Kyosho SeaWind opbouw?

Ik heb een oudere Kyosho Seawind gekregen en hoewel die volgens mij helemaal compleet weet ik niet hoe de draden van de zeil aansturing moeten lopen.
Kan iemand dit uitleggen of nog mooier heeft iemand misschien een tekening zodat ik de boot zeilklaar kan maken.
Er zit één zeilservo in.
Alvast bedankt,
Joost

Ik wil niemand de les lezen maar heb je wel eens op google gekeken?

Ik ging naar google.nl

Zocht op kyosho seawind manual en de eerste link was:
Kyosho Seawind R/C sailboat forums, sailing, building and more!

Even omlaag scrollen en daar kwam het kopje Reference Materials.
En daar stond zowaar de originele manual voor het bouwen van de Seawind:
http://www.seawindrc.com/seawind-manual/seawind_manual_english_japanes.pdf

@Nick007 Misschien kun je stap 3 in je handtekening toevoegen:
Stap 3 gebruik google in combinatie met een heldere omschrijving van het probleem en los het zo op.....

Bolle

Tuigage Seawind

Ik ben bezig met het bouwen van een Seawind Carbon Edition. In de beschrijving staat dat ik bij de achterstag een stuk moet maken (stag?) van 30 cm. Zie hier niet direct de logica van in. Kan iemand mij helpen om uit te leggen wat hiervan de bedoeling is (fig. 22 van de handleiding). Tevens staat er iets over "slide the receiver so the servo horn will bind". Fig. 16 handleiding.

Mocht ik dit in het verkeerde topic hebben geplaatst mijn excuses. Eerste posting maar het lukte mij niet om een nieuw topic te openen.
Hopelijk enige reactie van mede Seawind eigenaren.

Welkom hier!
Achterop de romp zit het "loosgat": Een klein gaatje bovenop. Bedoeld om na het varen eventueel lekwater in de romp kwijt te raken door het model even achterover te tillen.
Daar hoort een rubber dopje (part 32) op om het gaatje af te sluiten.
Om te voorkomen dat je dat rubber dopje kwijtraakt, kan je er een draadje aan binden. Advies: neem niet het draad wat Kyosho levert voor de verstaging; je houdt niet zo gek veel over. Neem een stukje ijzergaren o.i.d.

Die andere kreet kan ik ook niets van maken; Ja, je moet de ontvanger even heen en weer schuiven zodat alle servo-hoorns niet met de ontvanger en de servo-snoeren in de war komen, maar "so the servohorns will bind":confused::confused:
Gewoon netjes monteren, dan heb je nergens last van.

Een mede-Seawind-zeiler (Glassfiber)

Bedankt voor je snelle reactie. Het wordt mij nu weer allemaal een stuk duidelijker. Nog even een paar uurtjes (waarschijnlijk avonden) door bouwen en ik kan het ruime sop op.

Back