Kyosho World Cup (KWC) Holland, reglementen & Kalender

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Marten, 20 dec 2004.

  1. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Hier even vast een voorproefje voor het komend seizoen:

    Er zullen 4 wedstrijden voor het nationale kampioenschap komen:

    17 april MBC de Sluis, Gouda
    5 mei Mach, Heemstede (hemelvaartdag)
    26 juni AMCA, Apeldoorn
    24 juli EVMC, Velp (Masters)

    Ook is de grote duitslandfinale al bekend, deze is in Berlijn op 2-4 september. Verder zal er een duitse voorronde op Velp worden gereden, op 15 mei. Deze mag je meerijden, telt alleen niet voor je contract. Houdt er ook rekening mee, dat hier de reglementen afwijken.

    Ik heb hier voor jullie alvast een link naar het technische reglement en de onderdelenlijst voor de standaard klasse.
    http://members.home.nl/marten.schaake/kwc/Technisch reglement kwc 2005.pdf
    en
    http://members.home.nl/marten.schaake/kwc/optional parts GP Standaard.pdf

    Om deze bestanden te lezen moet je Acrobat Reader hebben, deze is eventueel gratis te downloaden vanaf www.adobe.nl

    Wij gaan namelijk van start in 2 klasse's: standaard en expert, hieronder een klein stukje uit het wedstrijd reglement:
    en even een kleine uitleg voor de expert:
     
  2. Flip

    Flip Guest

    weet iemand misschien wat een klok tandwiel is? :oops:
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Koppelingsklok...... ofwel je motortandwiel.
     
  4. Flip

    Flip Guest

    bedankt
    maar hoe heet dan dat andere tandwiel op de assen aangesloten zit?
     
  5. Babyblue

    Babyblue Guest

    welke hop ups zijn toegestaan(tja,kan nie echt uitmaken welke het zijn )voor de standaard klasse??????
     
  6. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
  7. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Voor de duidelijkheid: bovenstaande lijst is voor de standaardklasse. Voor de expert zijn alle tuningsparts toegestaan.
     
  8. ben

    ben Guest

    flip
    tandwielen die op de motor zitten heten motor tandwielen
    de tandwielen op de assen aandrijven heten versnellings bak tandwielen
    die op de difs (bij FW05) heten kroon en pignon tandwielen
    heb je snaar aandrijving (v-one-s ) dan heten ze poelie's
    de enigen regelementen die gelden kun je vinden op marten zijn site zie begin bericht!!!
    iedereen mag ze op zijn site zetten als ze maar het zelfde zijn en alleen het regelement van kyosho wordt gehanteerd!!!
    gr ben
     
  9. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    Hoe nodig is deze speciale snaar? De VZW 14 Speciale achtersnaar (soft)

    maw moet ik hem erop hebben?

    Helaas geen alu schokbrekers voor de V-One sII zie ik?
     
  10. ben

    ben Guest

    wiebe
    je hebt hem niet speciaal nodig
    en mischien gelukkig geen allu schokbrekers op de v-one-s als je namelijk een tik krijgt op allu schokbrekers vervormt hij en is je demping weg
    kunstof is wat soepeler en komt weerr in zijn oorspronkelijke vorm terug met natuurlijk wel een grens
    gr ben
     
  11. Flip

    Flip Guest

    waarom heb ik nog steeds niet mijn boekjes enzo binnen met het reglement van kyosho?
    het is nou toch al zeker een week geleden
     
  12. ben

    ben Guest

    geduld is een schone zaak
    post is deze dagen erg druk
    gr ben
     
  13. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Technisch reglement is bekend en nu het belangrijkste. Wedstrijd reglement zal zoals het er nu naar uit ziet, in februari komen tijdens de infodag. Het Duitse reglement is nog steeds niet klaar. Als deze binnen is, moeten we die eerst vertalen. Ook zijn nog niet alle circuits bekend.

    Het seizoen is nog lang niet begonnen, heb geduld!
     
  14. Flip

    Flip Guest

  15. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Vandaag heb ik een informatiepakket met het reglement per post ontvangen; het ziet er keurig uit!

    En voor de liefhebbers is het volledige (duitse) reglement ook verschenen, en volgens de aanhef van dat reglement betreffen die ook de benelux (dus ook nederland):
    http://www.kyosho.de/?page=events/d...s&ps_session=a8ff082b849e5bbee524188c08d2002b

    En voor diegene die hebben opgelet tijdens de duiste les, is hier heel veel informatie over de KWC te vinden:
    http://www.kyosho.de/?page=events/p...082b849e5bbee524188c08d2002b&mod_title=events
     
  16. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Let op! Dit zijn de reglementen voor 2004. Hier komen voor 2005 best veel wijzigingen in en in Nederland wijken wij een beetje af: Pro rijdt hier (nog) niet en in de Expert kun je ook als team deelnemen. Ook de toegelaten modellen wijken af (anders zou je met onze chassis niet in de standaard deel mogen nemen) Houd hier dus ook rekening mee als je een wedstrijd in Duitsland gaat rijden.
     
  17. Roger B.

    Roger B. Guest

    OH?? :( ik nog niet :roll: heb ik weer..... zouden ze me kwijtgraakt zijn?? korting zonder wedstrijdverlplichtingen ?? 8) :lol:
     
  18. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Zijn er meer die geen mailing over de post hebben gehad? Stuur mij dan even een PBtje met je gegevens en bij welke handelaar je hebt besteld. Ga ik dit uitzoeken.
     
  19. Babyblue

    Babyblue Guest

    Mijn reglementen zijn binnen.
    Was op mijn oud adres gepost,en is nu wel binnen
    jammer dat in de gp-standaard klasse eigenlijk alles standaard blijft en je bijna helemaal niets kan veranderen....maar goed(kan nie anders denk ik)
     
  20. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    De GP-Standaard is voor de beginnende rijder met laag budget, we willen die klasse laagdrempelig houden. Je mag ook in de Expert meerijden, daar mag (bijna) alles, alleen mag je dan niet meer terug naar de standaard.
     

Deel Deze Pagina