KYOSHO TF-5 Spur Gear

Hallo iedereen, ik weet niet welke spur & poin gears ik kan gebruiken voor de TF-5.
De tandwielen die aangeven zijn in de handleiding kan ik niet vinden in de winkel.
Dit is het artiekelnummer die de fabriek opgeeft : TF024-68

Kan ik misschien andere tandwielen gebruiken?

Gr, Rowan

Misschien moet je ook even aangeven wat voor een motor je gebruikt.

Een 5.5t brushless? Whoehahaha!!! Zorg wel ff voor een setje fatsoenlijke universele aandrijfassen, want die standaardversies met plastic koppelingen zijn binnen 1 accu opgerookt:rolling:

Om antwoord te geven op je vraag.
Je kan elk willekeurig 48dp spurgear monteren. Let wel op dat je het bovendek een beetje moet bijschuren. Ik moest dit zelf al doen om een 78 tands spur te monteren. Standaard zit er geloof ik een 68 tands spur op.

De transmissie verhouding van de auto is geloof ik 1 op 2.5

Voor een 6volt accu zou ik beginnen met 1 op 7.5 eindverhouding.
Dus bij een 66 tands spur een 22 tands motortandwiel. (1:7,7)
Let ook op dat het motortandwiel niet te klein is, anders past het geheel weer niet op de motormount, en moet je een groter spur monteren.
Voor een 7,2 volt accu zou ik 2 tandjes lichter gaan.

Oh ja, en koop ook ff een aluminium spur gear holder erbij. Het kost wel iets, maar het standaard plastic deel wat erbij zit is gewoon TROEP!!!

hallo

ik bezit al enige tijd een kyosho tf -5
maar is de auto rendabel om er club races mee te doen ( wel met de standaard motors 540 type)
ik bedoel is de tf-5 kwalitief net zo goed als een tam. ta 05 of kom je snelheid te kort omdat de kyosho cardan aandrijving heeft
wat zijn nog meer de zwakke onderdelen van een tf-5

mvg evo

hallo

ik bezit al enige tijd een kyosho tf -5
maar is de auto rendabel om er club races mee te doen ( wel met de standaard motors 540 type)
ik bedoel is de tf-5 kwalitief net zo goed als een tam. ta 05 of kom je snelheid te kort omdat de kyosho cardan aandrijving heeft
wat zijn nog meer de zwakke onderdelen van een tf-5

mvg evo

De aandrijfassen, en de plastic spurgear adapter zijn compleet waardeloos.
Vervang de spurgear adapter gelijk, en doe de aandrijfassen weg als ze versleten of gebroken zijn. De aandrijflijn is echt goed! Zeker niet langzamer als een ta05, en misschien nog wat efficienter ook.

Ik denk echter dat je voor dagelijks gebruik niet met een te zware motor moet rijden vanwege het ontbreken van solide aluminium onderdelen.

Het weggedrag is, indien je de standaardbanden vervangt voor fatsoenlijke slicks helemaal in orde. Banden zorgen echt voor een wereld van verschil!
Verder is het aan te raden, wat dikkere demperolie erbij te kopen, aangezien de standaardolie aan de dunne kant is.

Als je wedstrijden gaat rijden, kan je makkelijk meekomen in de 10.5t brushless stock klasse. Dat kan de auto zeker aan, en gaat hard zat.;)

Back