Kyosho Outlaw Rampage Truck

Hallo,
Ik heb een kyosho outlaw rampage truck, maar hij doet het niet. Hij zuigt om een of andere reden geen brandstof aan. Alles werkt en is nagekeken, en ik weet niet wat er nog meer kapot zou kunnen zijn. Ik heb er niet zo heel erg veel verstand van, dus daarom vraag ik het aan jullie. Wat moet ik nu doen?

Is je constatering van geen aangezogen brandstof juist of een vermoeden dat je denkt dat geen brandstof ook geen lopende motor geeft?

3 zaken zijn nodog om een ontbranding op te wekken: brandstof, zuurstof en een ontsteking (gloeiplug)

Een aantal dingen die je eerst moet controleren:
1) is de plug nog goed (niet zwart of dof-grijs), en gloeit die wel?
2) is je gloei-accu vol?
3) heb je bij het starten wel de brandstof doorgepomt door bv. de vinger even op de uitlaat te houden?
4) luchtfilter vies, te dil in de olie of uitgedroogde olie? Probeer eens zonder.

Maar ok, hij krijgt dan geen brandstof. Met sommige brandstoffen kunnen de kanaaltjes in de carburateur verstopt raken als de motor een lange tijd niet wordt gebruikt, sommige oliën drogen op.
Dat betekent de carburateur demonteren en de onderdelen schoon maken.

De gloeiplug doet het nog. De auto loopt steeds een paar seconden, en dan slaat hij weer af. Het lukt me wel om brandstof in de motor te krijgen, maar daarna moet het toch vanzelf gaan?

Dat de gloeiplug nog gloeit wil niet zeggen dat die ook goed werkt maar let je even op wat je nu aangeeft? Eerst zei je dat die het niet doet maar nu zeg je als die aanslaat valt die weer uit, dat is compleet andere informatie voor een compleet ander antwoord dan waarmee je dit topic startte.

Blijft de motor beter lopen als je de gloeier op de plug houdt? Zo ja kan het nog steeds de plug zijn want het gaat niet alleen om de gloeiende werking van de draad.

Andere optie is om de stationair gewoon iets hoger te zetten. Niet direct met hele slagen draaien maar een kwartslag kan al een verschil uitmaken.

Ook wil het werken dat je met de gloeier erop even een paar puljes gas geeft om de motor iets verder op temperatuur te brengen en daarmee de plug even een beetje schoon brandt waardoor de motor beter stationair blijft lopen.

Een slepende koppeling kan ook de oorzaker zijn, een beetje tegenkracht door een gebroken veer of een vervormd schoentje zal de motor afremmen, meestal herkeenbaar aan een auto die bij stationair al wil wegrijden.

En een laatste mogelijkheid is dat de motor misschien versleten is.

[mod]Let even op de datum van de laatste reactie, je reageert 2 jaar te laat.....[/mod]

Maakt niet uit, heb het ding namelijk een week geleden weer tevoorschijn gehaald :) Nu trouwens weer problemen met de brandstof aanzuiging, maar volgens mij gaat het al beter.

Back