Kyosho superten project Brushless

Ik wil van mijn Kyosho FW-04 Superten een Brushless auto gaan maken. Lijkt me een leuk project. Punt is: ik ben een nitro-man en ben dus niet bekend met de electro-mogelijkheden.

De auto is en groot uitgevallen 1/10... 1/8-1/9 moet je je voorstellen. Ik wil ongeveer 70 - 90 km/h halen, met nog voldoende koppel onderin.

Zit zelf te denken aan een set met 3S Lipo, zodat het spul niet te heet wordt (auto is zwaarder dan bijvoorbeeld een Kyosho v-one).

Wat is nou een leuke combo om aan te schaffen? Motor en regelaar..?

Budget voor de set is 150 - 200 euro (dus alleen motor en regelaar).
Wie heeft tips.. misschien een leuke combo-set?

Bedankt!

heb je foto?

heb je een foto van de desbetreffende auto ?
heb momenteel geen flauw idee waar ik aan moet denken
rijd zelf al veel verschillende brushless combo's dus zal er vast wel een weten .
maar hoe zwaar is het wagentje? ongeveer
wat voor overbrenging? riem of cardan ?
2 of 4wd?
is wel handig om te weten
er zijn vele setjes namelijk
ben zelf groot van van novak maar ja dat is dan niet echt binnen jou budget
en niet altijd even makkelijk te krijgen
castlle creations doet het ook zeer goed.
maar ik zou zeggen probeer eerst eens wat gegevens
op te trommelen en aan de hand daarvan valt er vast wel wat te vinden.

grtjs nick

Dit is een foto van de auto (als voorbeeld),
http://www.rctech.net/forum/attachm...ho-super-ten-gp-fw04-nib-resized_dsc_2645.jpg

Overbrenging ook graag advies, want nu zit er een 2-bak op. Moet dus sowieso een nieuw middendiff tandwiel hebben. Ga waarschijnlijk het originele tandwiel gebruiken, is een 39 tands..

Het is een 4-wd, cardan aandrijving. Diffs met stalen tandwieltjes, en dikke aandrijfassen.

Gewicht... heb geen weegschaal, maar ik denk ongeveer 20% zwaarder dan een normale 1/10 (bijv. Fazer).

Laatst bewerkt:
Na een middagje knutselen heb ik nu een tandwiel van 54 tanden op het middendiff. (traxxas tandswiel).

Als brushless set heb ik nu het volgende op het oog:

Castle creations:
Sidewinde Sv2 regelaar
1406 5700kv motor

Wat denken jullie..? Goeie combo?

Goh, ik heb deze als flux van HPI in mijn firestorm zitten en dat gaat als de brandweer... te snel vol gas resulteert dat ik achterstevoren staat haha.. Dus ik ben wel te spreken van de sidewinder van castle.. Maar dat is wel de eerste serie die in mn firestorm zit. standaard vertanding. Houdt er wel rekening mee dat je er niet met 3S gaat rijden, men doet het wel maar volgens castle moet er dan een 4600kV in zitten.... up to u..

En momenteel zit op transport voor mij een castle sidewinder Sv2 6900kV. Die wilde ik in, die ook op transport zit, een nieuw aangeschafte Kyosho TF-5S proppen. Kijken of ik dan met de juiste vertanding en of ik wat aan de aandrijfassen moet doen een leuk wegracertje in handen heb... Als het goed is moet dat deze week of anders de week erop binnen komen.

Maar naar mijn inziens heb je met Castle een super combo. ps. Ik ben maar een leek met vergelijkingsmateriaal.. en recreatierijder haha Dus doe wat je gevoel ingeeft.

Volgens de website van castle can de nieuwe sidewinder met 5700kv wel 3S Lipo... de eerste sidewinders konden dit niet..

Dan heb ik daar overheen gekeken als het over de tweede serie gaat, ik had het over de eerste serie.. maar blijkbaar niet goed aangeduid.
Wat je ook kiest, veel suc6 !!

Back