Kyosho rampage, kyosho ultima RB en Kyosho Fazer

Hoi allemaal,

Ik heb zoals al uit de titel blijkt drie verschillende auto's van Kyosho. Nu is mijn vraag de volgende: Wat zal ik met de auto's doen, want ik kan voornamelijk bij de eerste twee moeilijk aan onderdelen komen.

De Kyosho rampage is een opknapper. Er zitten geen servo's op en geen zender + ontvanger. De aandrijving is nog met een riempje die ook niet meer te verkrijgen is volgens mij. Is het de moeite om voor deze auto een zender + ontvanger en servo's aan te schaffen? M.a.w. is dit een klassieker of gewoon oude meuk?

De Kyosho ultima RB rijdt in principe goed maar er is een tandje van het tandwiel afgesleten waardoor de koppeling af en toe niet goed meer pakt. Toen ik het tandwiel en de koppelingensklok wilde vervangen bleken deze ook niet meer zo makkelijk te verkrijgen te zijn. Nu kan ik de aandrijfas waar het tandwiel op zit proberen te vervangen maar dit zal niet makkelijk en goedkoop zijn. Is het dat bij deze auto nog waard?

Daarnaast heb ik nog de Kyosho fazer onroad auto. Deze rijdt goed en daar is niks mee aan de hand. Maar als ik zie hoeveel moeite het kost om onderdelen te vinden voor die andere Kyosho weet ik niet of het verstandig is om hiermee door te blijven rijden.

Wat zeggen jullie? Allemaal verkopen, opknappen, ombouwen? Ik hoor het graag.

Groet,

Rolf

Zelf ben ik van het principe om niet echt iets weg te gooien/verkopen van mijn rc wagens.
Wanneer ik een beslissing maak om er niet meer mee te rijden ivm moeilijk te verkrijgen en daardoor ook veel te dure onderdelen,dan probeer ik deze inorde en rijdend te krijgen en dan op het schap ermee.Geeft me altijd een goed gevoel om ze te zien staan en dan te denken, "als ik er ooit nog eens rustig mee wil rijden hoef ik er enkel de accu in te doen".

Natuurlijk zijn niet alle mensen zo,dus als het jou niet veel kan schelen of ze nu rijden of niet en ze ofwel zouden blijven liggen ofwel binnen een paar jaar toch uiteindelijk op de container belanden,dan kan je ze best doorverkopen aan iemand die er wel nog iets mee doet.Zo kan die persoon zijn oude auto's opknappen en heb jij centjes om in een nieuw chassis te investeren.

ik rij eigenlijk enkel met moeilijk te verkrijgen stukken. Heb het ook wel voor vintage. Ik probeer wel een overvloed aan onderdelen te verzamelen 2dehands en zo. Kost meestal niet te veel, heb nog nooit echt iets te kort gehad. Maar moet wel zeggen dat ik de laatste tijd zelden kan rijden.
Als het je zelf niets zegt om de oudere modellen rijdend te hebben, verkoop ze dan. Ik denk dat de ultima vooral wel een gewild model is. En anders ga je op zoek naar onderdelen, maar rijd er wel wat voorzichtig mee dan. Ik volg anthem2 dus wel eigenlijk.
Als ik zo wat verkoop, vraag ik er meestal maar een appel en ei voor. Zelf vind ik het ook leuk om op zon koopje te stoten, en alles wat het opbrengt is leuk meegenomen.
Die kyosho fazer, daar is nog wel makkelijk gerief voor te vinden zeker?

Back