Kyosho TF-5

• Topicstarter Topicstarter Wouter Heldens
  • Startdatum Startdatum
W

Wouter Heldens

Guest
Hallo,

ik ben nieuw op het forum en ik heb sinds een paar maanden de Kyosho TF-5
gekocht op conrad.
Hier heb ik geen problemen mee gehad totdat ik gisteren reed en hij plotseling een storing kreeg. Dit is enkele keren gebeurd.
Kan iemand mij hierbij helpen?

Alvast bedankt,
Wouter.

Probeer eerst even meer informatie te geven van wat je allemaal gebruikt (Zender, ontvanger, regelaar, motor) en ook wanneer je de storing krijgt, of het altijd op de zelfde plek is of dat het overal storing geeft.

Je zou ook een foto kunnen plaatsen misschien dat er wat te zien is wat niet goed is.

Het is een Perfex KT-3HS zender, ontvanger en regelaar zit in een met een one touch set-up knopje: Perfex RA16T. Het gebeurt op verschillende momenten bij het sturen. Je kunt hem dan niet sturen. Dit is gister 3x gebeurd met gevolg dat hij met volle snelheid ergens tegen aan botste.

De motor is trouwens een G20 single stock motor.

Is de servo niet naar de eeuwige RC-velden? Want als je wel gas kan geven, ligt het denk ik niet aan je ontvanger..

Ik begrijp de vraag niet precies,
wat bedoel je met de eeuwige RC-velden?

Het kan ook zijn dat de accu te veel in klapt, en omdat het redelijk goedkope kyosho elecktronica is, deze zo veel stroom vraagt dat de servo geen stroom meer krijgt. Hierdoor zal hij gas blijven geven, tot je los laat, en daarna kun je weer sturen.

Kortom, de vraag die er achter zit, wat voor accu gebruik je, en was je al een tijdje aan het rijden?

Groet Robert

Ja, ik was al een tijdje aan het rijden en ik gebruik een accu van een eerdere auto die ik had. Het is een HAIBOXING Ni-Cd van 1800 mAh.

Hier zijn de bestelnr.
de accu: 227950 - 89
de auto: 235241 - 89

Bedankt voor de tip. Maar waar is die ergens te krijgen?

Jup, ookal zou ik wel voor meer mAh kiezen, ze hebben al de 5100mAh uitvoering, dan heb je een lekker lange rijdtijd..

Zelf heb ik alleen 4500mAh..

Ja, maar met 1800 mAh kon ik (vind ik) al vrij lang rijden.:p
2700 mAh lijkt me dan zeker goed, de accu is ook nog van veel betere kwaliteit.:o

Bedankt voor de waardevolle tip!!

Back