kyosho perfex ka-5 regelaar

Wat kan eigenlijk de kyosho perfex ka-5 regelaar aan? Hoeveel turns en A etc. Er zit er nu 1 standaard in mijn kyosho airstreak 500 en wil hem upraden maar weet niet wat de regelaar aankan. Welke motor zouden jullie mij aanraden voor meer snelheid? Zit nu een standaard 540 motor in.

Groetjes pascal

Laatst bewerkt:
Over de regelaar kan ik niks vinden. Misschien zou je een 18turns motor met bijbehoorende regelaar in je boot zetten.

Ook ik heb gezocht maar niets kunnen vinden. Wel zou ik niet een te grote motor aan deze regelaar hangen, de meegeleverde regelaars zijn meestal gemaakt voor standaard motoren.

Om sneller te gaan kan je een Speed 600 race 7,2V erin doen bijvoorbeeld en dan op 7 cellen. Zal een stuk in snelheid schelen
Heel veel meer kan volgens mij ook niet in die romp, heb hier en daar op het forum gelezen dat de romp dan snel gaat 'wippen'. Maar heb de boot zelf nooit gehad, dus dat is moet door de airstreak vaarders bevestigd worden..

grtz

Inderdaad, maar zo te zien op dit filmpje TItTDhquCJg[/media] - rc boat kyosho ep airstreak 500 , een zeer acceptabelen snelheid. Hier wipt hij niet zo, of eigenlijk niet. Ik heb op conrad een leuk test motortje voor 15 euro gevonden, bestelnummer: 230668 - 89. Kan op standaard regelaars worden gebruikt.

De standaard motor draait ongeveer 16 000 rpm (als ik het goed heb) en deze motor draait ongeveer 21500. Ongeveer 30% sneller, en dat is ongeveer 25x0,3=7,5km/u sneller. Ik neem aan dat dat best wel veel scheeld.

Ik probeer steeds het wippen te voorkomen door gewicht voor de motor de plaatsen. Heb er nu 40 gram lood voor de motor geplaats, en zal morgen testen hoe hij vaart. Zal gelijk een filmpje opnemen.

Groetjes pascal

Laatst bewerkt door een moderator:
Uhm, ik zou nog een filmpje opnemen, alleen zit ik een beetje met een probleem. Heb nu de nieuwe motor erin gedaan maar de accu's worden veel warmer dan handwarm! Bijna niet vast te houden!(ook bij de standaard motor) Het lijkt ook of hij veel minder power heeft. Alleen vraag ik me af wat nou het probleem zou kunnen zijn. Ik heb 2 verschillende accu's,

een intellect 2/3 A 7 cell 1400 mah. Deze accu heb ik er toen bij gekregen toen ik hem 2ehands gekocht had.
IB-SP-1400-7.jpg

een 7,2v 1900 mah van protech. Deze had ik nog liggen van mijn andere boot.

pro0p61191_kl.jpg

(geen 2/3 cell)

Beide worden ze veel warmer dan handwarm. Ik gebruik nu de standaard regelaar, (zie titel) en een LRP buggy special motor
230668_RB_00_FB.EPS.jpg

Gekocht bij conrad, heb tevens een robbe power ultimate 2 lader gekocht. Is dat warm worden wel goed, neem aan van niet. Ik laat ze altijd eerst afkoelen, en laad ze daarna met 1c op (en heb gecheckt of ik niks verkeerd oplaad, te hoge spanning etc.). Met de standaard motor werden ze al erg warm, maar nu door de zwaardere motor iets erger.

De volgende keer dat ik weer ga varen (vrijdag of zaterdag, ben namelijk afhankelijk van mijn ouders die kunnen rijden) neem ik een filmpje op.

Groetjes Pascal

Laatst bewerkt:
Hallo Pascal,

Je LRP motor is een 23x2T automotor, die behoorlijk wat stroom lust, met de kleine akku's die je gebruikt is het geen wonder, dat die heet worden.

Eigenlijk is het een goede gewoonte, om bij een sterkere/snellere motor een kleinere prop te gebruiken, zeker voor de eerste vaarten, om te voorkomen dat er dingen (te) heet worden, als de temperaturen aanvaardbaar blijven, zou je weer een grotere prop kunnen proberen.

De Intellect zijn goede cellen, maar met 'gewone' sub-C cellen ben je beter af met de motor die je nu hebt. Als de Protech cellen ook erg heet worden zijn ze waarschijnlijk aan elkaar gepuntlast met 'lametta' (te dunne celverbinders) dit wordt warm bij grote belasting.
Of ze zijn al wat ouder.

Als alternative motor kun je deze ook eens proberen:
Conrad Electronic - Europa's grootste webwinkel in elektronica en techniek
Kun je de standaard prop gebruiken.

De boot in het filmpje vaart op 13,2V, je kunt er wel van uitgaan, dat daar dus geen standaard spul meer inzit....

Ik zou het lood alleen inzetten als laatste redmiddel, je boot wordt er onnodig zwaar van.

Beter is het om de ronde kanten van de step en de spiegel scherp te maken, dan breekt de waterstroom af en heb je minder weerstand.
Daarnaast kun je de akku verschuiven, tot het zwaartepunt (weer) op de goede plaats zit.

Stuur me even een PB als je een uitvoerige beschrijving hiervan wilt hebben.

Groeten, Jan.

Hey, pompebled. Bedankt nog voor je reactie via PB. Ben net terug van varen en had van te voren de standaard motor weer even terug ingedaan, kijken wat het doet met accu en regelaar. De snelheid was een stuk sneller dan de ''snellere motor''! De accu werd ook minder warm, ik denk dat de snelle motor te veel ampére trekt en dat de regelaar het eigenlijk niet aan kan. Misschien een te grote prop, maar ik laat hem lekker zoals die nu is, en kijk na de vakantie voor een ''echte'' epoxy of glasvezel romp en steek daar wat meer geld en moeite in. Zal in de tussentijd even het forum goed doorspeuren voor een goed bootje, en zal het nog wel laten weten. Maar de beschrijving was ook zeer leerzaam voor mijn volgende boot! Nogmaals bedankt ervoor!

Groetjes pascal

Laatst bewerkt:
Mooi dat je boot weer goed vaart!

Het scherpen van de step en spiegel zou ik alsnog doen, het scheelt merkbaar...

Groeten, Jan.

Back