Kyosho Rampage 10

Goedemiddag allemaal,

Om te beginnen zal ik even zeggen dat ik nieuw ben met de brandstof auto's en dat ik dus waarschijnlijk niet alles zal snappen.

Ik heb een kyosho rampage 10 op de kop weten te tikken waarmee ik wil gaan rijden. (Ik heb al een rijdende auto, een kyosho ultima rb).

Op deze auto zitten geen servo's en geen zender. Deze wil ik er op gaan zetten en daarnaast ook alles even grondig schoonmaken.

Ik heb zodoende een aantal vragen voor jullie.

Is het verstandig om alles uit elkaar te halen voor een leek als ik? Als ik alles goed fotograaf moet dat wel lukken denk ik toch?

En hoe krijg ik alles dan goed schoon? Ik heb al wat methoden gelezen namelijk in de diesel of in de anti-vries. Maar is er geen veiligere methode? Deze twee stoffen lijken me namelijk vrij aggressief?

Daarnaast ook nog een vraag over de servo's en de zender. Wat voor servo's adviseren jullie en hoe kan ik deze het makkelijkst vastzetten?

En wat is nou een goede ontvanger om erop te zetten? 2.4 ghz of 40mhz? Ik weet het verschil niet echt namelijk.

Ik heb ook nog foto's gekeken van dit type op google die goed in elkaar zit. Daar ze de gasservo gekoppeld aan een schroefje op de demper/uitlaat. Weet iemand waar dit voor is (ik heb een foto toegevoegd).

Foto demper: ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

Foto complete auto: ImageShack® - Online Photo and Video Hosting

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en ik niet teveel stomme vragen heb gesteld ;).

Alvast bedankt!

Rolf

Laatst bewerkt:
Misschien komt het omdat wat je vraagt al vele malen gevraagd is. Dit forum ket ook een zoekfunctie (zelfs 2), maak er eens gebruik van

Weet iemand dan wel wat dat ding is op de demper? Op andere dempers zie ik dit namelijk niet.

Daarnaast nog een vraag. De motor heeft wel compressie en loopt nog. Ik wil hem alleen schoonmaken. Toch uit elkaar halen of de zuiger en cilinder gewoon laten zitten?

Rechtsonder van de cirkel zit een gat in de uitlaat, daar moet een slang op komen die aan de tank gekoppelt wordt. Dat wat je aangeeft is een soort van klep in je uitlaat, mogelijk als start of stophulp.

Back