Kyosho World Cup (KWC) vraag en antwoord mbt tot de Auto

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Powerpete, 7 nov 2004.

  1. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Als je nog aan moet schaffen, neem dan een FM. Er zijn al leuke zendertjes voor weinig.
     
  2. Flip

    Flip Guest

    zoals marten?
     
  3. ben

    ben Guest

    futaba heeft een hele leuke voor weinig
    uit mijn hoofd een 2pl :?: wel 40 FM
    als je een nieuwe set wilt aanschaffen vraag dan aan de winkelier of je de servo's mag ruilen tegen een betere mischien iets bij betalen maar dan heb je gelijk betere servo's en die standaard uit doos servo's laat je meestal toch in de la liggen :p
    gr ben
     
  4. Flip

    Flip Guest

    [​IMG]
    bedoel je deze ben?
    die bedoelde ik ook :lol:
    die is am
     
  5. Flip

    Flip Guest

    niemand meer?
     
  6. Roger B.

    Roger B. Guest

    Ik heb een Futaba F14, paar kanaaltjes meer dan nodig, wel 40mHz, gebruik deze zender voor meerdere modellen waar ik soms ook meerdere kanalen gebruik.
     
  7. zo eindelijk heb ik em dan heb rob kuijper ff lief aangekeken en die heeft voor mij de kyosho v-one rrr geregelt :D:D:D:D:D en is een hele gruwelijke wagen groetjes mitchell
     
  8. Flip

    Flip Guest

    heey mitchel
    woon je in uithoorn?
    of heb ik dat
    en mag de v-one r ook meedoen?:S
    ik dacht alleen de v-one s 2 en de fw-05 s?
     
  9. nee woon in de kwakel 2 minuten van uithoorn maar ik ga er misschien samen met rob heen en dan mag ik wel rijden groetjes mitchell
     
  10. ben

    ben Guest

    flip alleen de v-one S en de Fw-05 mag in de standaard klasse mee rijden!!!
    grn ben
     
  11. jah maar rijd dan waarschijnlijk met 1 van rob ziujn autos en niet mijn v-one rrr groetjes mitchell
     
  12. Roger B.

    Roger B. Guest

    Persoonlijk lijkt het me toch jammer dat er blijkbaar toch een boel rijders met veel ervaring mee gaan rijden...

    dan heb je zo'n veld van eerst tig ervaren racers en dan een kluitje stumperds die net begonnen zijn met racen..
     
  13. Babyblue

    Babyblue Guest

    totaal met je eens kyosho....ik bedoel ....het moet alleen voor beginners zijn en niet voor mensen die al ervaring hebben.
    Is iemand hier al begonnen met trainen???? En wie heeft zijn of haar auto al af?
    Zijn er meer FW05 of VoneSII????
     
  14. ik ben geen top rijder als jullie mij bedoel maar ben ok geen beginner maar de meetse top rijders rijden mugen of serpent en die mogen dus niet meedoen:p maarja ieder zijn mening he groetjes mitchell
     
  15. Flip

    Flip Guest

    ik :D vandaag me zender [futaba 2pl] gehaald
    en hoe zit dat nou met die accu marten?
    heb als inloop brandstof trouwens een liter vliegtuig brandstof 1% nitro
    dat hebbe ze mij aangerade
    en hoe moet je um nou echt inlopen?
    de een zegt 2 tankjes stationair
    de ander weer 5 volgas maar hij mag niet te hard lopen
    dus hoe zit het nou?
    en het lijkt mij inderdaad ook niet geweldig als der allemaal ervaren mensen meerijden
    er kunnen echter achterin het veld ook leuke gevechten ontstaan :D
     
  16. alfaracer

    alfaracer Guest

    hi guys
    ik heb er ook een aangeschaft (FW-05S) 8) , moet nog binnen komen.
    mbt ervaren rijders: volgens mij zal er zoiets zijn als een Rookie- en een Expert-klasse, zodat jouw tegenstanders op het zelfde niveau zitten.
    Wees trouwens blij dat er ook ervaren racers mee zullen doen, want geloof me, je zult heeeeel veel moeten vragen en kijken :wink:
     
  17. alfaracer

    alfaracer Guest

    nou ben ikzelf meer een ervaren elektro-rijder, maar mbt inrijden kan ik het volgende advies geven:
    6 tanks gebruiken voor de inrij-cyclus
    2 tanks op 1/4 gas
    2 tanks op 1/2 gas
    2 tanks op 3/4 gas, en dan pas kun je gaan tunen/ fijn afstellen.

    het gebruik van een gloei-starter met indicator ingebouwd (geeft aan of je gloeiplug nog wel goed is) is ook erg handig. de gloeiplug is een vrij zwak onderdeel, en kan plotseling kapot zijn. zorg altijd voor een reserve.
     
  18. Flip

    Flip Guest

    okee bedankt alfaracer
     
  19. ben

    ben Guest

    jongens
    er komen zeker twee klasse's een standaard en een expert klasse
    iemand die ervaring heeft in de brandstof klasse en rijd met een andere auto dan in de aanbieding staat gaat zeker geen standaart klasse rijden
    er komt een goed en strak regelement en er rijden zeker geen gesponsorde rijders mee in de standaard klasse!!!!!
    er komt een goed regelement en we gaan er zeker op letten dat die gehandhaaft wordt!!
    even over het inlopen van de motor ga inrijden op de zelfde brandstof waar je later ook mee ge rijden
    dus 16%
    je laat de motor een tankje staitionair draaien en ga dan met een zeer rijk afgestelde motor een paar rondjes rijden zeker twee tankjes leeg rijden MAAR rij de tank niet helemaal leeg want als er geen brandstof in de tank zit gaat de motor steeds armer lopen en wordt hij te warm.
    dit alles nog zonder kap.
    nu gaat de kap er op en ga je langzaam de motor armer zetten met de bovenste schroef 1/8 slag per keer en let er op dat de motor niet te heet wordt!!
    zeker niet boven de 110 graden met inlopen
    veel succes ben
     
  20. Flip

    Flip Guest

    uhhh ben
    ze hebbe mij 1% nitro vliegtuig brandstof in me handen geduwt daar in die modelbouw winkel :?
    en hoe kan ik het beste die temperatuur meten?
    ohjah nog iets; op mijn fw-05s zit een plastic sproeier en dat waar die brandstof gemengt word enzo en waar de luchtfilter zit dat is ook van plastic
    maar bij bijna alle andere soort wagens zie je dat dat van ijzer is
    kan/moet ik dit dan vervangen? :?
     

Deel Deze Pagina