Kyosho Raider Pro Upgraden? Waarnaar?

RaRa wat heb ik bij mijn ouders letterlijk onder het stof vandaan getrokken?

Een Kyosho Raider Pro !!!

Tadaaaa

IMAG0044.jpg

IMAG0048.jpg

IMAG0050.jpg

IMAG0051.jpg

Er zit een mabuchi RS540-SH motor in.
2 servo's van Futaba S3003
En 2 channel AM FP-R122JE ontvanger van Futaba
En een Attack II zender van Robbe/Futaba met batterijen van panasonic die het na +- 10 jaar op zolder te hebben gelegen nog steeds doen.

De reden dat ik hem vroeger op zolder had gegooit was desinteresse, en dat metalen snelheidsregelaar ding bleef wel eens steken (ja ook volgas) maar grotendeels vanwege een kapotte accu en aangezien accu's vandaag de dag een stuk goedkoper zijn dan vroeger begint het weer te jeuken.

Ik had al een beetje gezocht op het forum maar over die RS540-SH motor valt nou niet veel te vinden. Ik wil graag weten wat ik hier mee kan doen? Een nieuwe accu kopen? zoja wat dan? 7.4V of 11.1V ? Een nieuwe brushless set halen?
Ik ben hier compleet nieuw in en zal me er zelf ook in gaan verdiepen hoor.
Als ik een beetje een goedkoop upgrade setjes koop hoeveel ben ik dan ongeveer kwijt? (gezien mijn heil grotendeels bij mijn Honeybee FP2 helikoptertje ligt)

Die motor is de standaard. Wil je er deftig mee rijden, dan voldoet de raider waarschijnlijk niet echt.
Beetje sneller maken met een motor met wat minder turns en een esc. Maakt het je niet zoveel uit, kijk dan enkel voor een cheape esc, laat de motor (voordeel van de standaard is dat hij enorm robuust is). Een standaard esc heb je wel voor 20 euro denk ik, gewone batterij 7,4V ook zoiets denk ik (check eens of je lader ze aan kan).

ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo !!!

mijn eerste auto (eigenlijk tweede maar de eerste moest ik delen met mijn broer)

Ik heb er kiloooooometers mee gereden, met een 15turns motor op mechanische regelaar zelfs, later een electronische.
Ik heb de outdrives nog in het diff moeten lijmen omdat de tandjes anders doorratelden. :)

Uiteindelijk verkocht voor €25 :-)

Ik zou er de allergoedkoopste electronica voor zoeken, maar ik denk dat je het snel 'beu' zal zijn (je bent geen 14 meer). Dusja, origineel laten uit nostalgie zou ik denken.

Back