Kyosho USA 1 Nitro Crusher, 1987.

Laatst op de kop getikt voor 65 euro met een nieuw 3,5 cc Nitro bull motortje met koppeling ect, was al een tijd op zoek naar deze wagen en besloot em in nieuwstaat terug te brengen!
2qta6vk.jpg

Naar aardig wat werk ' rode kap los gekocht uit de USA en hersteld met polyester ect, velgen hersteld, wielen nieuw rubberlaagje gegeven' is dat me nu eindelijk gelukt, dus hierbij de nieuwe USA 1 monster truck:
1hv5uc.jpg

Naast mijn 1/8 Kyosho Giga Crusher:
a1lk6q.jpg

Met alt kap: King Blackfoot XL!

2rrxifc.jpg

Heb nu 3 van deze beestjes staan. Deze word echter mijn show model wagentje en hier word niet mee gebashed. En er komt een 9 poorts Picco op.

Laatst bewerkt:
Ja er zitten zeker grote banden op, hij is groter dan me 1/8 monstertrucks maar staat gek genoeg beschreven als een 1/10 wagen. De wagen weer zo te krijgen heeft best wat tijd gekost. In uren weet ik het niet precies maar ik ben verdeeld over de hele maand elke dag er wel mee bezig geweest.

Eerst heb ik zoveel mogenlijk oude verf van de kap verwijderd en dit was een hoop werk omdat er 2 soorten verf gebruikt zijn geweest die elkaar hadden verteerd en in het plastic was getrokken. Vervolgens de kap die vol met scheuren zat gerepareerd, ouwe bevestigings gaten dicht gemaakt want die waren scheef en vervolgens nieuwe gemaakt, daarna de kap 5 keer overgespoten. De ruiten zwart geverft omdat dit een mooiere glans met zich mee brengt en chrome strips geverft over de kap om er wat meer detail aan toe te voegen dan orgineel. Vervolgens uit de USA een orginele set USA 1 stickers gekocht 'geen reproductie item' Er was toevallig nog 1tje te koop. en nieuwe chrome parts waar toevallig ook net nog een set van te koop was. Daarna alles aangebracht waar ik ook nog een dag mee ben bezig geweest.

Vervolgens de velgen hersteld, deze waren gescheurd en stuken uit gebroken. Eerst helemaal ontvet, geschuurd, banden helemaal schoon gemaakt en afgeplakt. met polyester de scheuren en ontbrekende stukken opgevuld, daarna netjes afgeschuurd. Vervolgens met silverchrome gespoten. Vervolgens de banden een paar lagen ingesmeerd met bandenzwart/rubber wat een nieuwe mooie laag op de wielen aanlegde en ook de kleine scheurtjes mooi opvulden.

Verder de wagen volledig uit elkaar gehaald, van het aandrijftandwiel gietvorm gemaakt om deze zelf na te kunnen maken indien nodig van Polyester met glasvezel. Daarna alles in elkaar gezet, geolied/ingevet. Nieuwe servo's gegeven. Op het laatst de voorbumper gemaakt die afgebroken was en gemonteerd en nieuwe achterbeugel gemaakt.

En toen was ie zoals ie dan nu is. Alleen nu heb ik nog een opgaven en dat is het monteren van me setje die ik heb klaar liggen nu voor em 4x4x4 te maken zoals die ouwe Clodbusters.

Zo, daar heeft nog al wat werk in gezeten.
Maar het was/is het waard!
Wel foto's maken hé met de 4x4x4 conversie:)

:thumbsup:

Zo, daar heeft nog al wat werk in gezeten.
Maar het was/is het waard!
Wel foto's maken hé met de 4x4x4 conversie:)

:thumbsup:

Zal ik zeker doen, messchien maak ik wel een filmpje. Ik heb nog een zo'n kap liggen die echt nieuw is incl al het chroomwerk 'Vorige week ook uit de USA laten komen' die ik messchien zoals deze ga maken:
msa-vehicle-monster-truck.jpg

Met zo'n luchtfilter:
31141-5.jpg

Zo een zit er ook op me Giga crusher en komt ook op me Terra crusher. Maakt elke monstertruck toch net een stukje mooier af.

Laatst bewerkt:
Paar jaar later, 4x4x4 conversie nog niet aan toegekomen en alles liep anders dan verwacht. Pak nu de hobby weer op.

En raad eens wat ik zojuist op de kop heb getikt?
Een gloednieuwe NIB Kyosho USA-1 nitro car crusher.
64.jpg

Klopt, zijn zeker leuke wagentjes. Ik heb zelf nog een sf gehad en verkocht ivm tijdelijke hobby beeindiging. Heb er nog een paar setjes nieuwe luchtfilters met chrome blower ect voor liggen waar ik nog over twijfel of ik ze nog ergens ga in bouwen.

Inderdaad precies dezelfde, helemaal nieuw met alles erop en eraan. Deze komen zoals je ziet op die van jou met een afsluit klep aan de zijkant waar je of dus een kant kunt afsluiten of kunt aansluiten met 2 slangetjes naar 2 motortjes. Heb 2 van die complete nieuwe setjes liggen.
Deze om precies te zijn:
ng9oYje.jpg

WLdDODY.jpg

tK9FNOT.jpg

Eentje nog met het label eraan die nog uitgebroken uit het setje moet worden 'zitten in zo zakje' De ander is ook gloed nieuw, alleen uit het zakje gehaald en netjes in elkaar gezet om te kijken hoe hij eruit ziet, en weer terug in het zakje gelegen.

[/QUOTE] van het aandrijftandwiel gietvorm gemaakt om deze zelf na te kunnen maken indien nodig van Polyester met glasvezel. [/QUOTE]

Tandwielen gieten van polyester? Zijn die sterk genoeg?

van het aandrijftandwiel gietvorm gemaakt om deze zelf na te kunnen maken indien nodig van Polyester met glasvezel. [/QUOTE]

Tandwielen gieten van polyester? Zijn die sterk genoeg?[/QUOTE]
Jazeker tot een zekere hoogte natuurlijk. Het moeilijke is om het precies in de tandjes te laten lopen maar daarvoor kun je met een penseeltje een beetje in de tandjes drukken zodat het lekkerder uitvloeit. Eenmaal klaar kan het er wel een tijdje tegenaan. Heb dit jaren geleden ook wel eens bij een ander rc wagentje gedaan maar is echt een heel gedoe om het goed te krijgen. 2.5 cc blokje kan het tandwiel indien goed gemaakt zeker aan. Nog niet geprobeerd met een 3.5cc of daarboven.

Maar laatst heb ik nog een extra nieuw tandwiel voor deze USA-1 op de kop getikt, dus voorlopig hoef ik dat niet uit te testen met een krachtiger blokje ook.

Klopt helemaal. De USA-1 en Burns delen hetzelfde chassis. Alleen de USA-1 heeft een extra counter gear voor de vertanding naar de mooie overdreven grote wielen.

Deze is te zien op deze foto als je goed kijkt. Dit is een van mijn USA-1's waar ik even het blokje vanaf heb.
67.jpg

65.jpg

66.jpg

^

PS die Burns ziet er top uit.

En heb toch besloten de chrome luchtfilters te gebruiken. En ben al begonnen aan een Nitro Clodbuster projectje en ben dus een 1987 clodbuster body aan het opknappen voor op een 'Edit' toch maar bedacht en maak deze op een Black Phantom monster truck die ik nog heb liggen.
Een Carson Black Phantom om precies te zijn.
2r55ker.jpg

Die heeft ook enorme wielen. Heb het alleen erg druk, hoop snel weer wat meer tijd ervoor te hebben.

Laatst bewerkt:
Inderdaad precies dezelfde, helemaal nieuw met alles erop en eraan. Deze komen zoals je ziet op die van jou met een afsluit klep aan de zijkant waar je of dus een kant kunt afsluiten of kunt aansluiten met 2 slangetjes naar 2 motortjes. Heb 2 van die complete nieuwe setjes liggen.
Deze om precies te zijn:
ng9oYje.jpg

WLdDODY.jpg

tK9FNOT.jpg

Eentje nog met het label eraan die nog uitgebroken uit het setje moet worden 'zitten in zo zakje' De ander is ook gloed nieuw, alleen uit het zakje gehaald en netjes in elkaar gezet om te kijken hoe hij eruit ziet, en weer terug in het zakje gelegen.

Mooi , de tweede is meer voor de dual force uitvoering zoals ik die heb , mocht je er van af willen heb ik wel interesse , mist de prijs goed is;):D

ik ben ook nog opzoek naar een trekstarter huis voor 1 van de orginele motoren, maar op www nog niet kunnen slagen ..

^

Trekstarterhuis kun je ook zelf best makkelijk fixen met wat secondelijm, daarna polyester, opschuren en daarna zwart overspuiten.

PS volgensmij zag ik jou Giga net te koop op marktplaats als ik het goed heb.

Back