Kyosho World Cup (KWC) vraag en antwoord mbt tot de Auto

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Powerpete, 7 nov 2004.

  1. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Effe een vraag m.b.t. tot de temperatuur van de motor. Hoe warm mag/kan de motor worden en dan gemeten bij de gloeiplug. Ik hoor zoveel verschillende antwoorden, dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

    M.v.g. Mark
     
  2. Roger B.

    Roger B. Guest

    Ik hoor op de wedstrijddagen telkens dat je bij de kyosho winkeliers (waar je de auto gekocht hebt) 10% korting zou moetne krijgen op de kyosho onderdelen..... nou dus NIET bij de winkelier waar ik de auto gekocht heb.,... zij weten daar niets van die 10% korting voor kwc rijders..... ook lekker... heb pakweg 20 euro korting misgelopen....

    koop daar dus geen kyosho parts meer, wacht wel tot ik ben tegenkom
     
  3. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    Onderdelen gaan tot nu toe probleemloos, wij bestellen op tijd en voldoende spullen, en eigenlijk alles zit er iedere keer weer bij.....
    en Idd, krijgen de KWC rijders 10% op de onderdelen en de banden....

    ...............................Peet............................8)
     
  4. Roger B.

    Roger B. Guest

    bij mijn winkelier dus niet, die weten van niks, en omdat zij ook geen 10% van kyosho krijgen.....

    kortom, ik krijg daar geen korting....

    Verder prima zaak met goed advies enzo, dus niet om de winkelier af te kraken.. maar ik vind het wazig dat kyosho de rijders verteld dat ze korting krijgen en dat de winkelier daar niks van te horen zou krijgen
     
  5. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Melding is naar Rob toe, hij zal hier werk van maken. Misschien verstandig in het vervolg even bij ons aan de bel te trekken, even een mailtje sturen. Alles zit in een opstartfase en je ziet dat er best probleempjes komen, maar alles is op te lossen.
     
  6. jonge038

    jonge038 Guest

    Kijk, zo komen we ergens!

    Iets anders: ik kwam laatst bij een training erachter dat mijn voordiff af en toe wat geratel laat horen. Ik heb de bouwbeschrijving erbij gepakt en kwam erachter dat ik geen olie in het diff heb gedaan. Bij het bouwen over het hoofd gezien.

    Kan het zijn dat het geratel daarmee verband houdt?

    En kan ik ipv olie te gebruiken ook gewoon de tandwielen invetten?
     
  7. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Je hebt een FW05 zover ik weet. Ik denk eerder dat het de haakse tandwieloverbrenging is. Ik adviseer je deze opnieuw uit te simmen. Dit is helaas een nadeel van cardan aandrijving: de marges zijn minimaal.
     
  8. jonge038

    jonge038 Guest

    O.k. Dan zal ik eens kijken of ik de boel wat strakker kan zetten met de shimms.
     
  9. ben

    ben Guest

    niet strakker zetten maar goed in het midden uitshimmen!!!
    heb hetzelfde probleem gehad goed uit geshimt en nu is het goed
    goed op de tandwielen kijken hoe ze op elkaar in zijn gesleten
    als ze weg zijn of ver zijn versleten moet je ze vervangen tandwielen zijn een set groot en klein tandwiel
    ik heb ze op voorraad
    gr ben
     
  10. jonge038

    jonge038 Guest

    Ben,

    bedoel je de aansluiting tussen het hele grote tandwiel en het tandwiel op de aandrijfas vanaf de versnellingsbak opnieuw shimmen?
     
  11. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Nee, het gaat om de grote tandwielkrans op de diff. en het kegeltandwieltje op de aandrijfas. Links en rechts van het diff. zitten simmetjes.
     
  12. jonge038

    jonge038 Guest

    probleem opgelost, zo lijkt (en klinkt) het. 1 shimmetje verplaatst van de ene naar de andere kant. :D

    Mannen, bedankt.
     
  13. Babyblue

    Babyblue Guest

    hey mense, mischien hoort deze vraag niet hier....maar wie heeft intussen de VoneSIII gezien en wie weet of die eventueel in nederland tekoop is/zal zijn (en wat gaat het kosten?) Hij ziet er heel erg stoer uit en echt robust.
     
  14. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ik heb 'm gezien in Nürnberg, en hij is mooi
    De advies verkoopprijs zal 359 dollar zijn voor de RTR set, wat hij in europa gaat doen, moet je ff opzoeken op www.kyosho.nl
     
  15. jonge038

    jonge038 Guest

    Op M-auto (een modelbouwautoblad) staat op de achterkant een paginagrote advertentie van de V-One SIII. Adviesprijs 369 euro.
     
  16. Babyblue

    Babyblue Guest

    dat heb je goed gezien(ben gelijk mijn m-auto gaan halen om te kijken en inderdaad, daar stond hij:D
    ik zit eraan te denken om hem voor volgend jaar kwc te gebruiken, denk wel dat hij is toegestaan heh
    ziet er echt te gek uit, mooie wagen!
     
  17. jonge038

    jonge038 Guest

    Volgens mij staat er bij (of heb ik dat op de webside van kyosho gelezen): toegelaten tot de KWC.

    En dat vind ik helemaal niet vreemd... :wink:
     
  18. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ja hoor, in Japan wordt hij nu al toegelaten tot de KWC!
     
  19. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Volgend seizoen mag deze zeker in de KWC deelnemen. Wij hebben hem al besteld en wachten met smart op de levering. Helaas mogen we er dit jaar nog niet mee rijden in de KWC, maar na 4 september begint het nieuwe seizoen!
     
  20. Flip

    Flip Guest

    worden er dan dit jaar ook nog races voor het 2e seizoen georganiseerd?
     

Deel Deze Pagina