Kyosho Porsche 959

Discussie in 'Foto-Album' gestart door Bart_Banaan, 10 mrt 2005.

  1. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ik heb weer een best wel bijzondere Kyosho erbij; een Porsche 959 op schaal 1:7. De auto heeft 4WD en is voorzien van een 3,5cc REX motortje, en is eigenlijk een soort 'Landmax', dus een soort weguitvoering van een 1:8 off-road Buggy. Ik gloof dat het model, of het chassis 'Pirate' heet, dat staat ook op de voorste bulkhead..

    Maar.....
    Dit is dus GEEN Landmax, maar een limited edition, een speciale uitvoering van Kyosho, er zijn er 1.500 van verkocht wereldwijd. De 'kleine' auto die erbij staat is een gewone 1:10 brandstof Kyosho V-One SII, dus zeg maar een 'normale' RC-Car, dan zie je goed het vershil in formaat... De auto heeft vele leuke details, zoals de schijfremmen in de wielen, waarvan de 'remschijven' met de wielen meedraaien, maar de rode remblokken staan wel gewoon stil. En natuurlijk die dubbele uitlaat: in de body zitten twee inkepingen precies voor die uitlaten.... erg fraai!

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Als iemand meer informatie over deze auto heeft, dan houdt ik me aanbevolen, ik heb er erg weinig over gevonden....
     
  2. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Ziet er idd erg mooi uit :)

    Heb je ook een mooie foto van de achterkant met de uitlaten en de kap erop zodat dat goed te zien is :)
     
  3. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Tuurlijk heb ik die voor je:

    [​IMG]
     
  4. bennieboy90

    bennieboy90 Guest

    zeer mooi maar hoe kom ej eraan ? en wat zijn ze snelheden ongv ? rijdt hij lekker ? mischien mailtje naar fabrikant Sturen ? maar echt zeer mooi
     
  5. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Dat ziet er heel netjes uit met die pijpjes zo :) Beetje mooie omgeving foto's maken en het is net echt :)
     
  6. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Hoe ik eraan kom? Gejat tijdens een inbraak, wat anders?

    Hij is opgebouwd als een 1:8 buggy, met best een heel goeie en snelle REX motor van 3,5cc (da's een wedstrijdwaardige motor) en hij heeft straat vertanding en straatwielen, dus ik schat dat 'ie ergens tussen de 70 en 80km/h loopt maximaal...
     
  7. bennieboy90

    bennieboy90 Guest

    nou even echt waar je hem vandaan hebt ? verkopen ze die dubbele uitlaatjes nog ergens dat je weet ?
     
  8. bart

    dat is nu oud sentiment ik heb er zelf een gehad je had ze in twee uitvoeringen bmw 3 serie en deze porsche
    4 wiel drive met centrale rem die niet echt best werkte en drie maal dif leuke bak maar geen onderdelen meer dus verkocht en een fg voor terug gekomen.
    voor de rest weinig over te zeggen was een leuke auto zeker een twee jaar mee gereden en je ziet/zag ze niet veel was wel bijzonder

    groetjes marcel
     
  9. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Leuk om te horen, Marcel!
    Wat blijkt: ik heb nog een boel spae-parts van dit model liggen, ooit gekregen bij een andere 2e hands aankoop! Ik vond deze draagarmen al veel erop lijken, en na even zoeken bleken die andere indentiek te zijn... Dus ik heb nog wel wat spare-parts liggen blijkt achteraf... ook tandwielen en ander klein spul!

    En op Kyosho Pirate blijk ik inderdaad wel wat spares te kunnen vinden op het internet.
     
  10. Gaaaaaaaaaaaf die uitlaat zo! Dat wil ik dus meer zien bij de onroad cars van tegenwoordig! Dus fabrikanten, begin er is aan!
     
  11. Donysius

    Donysius Guest

    Ik ben nu bezig met de schoonmaak/restauratie van de mijne :D

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina