Kyosho SandMaster 1/10

Kyosho heeft een fraai instap model ontwikkeld voor de mensen met een kleine beurs en grote verwachtingen; de nieuwe 1:10 elektro Buggy Sand Master.

De Sand Master is een nieuw ontwikkelde 1:10 elektro buggy welke geconstrueerd is uit onderdelen van de populaire en door en door geteste Ultima Serie buggy’s aangevuld met een geheel nieuw ‘badkuip’ chassis en bijpassende aandrijving. Hiermee heeft Kyosho een ‘uitgerijpte’ en robuuste achterwiel aangedreven (2WD) offroader ontwikkeld die makkelijk te onderhouden is en eenvoudig te controleren op het terrein.

meer info

Wie heeft er ervaring mee ?? Ben geen elektroman, we gaan in een sporthal op tapijt rijden.

Ik heb hem gezien in de M magazine.
Ik zelf ben nog niet zo bekend met kyosho,maar daar komt vanaf maandag veranderinhun want dan komt er hier een ultimatum en binnen.

Ik ben benieuwd

Is toch een aangepaste Ultima? Kyosho maakt in principe geen slechte auto's bij mijn weten. Soms wel een paar hop ups die je beter wel kan plaatsen, maar ze hebben wel een berg ervaring in het ontwerpen en maken van buggies.

Hij is besteld, de kit versie, we gaan het uitproberen, en zien wel. Kyosho is goed, dus neem aan dat ze wel weten wat ze op de straat zetten.

sorry maar als ik zo die schokdemper zie en de pinion, de manier hoe de spur vast zit.
geen slipkoppeling?

voor de prijs is hij misschien goed maar het lijkt me een beetje een "speelgoedding"

BS-Sandmaster-8.jpg

als je hem orgineel houd dan zou hij prima voldoen maar ik denk niet dat je moet gaan klooien met zware motoren enz.

het model is heel gaaf.
ik zit te wachten tot de kyosho ultima db als rollend chassis is te krijgen :D

Tja, schokbrekers is bekend, gaat straks ook wel wat aan gebeuren als het gene we gaan doen ik straks ook leuk vind :D

Maarre Poebe jij komt toch ook wel ???

Kan wel veel geld uitgeven voor een auto, maar als blijkt dat ik het niks aan vind, moet je een dure auto zien te slijten, kan ik nu beter iets goedkoops kopen en als het me wel bevalt die Losi TwentyTwo kopen :D

We gaan het meemaken.

Goede instelling. Je eerste auto zal toch vaak meer te lijden hebben. En misschien zijn eventuele zwakke punten met wat aanpassingen goed te verhelpen.

aha! tlr22 daar heb ik dingen over gehoord !

ik heb nog geen nadere info maar voor zover ik weet was er ook nog niet veel bekend.
ik zal arjan een berichtje doen eerdaags

ik bin daar bei!! zeukerssss ik en kever :D
mag ik dan ook ehhhh "Member of Romulco Racing Team" als handtekening ? ;)

Auto is binnen, ff in elkaar geschroefd, was maar 2 uurtjes werk ;) Vanmorgen ff getest en is zeker niet verkeerd voor wat ie kost. Is redelijk snel en goed wendbaar.

Wel al nieuwe schokbrekers besteld van TeamC want die luchtgeveerde dingen zijn niet wat, hij blijft stuiteren. Dus dat moet direct maar anders.

Hopelijk is over 2 weken de baan klaar en kunnen we daar op testen.

word vervolgd dus.

Ah, de G20. Die is inderdaad best rap voor een standaard brushed 540 motor. Zit ook in mijn Laser RTR, en die rijdt best lekker daarmee. Ik heb er eentje besteld om eens in mijn Blast BX (auto van LRP die redelijk veel lijkt op de Lazer RTR) te proberen.

ik heb de schansen gezien zonet bij arjan, dat ziet er veelbelovend uit:D
de mini pins en mini spikes liggen al te stuiteren in de kast ;)

uit voorzorg schokbrekers alvast vervangen, bij het testrijden buiten stuiterde de auto erover en direct maar vervanger door absima schokbrekers, voor 85mm en achter 95mm.

En ook als vast andere bandjes gehaald voor op het tapijt. Ultra grip banden voor de buggy van RCP.

We gaan het morgen beleven. De eerste rondjes maken op de baan.

Ik ben benieuwd. Dat de simpele veertjes niet zouden voldoen was wel te verwachten. Bij licht glooiende ondergrond kan dat wel, maar als er schokken moeten worden opgevangen mis je demping.

Rijd heel leuk, denk dat de auto op den duur net ff te langzaam is, maar voor nu is het leuk. Nette beginnersauto die zijn geld wel waard is en ook nog redelijk snel is. Kon goed meekomen met de LRP Twister buggy en de Team C RTR buggy.

Vering achter ben ik nog niet over te spreken ga ik nog mee bezig.

Het is niet niks hobby, houd je bezig.

Dat is goed te horen, ik heb zelf een Twister en dat is best een vlotte auto voor een RTR. Kyosho is meestal RTR wel redelijk vlot, althans dat had ik bij de Lazer ZX-5 ook. En ik heb nu G20 stock motor (zit standaard in de Lazer ZX-5 RTR) in een LRP Blast, en op Lipo gaat dat gewoon 40, en dat is dus zeker niet verkeerd. Blijkbaar is de G27 standaardmotor van de Sandmaster vergelijkbaar in prestatie. Weet je toevallig welke pinion of totale vertraging de Sandmaster heeft? Staat bij Kyosho vaak in het boekje welke pinion welke totale vertraging geeft. Dan kunnen we het belaste toerental van de G27 bepalen.

Edit: passen de veren van de Twister er niet op? Die werken best goed.

Laatst bewerkt:
de Twister heeft zijn vertanding inderdaad vooral op acceleratie. Geldt voor de Blast BX trouwens ook. Bij de Blast heeft de motor voldoende koppel om een pinion hoger te kunnen zonder dat de motor het zwaar krijgt, mogelijk is dat bij de Twister ook zo. De G20 heeft flink wat koppel, ik heb hem bij mijn Blast BX op pinion 23, en in de Lazer ZX RTR wordt zelfs een nog iets hogere pinion gebruikt waardoor de totale ratio op 8:85:1 komt. Met 21T op de Blast zit je daar boven, 9:46 op 1, en met 23T pinion kom je dan dicht bij de verhouding van de Lazer RTR, want dan heb je 8.63:1. De G20 voelt zich daar prima bij, in de Blast haal ik met de G20 met deze vertanding op 2S lipo 40 km/u met prima acceleratie, al blijft de Twister iets sneller optrekken in het eerste stuk.

Back