Kyosho World Cup (KWC) vraag en antwoord mbt tot de Auto

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Powerpete, 7 nov 2004.

  1. jonge038

    jonge038 Guest

    Overigens lijkt mij - nog afgezien van dat je motor niet goed loopt, en de gloeipluggen telkens verrot zijn - dat ook je zuiger op een gegeven moment zal barsten, omdat ie telkens bij het omhoog komen (bij volle toeren dus zo'n 25.000 keer per minuut) een tik krijgt. Kan je dus weer een nieuw setje kopen.

    De zuigerpen vervangen lijkt mij dan goedkoper. (Ook al is het balen)
     
  2. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Beste Jaap.

    Ten eerste is de kopspeling 0,9 mm. Er was iemand bij real80 die zei dat dit minimaal 0,6mm moest zijn. Te tweede zat er geen koppakking op naar mijn weten. Ik heb hem in ieder geval niet weg zien- of horen vallen.
    Maar moet er een pakking er tussen zitten?

    M.v.g. Mark
     
  3. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ik weet het niet zeker, maar de meeste motortjes hebben wel één of andere pakking er tussen. Tja, dat van die kopspeling weet ik ook niet, maar ik probeer met je mee te denken wat de oorzaak zou kunnen zijn. Een te hoge compressie zou eventueel de druk op de pistonpen te hoog doen oplopen, waardoor deze kapot zou kunnen zijn gelopen....
     
  4. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Klopt, ik heb je alleen niet meer gezien... maar ligt klaar voor je.
     
  5. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Mark en Bart: dit is geen koppakking, maar een vulring. Zeker omdat wij met 16% nitro rijden, moet er minimaal 1 tussen zitten, anders is de compressieruimte te klein en kan de motor gaan pingelen: vroegtijdige ontbranding. Zit deze er niet tussen, is de oorzaak gevonden!

    De pistonpen heb ik nog nooit vervangen, deze is hard genoeg voor een eeuwig leven.
     
  6. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Marten.

    Weet jij ook hoe dik de opvulring is?

    M.v.g. Mark
     
  7. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Even met de motorexpert contact gehad, kopring is echt noodzakelijk. Dikte weten we niet precies, maar dachten 0,2 mm
     
  8. Flip

    Flip Guest

    en waar zat die opvulring? tussen de koelkop en het motorhuis?
     
  9. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    De kopring had ik er wel tussen zitten. Deze zat tegen de cilinderkop aangedrukt en heb hem zodanig over het hoofd gezien. Iemand nog ideeen?

    M.v.g. Mark
     
  10. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    ZIt de bus er correct in? Maar kapotte gloeipluggen... duidt meestal op iets ernstigers. Mogelijk lager kapot, of ergens iets in de motor afgebroken. Ook een mogelijkheid is valse lucht of luchtbellen in de tank. Gaat de brandstof schuimen als je vol gas geeft? Helpt door de tankbevestiging op o-ringen te plaatsen.
     
  11. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    De lagers moet ik even controleren. Er komen geen luchtbellen in de brandstofslang en de tank is op o-ringen gemonteerd.
    Nog even wat anders. Wordt die nieuwe motor, die op de S III zit, ook togelaten op dit moment in de KWC?

    M.v.g. Mark
     
  12. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    De nieuwe motor is in de GP-Standaard alleen toegelaten op de FW05T (GP-Expert mag wel). Maar.... er schijnt een kwaliteitsprobleem te zijn. De nieuwe motoren begeven het te snel. In Duitsland zijn ze allemaal weer terug gestapt naar de 'oude' motoren. Het probleem zit 'm in de krukas. Het vermogen zou wel hoger zijn (hebben wij nog niet gemerkt) Even afwachten dus...
     
  13. jonge038

    jonge038 Guest

  14. jonge038

    jonge038 Guest

    Tja. Dat vind ik wel zo vreemd: dat "een" nieuwe motor alleen wordt toegelaten op een FW-05T (ready to run) chassis, en niet op een FW-05S (bouwdoos) chassis, terwijl beide auto's in 1 klassse (GP standaard) rijden, als het om het KWC Holland gaat. :?
     
  15. Flip

    Flip Guest

    Komt waarschijnlijk weer denk ik terug op het feit om de kosten te drukken. Koop je een fw-05s of je hebt er een dan zou je om nu mee te komen ook weer een nieuwe motor moeten kopen en daar zit weer een prijskaartje aan laat hem alleen toe op het chasis waarop die standaard zit en niemand hoeft extra spullen te gaan kopen.
     
  16. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    En ten tweede past het niet zomaar. Je moet dan ook de koppeling, de versnelling en de uitlaatbocht vervangen. Dus de rijders onnodig op kosten jagen. Daarom mag het niet. Ik denk dat je beter een T aan kunt schaffen dan ombouwen.
     
  17. jonge038

    jonge038 Guest

    dat begrijp ik wel. Maar waarom de S en de T dan in 1 klasse zitten, terwijl ze niet allebei de nieuwe motor mogen gebruiken, snap ik niet.
     
  18. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Nu is dat nog zo. Eigenlijk had de S niet in de Standaard gemogen. Volgend jaar gaat er veel veranderen, 1 september komt de 'grote vergadering' daarna weet ik meer.
     
  19. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik heb het euvel gevonden bij mijn motor. Na de hele motor gedemonteerd te hebben zag ik dat het binnenste lager kapot was gegaan. Morgen ga ik een nieuw lager en en nieuw zuiger/cilindersetje halen. Dan moet hij weer goed zijn.
    Iedereen bedankt voor de hulp.

    M.v.g. mark.
     
  20. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Lager kapot... of er is rommel in gekomen, of te weinig smering. Gebeurt niet zomaar.
     

Deel Deze Pagina