijven zeilen.

Een zwaardere kiel lijkt mij bij deze boot niet de oplossing, zo groot is 'ie nu ook weer niet.

Groeten, Jan.

P.S.: Hoe is je Duits? Ik heb twee artikelen uit de Schiffswerft over deze boot (o.a. hoe haar sneller te maken) op m'n harde schijf staan.
Stuur me een PB met je mailadres als je belangstelling hebt.

Back