Kyosho Wavemaster setup vraag

Hallo.

Ik ben gisteren in het bezit gekomen van een Kyosho Wavemaster met Dolphin II outboard motor(wat een bakbeest zeg!)

Standaard zit er volgens mij een 550er motor op met een Carson 11 Racer(11 turns?) regelaar.
Zou ik hier een snellere motor op kunnen plaatsen icm deze regelaar ?
Of zou ik anders het geheel brushless kunnen maken , en zo ja wat voor setup is dan aan te raden ?

Ik wil zeker minimaal 50km/u kunnen varen

kyo40661.jpg

Laatst bewerkt:
Als je minimaal 50 km/u wilt halen, kan je denk ik beter naar een ander rompje gaan kijken. Met deze boot is dat heel moeilijk te halen zonder erg veel te investeren.

Een snellere motor gaat wel werken met die regelaar. Uit ervaring weet ik dat een 18 turns motor al krap is met die regelaar. Een 19turns motor zou perfect moeten werken.

Er zijn natuurlijke meerdere factoren die de snelheid beinvloeden. Denk aan goede accucellen, lage weerstand stekkers/contacten, gebruikte propeller, juiste trim buitenboordmotor etc.
Als je nu met een standaard silver can 540 of 550 motor vaart, kan je erop rekenen dat de boot een heel stuk harder zal gaan. Heel grof geschat komt er denk ik 10-20 km/u bij.

Ok bedankt voor alle tips, ik ga kijken of ik binnenkort een mooie 19 turns voor deze boot kan halen.
Nog enig advies wat betreft merk, of maakt dat niet zoveel uit ?

Dirk Jan, ben je ook bekent met deze regelaar trouwens ?
En zo ja, hoeveel volt kan hij maximaal aan ?
Wil nml met de tijd er een 3S lipo in gooien als het kan.
Op internet kan ik geen specificaties vinden van deze regelaar.

Back