kyosho piper probleem

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
A

Acropilot

Guest
ik ben dus daarnet bij iemand geweest om naar zen nieuwe piper van kyosho te kijken, het is zo'n vliegtuig van 99 euro die hij gekocht heeft om de modelbouwhobby te proeven in dortmund 8)
nu heeft hij het eens laten vliegen en hij zei me dat hij plots naar rechts vliegt richting de grond, telkens als hij nog maar een meter of 4 de lucht inzat, nu ben ik eens bij hem geweest en hem eens laten vliegen en inderdaad hij gaat telkens plots naar rechts, aan het hoogte- of richtingsroer is er niks en qua balans ook niet...
kan iemand men vriend helpen met zen probleem of is het gewoon brol?

groeten, samuel

Hoi Sam,
Heb je al eens test gedaan ivm de reikwijdte ?Misschien slechte onvanger of zender ?
Toch niet te veel crosswind ? De laatste dagen was er toch redelijk wat wind in de dag!
Doe eens een test op de grond met volgas,kan ook storing van de motor zijn.
Kyosho is meestal wel redelijk goe materiaal maar er kan altijd wel een defekt ergens zitten hé !
Grts Nico

Zit de vleugel wel recht aan elkaar??
Staan de roeren zoals ze staan moeten???
De vleugel kun je goed controleren door deze aan de voorlijst losjes vast te pakken, en dan naar je toe te draaien, totdat de onderkant als het ware "wegvalt", dat moet aan beide kanten op hetzelfde moment gebeuren, anders is je vleugen niet goed....

samuel speltdoorn zei:
ik ben dus daarnet bij iemand geweest om naar zen nieuwe piper van kyosho te kijken, het is zo'n vliegtuig van 99 euro die hij gekocht heeft om de modelbouwhobby te proeven in dortmund 8)
nu heeft hij het eens laten vliegen en hij zei me dat hij plots naar rechts vliegt richting de grond, telkens als hij nog maar een meter of 4 de lucht inzat, nu ben ik eens bij hem geweest en hem eens laten vliegen en inderdaad hij gaat telkens plots naar rechts, aan het hoogte- of richtingsroer is er niks en qua balans ook niet...
kan iemand men vriend helpen met zen probleem of is het gewoon brol?

groeten, samuel

heb je het al geprobeerd om bij te trimmen??

uhu we hebben alles geprobeerd, maar wat bedoel jij stefan?
begrijp je niet goe :roll:

groeten, samuel

sorry, na het nog een keer nagelezen te hebben, kwam ik ook tot de conclusie dat het niet echt duidelijk was. :oops: :oops: :oops:
Je moet buiten gaan staan, en dan de vleugel losjes vastpakken bij de achterlijst, met de duimen boven en de neuslijst van je af. Dan draai je de vleugel bovenlangs naar je toe. Volg je me nog??? :roll: Op deze manier kun je heel beheerst de vleugel laten kantelen. Op een gegeven moment zie je aan één kant het vlak van de onderkant "wegvallen", omdat de neuslijst er dan voor zit. Het moment dat dit gebeurt moet aan beide kanten gelijk zijjn, omdat je anders aan de ene kant een grotere instelhoek van de vleugel hebt als aan de andere kant. Dit houdt in dat je dus aan de ene kant meer lift krijgt, en het vliegtuig dus een bocht gaat maken. Is het nu duidelijk? Hoop het iig wel, anders nog maar een keer vragen...

ok ik begrijp je ;)
zal deze week nog eens langs gaan en hem helpen :P

groeten, samuel en alvast bedankt eh gasten! ;)

Klinkt meer als een ordinaire "stall" ..... met te weinig gas, te snel steigen ....

Back