Kyosho World Cup (KWC) vraag en antwoord mbt tot de Auto

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Powerpete, 7 nov 2004.

  1. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    Aangezien t andere Topic een beetje rommelig begint te worden,
    verzoek ik vriendelijk om hier al je vragen met betrekking tot de auto te plaatsen..... houden we t andere topic voor de regeltjes en dergelijke..
    Zolang er nuttig gediscussieerd wordt over de auto blijft ie open en sticky, wordt het een zooitje door allerlei slowchat en goed of slechtbedoelde oneliners, gaat ie op slot en wordt ie geunstickd........


    Succes allemaal..................Peet.....................8)

    Ja ook ik doe mee (buiten mededinging....)
     
  2. ben

    ben Guest

    leuk dat je mee doet Pete maar je mag ook wel gewoon meedoen je wordt toch wel om de oren gereden :lol: :lol: :lol:
    heb vandaag de eerste meters met de FW05 gereden
    ging verbazend goed
    gr ben
     
  3. QRT

    QRT Guest

    Nou mensen!!!! Ik heb vanmiddag de eerste meters gemaakt met mijn FW-05!!! En ging nog erg goed ook!!! Lekker rijk gezet dus als ik vol gas gaf verzoop ie bijna, maar dat schijnt zo te moeten.
    Nou heb ik nog 2 kleine vraagjes:
    Hoe lang moet ik hem inrijden? de een zegt een paar tankjes, de andere een liter. En kan ik hem dan al wel steeds krapper gaan zetten of moet ie echt een liter mega rijk staan?
    En de 2e vraag is hoe je het beste de 2-bak af moet stellen. Met het rijden wat ik nu heb gedaan is ie nog niet in zijn 2e versnelling geweest omdat ie denk ik niet voldoende op toeren is geweest, maar hopelijk kunnen jullie mij er wat meer over vertellen.

    Alvast bedankt.

    Gr, Edwin Pepermans
     
  4. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    meestal rij ik 4 a 5 tankjes zo heel rijk (dus dat je echt kruipt zegmaar) en dan langzaam aan wat krapper gaan zetten tot je de 'normale' afstelling hebt... als je geen idee hebt hoe dat zit of hoort te zijn vraag het dan in de winkel of hulp op de baan..

    2 bak schakkelt idd nog niet als ie zo rijk staat..... wanneer ie schakelt ligt ook een beetje aan de baan maar opzich moet de motor in z'n 1e versnelling niet helemaal in toeren klimmen, zegmaar in 't midden ongeveer... dat is 'neutraal' (bij mij dan) zegmaar....
     
  5. Babyblue

    Babyblue Guest

    Cyclops.....ik denk dat voor reglementen en zo je op het andere kyosho forum moet zijn .........hier ord eigenlijk(als ik het goed heb gelezen) gediscussieerd over de auto en niet over waar de wedstrijden worden gehouden. De mijne (VoneSII is er nog niet, denk eind van de maand hem eindelijk te gaan afhalen(heb me wel ingeschreven en mijn auto staat al klaar, moet hem alleen nog aftehalen)
     
  6. _cyclops_

    _cyclops_

    Lid geworden:
    23 mei 2003
    Berichten:
    2.244
    Locatie:
    Veenendaal, NL
    idd, offtopic, vraag weggehaald :)
     
  7. Flip

    Flip Guest

    weet iemand misschien hoe ik de voor ophanging af kan stellen?
    achterop mijn fw-05 s zitten wel die imbus schroefjes [die zonder kop] maar voor op heb ik deze nog niet kunnen ontdekken weet iemand hier meer over?
     
  8. Flip

    Flip Guest

    heeft er iemand eigelijk als een filmpje van zijn auto voor het kwc van volgend jaar?
    eve derop zetten dan :p
     
  9. Roger B.

    Roger B. Guest

    Hoi Flip,
    Je hebt je auto toch zelf opgebouwd?


    Net als bij de achterwielophanging zitten bij de voorwielophanging ook inbusjes om de wielstanden te veranderen. Als je het wiel demonteerd zie je zwarte kunststof inbusjes zitten, achter deze inbusjes zitten metalen kogeltjes waar een inbus in kan, hiermee kun je deze kogel verder naar binnen of naar buiten zetten. Het zwarte kunststof inbusje is open dus je kunt er een inbus doorheen steken in de metalen kogel.
     
  10. Flip

    Flip Guest

    ja dat weet ik
    toch bedankt
    ik bedoelde eigenlijk de rijhoogte
     
  11. Flip

    Flip Guest

    als de vering zich uitdrukt dan houde deze dat tege maar als je ze dus verder de ophanging indraait kan de veer verder uitzetten waardoor de auto hoger komt te liggen
    maar deze heb ik voorop nog niet kunnen ontdekken
    @kyosho t5
    ik heb de auto zelf gebouwd jah :D
    ben der goed trots op :p
     
  12. Babyblue

    Babyblue Guest

    heeft iemand (of zijn er mensen hier) ervaring met een V one SII?????
     
  13. Roger B.

    Roger B. Guest

    Als ik het me zo voor de geest haal (kan even niet kijken omdat de auto bij de modelbouwwinkel staat omdat het motortje zich niet laat afstellen) zitten deze schroefjes ook in de draagarmpjes (onder) van de voorwielophanging
     
  14. krislaes

    krislaes Guest

    Ik heb ondertussen al een tijdje (klein jaartje) de V one SII in de ultraflo supra versie. Wat wil je weten?
     
  15. Babyblue

    Babyblue Guest

    wat vind je van die auto
    wat heb je allemaal ermee gedaan(bijv hop ups/getuned???)
    wat voor zender/ontvanger heb je erop zitten
    was hij moelijk te bouwen
    onderhoud ervan
    en ja, vertel nog het een en ander(als je wilt) over die auto (bijv ligging, hoe je hem kan verstellen en zo)
     
  16. Flip

    Flip Guest

    zitten er niet :S
    kijk maar in je bouw instructie boekje
     
  17. krislaes

    krislaes Guest

    Ik ben een parkeerplaatsrijder, ik ben er heel tevreden over. Ik heb hem wel iets hoger moeten zetten omdat hij standaard wat te laag tegen de grond ligt voor parkingrijden, maar dat kan gewoon zonder extra onderdelen te moeten kopen.

    De riem naar het voorste differentieel loopt er regelmatig af, dat is wel lastig. Met een shaft drive zou je waarschijnlijk minder onderhoud hebben op dat vlak. Ik heb al een amulinium tandwiel geprobeerd maar dat haalt niks uit.
    Door de opstelling van de motor met uitlaat naar achter en de ophanging die er achter ligt is het erg moeilijk een uitlaatbocht te vinden die past. De originele uitllaatbocht samen met het ontwerp van de uitlaatbevestiging zorgen ervoor dat het teutje van de uitlaat makkelijk tegen de grond slaat, zo heb ik mijn CVEC-pijpje kapot gereden en ook de uitlaatbocht.
    De voorste ophangingsbrug was tweemaal afgebroken, die heb ik vervangen door een carbon versie en deze is veel beter.

    Onderdelen zijn naar mijn gevoel erg duur, maar wel makkelijk te verkrijgen, zeker op de webwinkel van kyosho.de.
    op shop.radiostyrt.no kan je goedkope tuning-onderdelen vinden van hoge kwaliteit, alleen lijkt het aanbod in die winkel constant te slinken, het lijkt wel of ze geen nieuwe stock indoen. De schuimbandjes die je daar kan kopen zijn trouwens ook goedkoop en erg goed.

    Qua tuning onderdelen heb ik:
    * Carbon ophangingsbruggen (zoals gezegd sterker dus)
    * Voorassen uit één stuk (weinig verschil gemerkt)
    * Voorste stabilisatorstang (helpt wel goed in lange snelle bochten)
    * schuimbandjes (de originele slicks waren naar mijn gevoel echter ook wel goed)
    * two-speed (duur maar zijn geld wel waard)
    * Eerst had ik een CVEC-pijpje, dat was erg goed en maakte ook een zalig geluid. spijtig genoeg kapot gereden, later vervangen door een merker-pijpje waar ik eigenlijk iets minder tevreden van ben.
    Ik zou nog erg graag een kogeldifferentieel voor hebben maar ik kan er voorlopig geen vinden.
    Momenteel heb ik de two-speed eraf gehaald en de standaard uitlaat er terug op gezet, dan gaat hij hard zat en rij ik minder snel iets kapot.

    Zender is een Graupner XR-3, heeft ruim voldoende instellingen voor deze auto op mijn niveau. Gasservo is een standaard futaba S3003, de stuurservo heb ik een S3010 voor meer torque en precisie, dat is wel nodig. De stuurinrichting is verder gewoon goed en spelingvrij, Ik denk wel dat er bronzen lagers op de stuurinrichting zaten die ik vervangen heb door kogellagertjes maar dat weet ik niet echt zeker meer.

    De inbusvijsjes (waarover hier eerder gesproken) aan de ophanging voor en achter zitten er inderdaad, daarmee kan je de rijkwijdte van de ophanging afstellen. Verder kan je gewoon alles afstellen aan de ophanging, camber, caster, toe-in,... Deze instellen gebruik ik nu niet echt meer, ik heb hem zo staan dat hij een duidelijk overstuurkarakter heeft en dat heb ik graag. Ik had hem ook eens insgesteld dat hij onderstuurde, dat kan dus ook.

    Bouwen was makkelijk en duidelijk, de bijgeleverde handleiding was perfect, op het niveau van Tamiya.

    Onderhoud is vrij moeilijk, veel onderdelen zijn slechts bereikbaar als je veel uiteen schroeft. Zo irriteert het mij bij veel merken dat je de halve auto uit elkaar moet halen om de servo's te vervangen, dat moet toch veel makkelijker kunnen? Zo ook met het vervangen van de remschijf, dit vereist ook veel schroefwerk...

    Standaard zit de motor niet zo goed op het gas, een kennis van mij heeft een protech tech pro, die is veel sneller weg dan ik. Maar dit kan opgelost worden met een vespel, en in de bochten is de V one SII toch stukken beter dan de protech (kan ook aan zijn instellingen liggen natuurlijk)

    Zo, ik hoop dat je zo genoeg informatie hebt, als je nog wat wilt weten hoor ik het wel.
     
  18. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Rijhoogte stel je in met vulplaten tussen schokbreken en veer. Ook heeft de stand van de schokbreker invloed op de rijhoogte en uiteraard ook de hardheid van de veer. Die afstelschroeven die jij bedoeld kun je beter niet gebruiken, de vering krijgt dan een 'harde stop' wat een nadelig invloed heeft op het weggedrag.
     
  19. Flip

    Flip Guest

    oké bedankt
    dus ik zou de schokbreker zelf ook hoger kunnen zetten dat heb ik trouwens gezien ja dan moet ie gewoon in een ander gaatje geschroeft worden
    maar als ik die vulplaten gebruik word toch ook het kantelen van de auto in de bochten erger?
    heeft dit niet veel invloed op het rijgedrag?
     
  20. Roger B.

    Roger B. Guest

    Nogmaals, ik zit op mijn werk niet met auto en/of bouwtekeningen op schoot... meene me te herinneren dat ik bij de voorwielophanging ook die inbusjes gebruikt heb, maar tja het is al 3 weken geleden dat ik de wielophanging gebouwd heb...

    Als je de vulplaten gebruikt (meer) wordt de auto stugger (je drukt de veer immers verder in) en zal volgens mij niet méér kantelen (denk dat dat effect zowieso niet zo heel groot is)...

    aan de andere kant... minder gewicht, maar ook minder veerkracht... relatief gezien ka nhet hellen in de bocht weleens zeer zeker aanwezig zijn..
     

Deel Deze Pagina