Kyosho Raider Pro!

oe, inderdaad, nice, goeie zet. Is die gewoon in lexan? Veel misbruik zal die niet kunnen hebben zeker? Bij mijn blauwe is dat ook zo. Al 27 keer hersteld denk ik.

Dank je, ik ben er ook tevreden over. Wat betreft de duurzaamheid, de spoiler bedoel je? Is lexan, komt van een Team C Minion. Hij heeft niet veel te lijden, evenals de body. Ik rij af en toe met mijn vintage auto's, voor dagelijks gebruik pak ik de LRP's of de Minion.

Lijkt mij dat als je in het begin het voltage meet ( gewoon op de accu stekker ) en na 2 minuten ( als hij langzaam gaat rijden ) nog eens meet, en je meet echt een groot verschil, dat je het dan wel kan zien?
Als er een cel minder is zou er dan dus zo'n 1,5V minder in moeten zitten dan in het begin..

Sinds wanneer is een kever niet vintage? :)
Nee, de regelaar wordt gewoon wat lauw. Nee ik moet nog even proberen met een andere accu, dit was gewoon de zwaarste die ik heb. Je kunt natuurlijk niet de cellen apart checken bij zo'n pack...

Ik zal het eens proberen, je weet nooit, maar inderdaad, onbelast ziet dat er meestal beter uit dan het is.
Thx
Wel, momenteel wordt de vintage weer bijna dagelijks gebruikt door mijn jongste racertje, we'll see.

Het blijft toch degelijk spul, zoveel jaar na dato nog steeds prima bruikbaar. Misschien moet ik toch mijn Optima Mid weer eens een keer uit de mottenballen halen.

Lijkt mij dat als je in het begin het voltage meet ( gewoon op de accu stekker ) en na 2 minuten ( als hij langzaam gaat rijden ) nog eens meet, en je meet echt een groot verschil, dat je het dan wel kan zien?
Als er een cel minder is zou er dan dus zo'n 1,5V minder in moeten zitten dan in het begin..

En nog ter info: Het batterijprobleempje bleek gewoon een slecht contact in de connector van de batterij. Dus wss veel vonkjes en daardoor de draden van de batterij die in no time warm werden en de auto snel niet meer deftig reed. Nieuwe connector en alles is zoals het hoort. Ik merkte het omdat deel van de connectorbehuizing begon te smelten :)
Rijdt verder dik ok hoor. Een kleiner pinion zou nog leuk zijn, wegens de grote banden.

Ah, dat kan inderdaad, mooi dat het is opgelost in ieder geval, en dat je geen nieuwe accu hoeft te kopen!

Even kleine update na enige tijd.
Ik zou nog eens wat foto's moeten maar.
Maar de blauwe (originele) rijdt nog steeds heel lekker. Tal va kleine herstellingen af en toe wegens bruut geweld van de kleine chauffeur, maar nog geen probleem geweest.
De grijze keverkapraider is ondertussen ook geadopteerd en hij kan er ook al goed weg mee. Hoewel hij veel sneller rijdt.
Maar helaas: onlangs hoorden we een fel geknars en hij stopte ermee. Heb nog niet gekeken welk tandwiel het begeven heeft. Ik gok op de pinion, misschien de spur.
Als ik deze zal herstellen, zal ik dus een kleinere pinion steken ivm de grotere banden. Heb ik het dan goed voor dat de gears (en diff) minder belast worden?

Ondertussen nog een donor bijgekocht voor weinig. Enorm goeie originele staat (spijtig dat je nooit een raider met interessante upgrades tegen komt...). Nauwelijks gereden. En nog een zender bij ook.
Ondertussen is indoorvlieger ook gebeten van de raider :) Wordt nog een rage!
Ik heb alvast de achterbanden geadopteerd: de ruwe kyosho offroad banden met dikke toppen. Die vind je niet meer...
Fotootjes later hoor.

Die achterbanden zijn binnenkort dan waarschijnlijk wel kaal, of niet? ;-)

Wist je trouwens dat er hele goede reproductiebanden te koop zijn? Op het Kyosho logo na identiek aan de originele, dus ook de opdruk "Sand Super" etc.

Moh, waar dat? Die ben ik nog niet tegengekomen?
Ik zal proberen ze niet meteen kaal te laten worden. Om op asfalt te rijden heb ik nog de kale.

Edit: even op ebay gekeken. inderdaad. Al hebben de originele wat meer noppen. Nu, ik heb het niet speciaal voor het authentieke. Moderne banden zijn mij ook goed. Maar die passen niet op de kleinere diameter van de oude velgen. En nieuwe velgen passen nu niet echt op een vintage :)
En trouwens voor die prijs heb ik een hele donor auto met al zijn onderdelen , incl banden en velgen.

Voor rijden zou ik die banden ook niet snel aanschaffen, maar als je eentje helemaal wil opfrissen, en er nog origineel wil laten uitzien, is het een optie. Schumacher heeft ook nog passende 2.0/1.9 inch banden.

Donor-auto is meer waar voor je geld, maar vaak zijn de banden dan uitgedroogd, of zelfs gescheurd.

Je moet ze weten te vinden hé. En beetje geluk hebben. De laatste die ik nu heb heeft wss 15 jaar in een geconditioneerde ruimte op een schapevelletje gelegen .
Van die met de grijze keverkap waren ze inderdaad vergaan.

Back