Kyosho Pure Ten 1:10 Nitro opknappen

Zo weer aan de volgende begonnen, ik wil alle nitro wagens uit een groot lot aan de praat krijgen om de volgende redenen :rolleyes:

1. ik wil ervan leren en tot nu toe is t echt intressant en gaat best lekker
2. zo wil ik bepalen welke wagen(s) ik graag houden wil
3. zien welke er compleet zijn en of de moeite waard om te fixen
4. overige voor verkoop etc.
5. (zal vast iets vergeten)

Allereerst een shoutout aan Justme & Roelof, hun hebben me tijdje geleden al geholpen de meeste chassis helpen indentificeren :wink:

10363918_284856041675621_1530568258947468309_n.jpg

Het lijkt erop dat deze compleet is...
uiteraard op de ontvanger / zender, slangetjes na :cool:

Zo deze behoefde niet zoveel werk...
Alles is al schoon behalve de motor

a8upega6.jpg

Nu ff koffie filters halen om de schoonmaak nitro enigzins herbruikbaar voor t cleanen

Motortje uitelkaar en zag er t mooiste uit tot nu toe binnenin geen roest te bekennen, denk haast wel dat schoonmaken niet nodig is...

va2aturu.jpg

Maar ik ga t desondanks doen...
Geen hele nacht maar paar uurtjes ofzo

Zo motortje weer schoon :)

yvu8esuv.jpg

En verder alles afgebouwd...

2a9yru3e.jpg

ga4e5yvu.jpg

Hij heeft ook al gelopen, volgens mij is er iets met de koppelling want als ik aan de trekstart trek dan draaien de wielen...

Is dat makkelijk te verhelpen?

Ook het afstellen is pittig, naar heeft prima compressie iig :)

ok sinds deze carb. anders is als de vorige vraag ik me af hoe ik t moet doen, zal t proberen uit te leggen...

1897818_285122441648981_7461990940328214106_n.jpg

Ik schroef ik eerst C helemaal richting B, daarna schroef ik B helemaal in A... dan zorg ik dat de (stelschroef) verticaal staat en vergrendel ik hem door C richting A te draaien.

ik weet dat dit de juist methode is, behalve dat ik niet weet of de afstand hier van belang is. Dus zegmaar als C verder van B afstaat kan B minder ver in A :rolleyes: pffffff

snapt iemand wat ik probeer uit te leggen?
ik vraag me af of dat ook een afstelling is...

aangezien de meeste HSN + (soms ook MSN) + LSN + IDLE hebben
en deze lijkt alleen IDLE en HSN te hebben,
mits wat ik probeerde uit te leggen mogelijk MSN of LSN is :confused:

Als je eerst even het deel linksboven op je foto erin zet (waar het stangetje aan zit wat aan je servo moet) snap je het denk ik vanzelf wel hoever hij moet. Ik weet niet hoelang hij is als c tegen b zit maar als je zegmaar je dat deel erin hebt zitten en je kijkt in het gaatje waar het luchtfilter op gaat, en je zet de schuif zoals hij normaal stationaar zou draaien. dan het geheel erin en mag dat het einde niet raken want dan zou er geen nitro meer door kunnen. Snap je wat ik bedoel? Zo kun je het idd een instellen. (zijn vast mensen die het beter en precieser kunnen uitleggen)
Bij mij zit c strak tegen a en kan ik krap aan mn nagel krijgen tussen b en c.

En wat je koppeling betreft haal het koppelingshuis er eens af en kijk eens, is vaak erg simpel.

Als je eerst even het deel linksboven op je foto erin zet (waar het stangetje aan zit wat aan je servo moet) snap je het denk ik vanzelf wel hoever hij moet. Ik weet niet hoelang hij is als c tegen b zit maar als je zegmaar je dat deel erin hebt zitten en je kijkt in het gaatje waar het luchtfilter op gaat, en je zet de schuif zoals hij normaal stationaar zou draaien. dan het geheel erin en mag dat het einde niet raken want dan zou er geen nitro meer door kunnen. Snap je wat ik bedoel? Zo kun je het idd een instellen. (zijn vast mensen die het beter en precieser kunnen uitleggen)
Bij mij zit c strak tegen a en kan ik krap aan mn nagel krijgen tussen b en c.

En wat je koppeling betreft haal het koppelingshuis er eens af en kijk eens, is vaak erg simpel.

dankje... t probleem van de koppeling was dat de vorige eigenaar em niet goed in elkaar had gezet en daardppr eigenlijk al grotendeels gesloopt had, vergeten foto's te maken :(

leek op paar plekjes als gesmolten plastic ofzo...
en de messing?/goudkleurige ring direct aan de binnenkant van de buitenste behuizing was niet gelockt op die 2 uitsparinkjes etc.

maarja toch maar weer geprobeert en voila ging al stukken beter,
niet helemaal in z'n vrij te krijgen... maargoed zie filmpje :p

Kyosho Pure Ten 1:10 Onroad Nitro GX12 - YouTube

Update: gisteren ongelukje gehad te wijten aan niet nadenken, ging iets te hard over flauwe verkeersdrempel waardoor ik vergeten was dat de accu pack niet goed vast zat.. Dus die schoot op bij volgas los en ging de auto ophol rechtstreek tegen de stoeprand aan (gelukkig niet schuin)

dupezaqy.jpg

De motor was verschoven, simpel op te lossen gelukkig en ik moet het stukje tussen de plastic neus met schuim en het voorwieldiff terug naar beneden buigen, dus alles werkt weer...

Tis idd echt een leuke wagen :)

Laatst bewerkt:
Dit is een leuke wagen heb ik ook nog staan. Rijd eigenlijk altijd en super lekker. Ik heb hem toentertijd wel een andere uitlaat en tweede versnelling gegeven.

Die van jouw ziet er weer uit als nieuw iig. Goed bezig

Dit is een leuke wagen heb ik ook nog staan. Rijd eigenlijk altijd en super lekker. Ik heb hem toentertijd wel een andere uitlaat en tweede versnelling gegeven.

Die van jouw ziet er weer uit als nieuw iig. Goed bezig

sorry voor de late reactie, ja ik verbaas me hoe lekker hij rijdt...
snap ook zeker waarom ze deze adviseerde te blijven rijden
met oog op veel verkrijgbare onderdelen etc. (geen id of dat klopt)

echter zit er een spuug lelijke kap bij :(
zal gauw foto's maken.. het is een Peugeot 307 met race stickers ofzo

Mijne heeft een dtm Mercedes kap is opzich wel stoer en die zijn dacht ik wel te vinden nog. Qua onderdelen weet ik niet hoe de verkrijgbaarheid is. Ik heb de mijne denk ik al 10 jaar enige wat ik toen veranderd heb zijn de uitlaat en een koppeling met twee versnellingen.

Ik heb er nog nooit iets kapot aan gehad op banden en wat schroeven na. ( de schroeven in de bodemplaat zitten niet verzonken en slijten redelijk rap)

Mijne heeft een dtm Mercedes kap is opzich wel stoer en die zijn dacht ik wel te vinden nog. Qua onderdelen weet ik niet hoe de verkrijgbaarheid is. Ik heb de mijne denk ik al 10 jaar enige wat ik toen veranderd heb zijn de uitlaat en een koppeling met twee versnellingen.

Ik heb er nog nooit iets kapot aan gehad op banden en wat schroeven na. ( de schroeven in de bodemplaat zitten niet verzonken en slijten redelijk rap)

Ja ik heb nog 1 nieuw gespoten merceden kap ergens ooit bij gekregen daar zitten nog geen gaten in en is ook niet uitgesneden maar ik moet eerst zeker weten met welke auto ik verder wil, maar deze bevalt zeen goed iig :) ja die schroeven zijn niet handig, mijn motormount schroeven trilde los hehe

Ik zie dat je losse batterijen gebruikt, beter is een vast accu pakket.
Dat is Veel betrouwbaarder.

Ziet er verder erg netjes uit.
Mvg

Ja ik begrijp waarom je dat zegt ik heb inmiddels al een 2000 5pack aangeschaft

...
Btw mn uitlaat lekt aan de motorzijde en op de 2 uitlaat helften :) wat voorn pakking moet ik daar tussen doen er leek rode vloeibare tussen te hebben gezeten, maar die heb ik uiteraard moeten verwijderen en hoopte dat de sealing zonder pakking genoeg was, kan ik daar nog ergens halen automateriaal zaak? Karwei?

sorry voor de late reactie, ja ik verbaas me hoe lekker hij rijdt...
snap ook zeker waarom ze deze adviseerde te blijven rijden
met oog op veel verkrijgbare onderdelen etc. (geen id of dat klopt)

echter zit er een spuug lelijke kap bij :(
zal gauw foto's maken.. het is een Peugeot 307 met race stickers ofzo

Ik heb er 5 staan waarvan er 3 rijden en twee voor onderdelen.
Moest je een probleem hebben stuur dan een PM of mailtje.

Wees blij met die Peugeot. Ik heb een kap van een Beige Astra:nooo: en heb een skyline aangepast die eigenlijk te smal is.

Het is inderdaad een zeer leuk autootje, deze zomer ga ik er eentje tot een rally ombouwen.
gr

Ik heb er 5 staan waarvan er 3 rijden en twee voor onderdelen.
Moest je een probleem hebben stuur dan een PM of mailtje.

Wees blij met die Peugeot. Ik heb een kap van een Beige Astra:nooo: en heb een skyline aangepast die eigenlijk te smal is.

Het is inderdaad een zeer leuk autootje, deze zomer ga ik er eentje tot een rally ombouwen.
gr

Ja idd kan altijd erger :) oh goed id, maak wel een verslagje aub misschien is t voor mij ook wel de moeite waard ik heb t niet zo op onroad eerlijk gezegd, daar gebruik ik liever de achterwiel aangedreven nitro voor om lekker te glijden ;)

Back