Kyosho World Cup (KWC) vraag en antwoord mbt tot de Auto

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Powerpete, 7 nov 2004.

  1. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Jullie zitten op een verkeerd spoor. Je moet er altijd voor zorgen dat de auto in de veren 'hangt' dus meer vulringen vergroot de grondspeling maar niet de veerdruk.
     
  2. Flip

    Flip Guest

    oke bedankt marten
     
  3. Roger B.

    Roger B. Guest

    Leg eens even uit.. want als ik mijn auto optil veren de wielen niet of nauwelijks uit.... meer vulringen tussen demerrandje en de veer zal dan de bodemvrijheid niet vergroten toch? (immers, de veer drukt de demper al naar het einde.....)
     
  4. ben

    ben Guest

    kijk even op de site van kyosho.de
    daar staan wat filmpjes
    en tunning parts
    denk er wel aan koop nog niet te veel eerst regelement afwachten!!!
    gr ben
     
  5. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Klopt, want de veren zijn niet zo slap als van een lelijk eendje :) Je moet het zo zien: de auto hangt netjes in de veren (ook al zijn die stug) en dan ga je de hoogte aanpassen met een stelschroef. Op dat moment ga je de veer onder spanning brengen en dat wil je niet! Die stelschroef is ervoor, dat de uitgaande slag beperkt wordt, anders heb je bijna 1cm vrije slag van de draagarm. Als de veer de demper aan aan het einde drukt, zit er iets fout of de veren zijn te slap. Binnenkort komt er een lijst met tuningsdelen, hierop zal ook een verenset staan die je kunt gebruiken. In tegenstelling tot een parkeerplaats, wil je op het circuit een stugge vering en lage bodemvrijheid hebben (ongeveer 4 mm)
     
  6. Roger B.

    Roger B. Guest

    maar een stuggere veer zal de demper toch gemakkelijker helemaal tegen de maximale lengte drukken dan een slappere veer?

    Aangezien mijn auto (zonder kap, maar die weegt bijna niks) en met de in de bouw beschrijving aangegeven vulringen boven de veer bijna niet uitveert als je hem oppakt (lekker stug dus) lijkt me dat de dempers al bijna helemaal uitgetrokken zijn door de veer... Zie ik het dan heel erg verkeerd dat je door meer vulringen je bodemvrijheid niet verhoogt??

    (Het lager monteren van de bovenste schokdemperbevestiging zal uiteraard je bodemvrijheid WEL vergroten)
     
  7. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    In jouw geval zitter er dus al te veel ringen, bouwbeschrijving geeft een basis afstelling, dus moet je ringen verwijderen.
     
  8. ben

    ben Guest

    marten moet je niet werken???
    fw05 veren standaart zwart met voor de dikke ring en achter de een na dunste ring er tussen
    zo heb ik gereden.
    gr ben
     
  9. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Ga zelf eens werken!!! ;-)

    En dan nog, is een basis afstelling. Afhankelijk van de baan en de omstandigheden pas je de vering aan. Tip, doe ik ook altijd: copieer de afstelling van een auto die goed lijkt te gaan (doet iedereen overigens)
     
  10. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Ik zie dat iedereen al redelijk ongeduldig wordt. Veel vragen wat aan te schaffen. Laat ik in elk geval de volgende tips geven:

    Zendapparatuur, schaf een iets betere kwaliteit aan, liefst een FM setje. Op een parkeerplaats voldoet een AM prima, maar in de wedstrijd, waar je vaak met 10 man moet rijden, is storing vervelend. AM heeft nu eenmaal meer bandbreedte nodig. Heb je er het geld voor over, schaf dan een PCM aan.

    Servo's: standaard servo's voldoen niet, niet sterk genoeg en niet waterdicht. Futaba heeft hele mooie digitale servo's, alleen de prijs.... Zelf heb ik veel plezier met de Robbe 250 digitale servo. Betaalbaar en sterk, waterdicht kun je ze zelf maken.

    Ontvanger accu: gebruik nooit een batterijhouder!!! Maak een pakket met 5 cellen en liever geen schakelaar, maar een goede steker verbinding (MPX)
     
  11. Flip

    Flip Guest

    en de Megatech T2-PL is dat iets?
    en wat is er dan mis met de servo's?
     
  12. Flip

    Flip Guest

    en als ik dan van die digitale servo's moet gaan kope ben ik nog meer kwijt dan alleen me auto
    en hoe moet je dat dan doen met dat 5 cellen pakketje?
     
  13. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Hoeft niet digitaal, als ze maar krachtig zijn. De 3003 servo komt deze te kort: stuur gaat te langzaam, of in het ergste geval stuurt de auto helemaal niet bij het accelereren. Voor de rem kom je ook kracht te kort, dus geen rem.... De Robbe 250 is opgevolgd door de FS 251, adviesprijs 49 euro, leverbaar in 2 uitvoeringen: S of T (snelheid of kracht) Overigens is er nu een nog krachter servo, de FS 280 voor 59 euro

    Van de accu zullen we foto's maken, vraag anders in de winkel, kan ook helpen.
     
  14. Flip

    Flip Guest

    oke bedankt
    en wat betreft de zender?
     
  15. Flip

    Flip Guest

  16. Jaap J.

    Jaap J.

    Lid geworden:
    11 apr 2003
    Berichten:
    2.613
    Locatie:
    Rotterdam
    Conrad kan niet remote-linken....
     
  17. Flip

    Flip Guest

    maar eve terug naar de vraag; is de zender opzich wel goed?
     
  18. ben

    ben Guest

    zender kan op zich goed flip
    alleen zo als marten zegt de kracht en snelheid van een servo is voor een brandstof auto EN op het circuit erg belangrijk
    een duurdere servo is meestal sneller en krachtiger maar daar doe je veel langer mee . dus de levensduur van de servo verleng je .
    ik heb al zes jaar dezelfde stuur servo toen voor een hoop geld gekocht maar is nog steeds goed (futaba 9450)
    gr ben
     
  19. Flip

    Flip Guest

    oké ben
    maar het is wel am vandaar de vraag
    dan koop ik er denk ik wel un snellere en krachtigere stuurservo bij
    en is de servo voor gas en rem wel goed genoeg? of moet ik daarvoor een krachtigere?
     
  20. Flip

    Flip Guest

    maar hoeveel trekkracht heb ik dan nodig en hoe snel ongeveer?
    dan weet ik waar ik naar moet kijken
     

Deel Deze Pagina