Kyosho Saorus 1600

Ik heb een electrozwever Soarus 1600, maar dat ding vliegt van geen kanten met het bijgeleverde motortje en schroef, ondertussen heb ik het vervangen door een megax400/6v en een "goeie" 6/3 klapschroef. Op de internationale site van Kyosho wordt er echter gesproken van een SAORUS 1600 G, dit is een versie geleverd met 11/8 klapschroef en vertraging, en het is nu net deze vertraging die me interesseert, maar de verhoudingen zijn natuurlijk op geen enkele pagina te vinden, weet er iemand meer van deze bijgeleverde vertraging ?

Kris

Begijnendijk / Belgie

Hoi Kris,

dit is het enige wat ik kon vinden, in het Duits... van Ingo Seibert. Filmpjes van zijn Soarus 1600 V-Tail. Schrijf hem anders eens, aardige vent!

http://www.fluggeil.de/soarus_frei.html

(je kan hem ook in het Engels schrijven natuurlijk)

Groetjes,

Bob

ik heb trouwens ondertussen op m'n soarus een nieuwe Megax400, een nieuwe 6/3 folding prop en KAN1050 cellen gezet, en nu vliegt hij behoorlijk... maar toch wil ik weten welke vertraging Kyosho er zelf bijlevert.

Kris

Hoi Kris
Ik heb geen idee vwb de vertraging. In mijn setup vliegt ie echt super: typhoon micro 15-13, kokam lipo 3s1p 2250mAh, 9x6 aero-naut carbon Cam. Het gaat ook met een 10x7, maar dan wordt de stroom iets te hoog; ik moet dat eens meten. De lipo wordt dan goed warm. Met de 9x6 kan ik een goed uur vliegen zonder thermiek.
Ik stijg naar 200mtr in 10sec. Echt een fantastisch model! Zeer wendbaar en pikt de thermiek mooi op. In de rompneus zijn door mij verschillende repen carbon en glasweef 25gr met epoxy gelamineerd voor extra stevigheid.

groeten, robert :)

EDIT: CamCarbon Aeronaut 10x7, stijghoek 70-90gr. Aantal keren naar 200mtr minstens 15.

ik vlieg 'm nu al een tijdje met die Megax400 zoals eerder beschreven, en hij doet het prima...

Ik gebruik 'm ook op de helling waar hij het ook voortreffelijk haalt als er niet te sterke wind staat, want dan haalt ie het niet door z'n lage gewicht.

Kris

'k heb er in Dortmund toch maar een Typhoon 15/13 voor gekocht met een 11x8 CamProp zou hij dan maar 14A trekken op 8 cellen, nog even wachten tot alles ingebouwd is en dan kan ik testen...

Kris

kris_geusens zei:
Ik gebruik 'm ook op de helling waar hij het ook voortreffelijk haalt als er niet te sterke wind staat, want dan haalt ie het niet door z'n lage gewicht

Jaja Kris, echt een leuke kist voor aan de helling. Ik heb er in zoutelande mee gevlogen, terwijl de windsurfers met 5mtr zeilen (en kleiner) bezig waren... nou dan poeiert het al aardig! Zeker 18-25knopen.
Ik de lucht werkelijk niet kapot te vliegen. Aanrader!

Happy flyin'
robert

Back