Kyosho World Cup (KWC) vraag en antwoord mbt tot de Auto

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Powerpete, 7 nov 2004.

  1. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Ik heb de doos al in mijn handen gehad van de V-ONE III heel mooi ben benieuwd welke hot-ups
    toe worden gelaten voor de EXPERT klasse wellicht
    een V-ONE RR ombouwen

    see you
     
  2. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Ik heb de doos al in mijn handen gehad van de V-ONE III heel mooi ben benieuwd welke hot-ups
    toe worden gelaten voor de EXPERT klasse wellicht
    een V-ONE RR ombouwen :roll:

    see you
     
  3. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    In Duitsland al wel, daar zijn enkele indoor wedstrijden. In Nederland niet te verwachten, het is heel moeilijk in het lopend seizoen wedstrijden bij een vereniging onder te brengen. En indoor hebben we voor brandstof (nog) geen mogelijkheid.
     
  4. Flip

    Flip Guest

    en is dit dan ver over de grens of redelijk dichtbij?
     
  5. jonge038

    jonge038 Guest

    even over de buitentemperatuur en de hoofdafstelschroef voor het mengsel op de carburateur. Klopt dit:

    buiten warmer, dan ook een rijker mengsel?

    Of juist armer? :?
     
  6. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Warmer -> rijker.... Koelt iets beter...
     
  7. GTken

    GTken Guest

    iemand idee hoeveel de FW 05 R rubber spec. met os motor kost? vind op internet weinig of geen europeese prijzen

    gtz
     
  8. Roger B.

    Roger B. Guest

    weet niet OF je in de standaardklasse wil gaan rijden, maar lijkt me niet toegestaan, daar rijdt iedereen met gelijke motor
     
  9. GTken

    GTken Guest

    ow dacht dat dit de standaard motor was. en zo niet wat is de standaard dan?
     
  10. jonge038

    jonge038 Guest

  11. GTken

    GTken Guest

    nou heb je een FW 05 s/r/rr in volgorde van standaard tot meer getunde.

    Maar die R en RR gebruiken een achteruitlaatmotor met SG crack, die is dan toch standaard
     
  12. jonge038

    jonge038 Guest

  13. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
  14. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Ik weet niet of GTken wel geintresseerd is in de nederlandse KWC :wink:
     
  15. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Beste KWC'ers.

    Ik heb afgelopen weekend in Apeldoorn mijn zuiger/cilinder moeten vervangen. Nu zit er dus een nieuwe in en die had ik zaterdag en zondag laten inlopen, maar nu loopt hij voor geen meter meer. Wat ik ook probeer, andere luchtfilter, andere gloeipluggen, armer zetten, rijker zetten, Het helpt voor geen meter. Ik heb dus de hele motor uit elkaar gehaald en iemand van real80 zei dat de pistonpen speling had.
    Het probleem met mijn motor is, dat hij eerst wel op gang komt en ook op zijn top, maar daarna zakt hij onmiddelijk in zijn toeren alsof hij veels te rijk staat. De hoofdnaald staat 2 slagen open.
    wie weet wat er kan zijn?
    O ja de gloeiplug gaat ook heel snel kapot. Hij drukt de spiraal helemaal in de plug.

    M.v.g. Mark
     
  16. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    heb je je drijfstang ook vervangen, zoniet zou ik deze ook vervangen meestal als je motor pluggen begint te vreten is het meestal een teken dat je je drijdstang moet vervangen.

    gr. Jan
     
  17. Flip

    Flip Guest

    oja marten ik heb ook nog een pistonpen van je tegoed :wink:
     
  18. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    De drijfstang is ook vervangen. Bij de pistonpen zat een klein beetje speling.

    M.v.g. Mark
     
  19. jonge038

    jonge038 Guest

    Als je zuigerpen speling vertoont, zal de zuiger verder omhoog komen dan normaal. Daarbij raakt ie dan de gloeiplug. Het lijkt mij dus dat je de zuigerpen ook moet vervangen. Een beetje speling = te veel speling. Kennelijk.
     
  20. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Heb je bij het monteren niet toevallig de koppakkingen vergeten? Als er geen pakking tussen zit zou de compressie wel eens te hoog kunnen zijn, waardoor de zuigerpen te veel 'op zijn lazer' krijgt en speling gaat vertonen....
     

Deel Deze Pagina