Kyosho World Cup (KWC) vraag en antwoord mbt tot de Auto

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Powerpete, 7 nov 2004.

  1. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik weet niet wat er gebeurt is, maar voor de helft waren de kogeltjes er al uit. Ik denk dat de boel te arm heeft gestaan. Dit gebeurde vooral in het begin nog weleens ( toen ik hem net had ).

    M.v.g. Mark
     
  2. Roger B.

    Roger B. Guest

    nee, deze redenering klopt niet lijkt me....

    om mee te komen zou je dus de nieuwe motor nodig hebben
    als je een s heb of koopt zou je nu dus "om kosten te sparen voor de rijders" niet mee kunnen komen? Dus zelfs als je wel geld wil uitgeven mag je niet meekomen?? oftewel, je moet een FW05-T kopen en niet alleen een motor om mee te kunnen komen??

    ik denk dat ze hooguit het aantal mensen met een nieuw motor willen beperken (omdat de mesten neit een nieuwe auto zullen aanschaffen voor een minieme winst.
     
  3. Babyblue

    Babyblue Guest

    Mensen, ff jullie hulp nodig....ik was onlangs bezig mijn auto/motor schoon te maken en keek ook of alle schroeven goed vast zaten...........toen zag ik dat die schroef die bij de carborator zit....(waar het verlengde stuk door middel van dat staafje vast zit aan de rem/gas servo)..ik dacht dat die helemaal dat die strak moest zijn(weet ik veel waarom ik dat dacht) en deed dat uiteindelijk........
    Op een gegeven moment las ik hier op het forum in een andere topic over motoren en zag dat het een low-end afstel schroef is...

    MIJN VRAAG NU IS, HOEVEEL SLAGEN moet ik hem opendraaien zodat hij"normaal"is afgesteld?
    Toen ik het las wilde ik mezelf echt op me kop slaan(en me motor draaide zo lekker en is nu helemaal verpest man!) Heeft iemand enig idee hoeveel slagen ik doe moet opendraaien want ik zou dit weekend al gaan trainen voor de kwc masters.
     
  4. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Haha (ik lag je niet uit hoor ;-) Zover uitschroeven tot deze vlak met de buitenhuls ligt. En dan verder afstellen, tips staan volop in dit forum.
     
  5. Babyblue

    Babyblue Guest

    ok
    nog bedankt
    Tja, als je nie 100%je auto kent heh:S
     
  6. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Even een vraag over het inlopen van de motor.
    Als ik een klein beetje gas geef dan schiet de auto er vandoor en als ik volgas geef dan komt hij met pijn en moeite opgang. Tot zover is het wel goed (denk ik). Maar de hoofdnaald staat toch al 2,5 slag uitgedraaid en voor het inlopen vind ik dat nogal weinig. Maakt het uit hoeveel slagen de naald staat?
    De temperatuur blijft rond de 100 graden.
    Ik vraag dit omdat de eerste motor gelijk goed oppakte en deze doet dat niet.

    M.v.g. Mark.
     
  7. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik heb het al gevonden. De luchtfilter was niet goed de oude heb ik er afgehaald en de originele, die in de bouwdoos zat, heb ik er weer opgezet.

    M.v.g. mark
     
  8. sjakie

    sjakie Guest

    hallo, mijn subaru is tegen een paal geramd, nu is de ophanging van de uitlaat stuk. Iemand een idee waar je dat onderdeeltje kan vinden?
    In het boekje met artikelnummers staat alleen het motorgedeelte, maar het beginstukje vande uitlaat moet ik hebben.
     
  9. jonge038

    jonge038 Guest

    uitlaatbocht? Wellicht is het beste even te bellen met 1 van de 4 KWC-winkels?
     
  10. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    modelbouwwinkel? 2brothers even bellen
     
  11. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Ik heb mijne helemaal uit elkaar gehad, schoongemaakt, gesmeerd, geölied en heb hem met nieuwe snaren weer opnieuw opgebouwd, en man, wat loopt ie nou weer soepel! De motor geheel schoongemaakt, de wiel ophanging en diff's opnieuw uit geshimmed, verse diff olie, etc... Kortom en hele grote grote beurt, zeg maar een rebuild. En daarna natuurlijk even test gereden, en man, hij gaat als een raket! Hij is (lijkt) veel sneller qua top en acceleratie en lijkt wel makkelijker te controleren...

    Dus kom maar op komend weekeinde in Velp :-D
     
  12. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    We zullen zien Jaap. Als het een beetje meezit heb ik straks mijn nieuwe bodemplaat en er zit nu een nieuwe clutchshoe op en een nieuwe motor.
    Dus we zijn er klaar voor. :D :D :D
    Kom maar op met de concurrentie :murder:

    M.v.g. Mark.
     
  13. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik heb nog even een vraagje over de gloeipluggen.
    Ik heb noun een aantal gloeipluggen die verschillen qua lengte. De originele plug is namelijk iets korter dan de rossi pluggen. Als ik er een rossi plug in doe dan rijdt hij niet fijn. Als ik de originele plug er in doe dan gaat hij weer hartstikke goed. Maakt het lengte verschil nou zoveel uit?
    Ik had bij mijn oude motor namelijk wel rossi pluggen er in, en die ging toen wel goed.

    M.v.g. Mark.
     
  14. Roger B.

    Roger B. Guest

    Het is natuurlijk een klein motortje met een kleine verbrandingsruimte, als je daar een langere plug in draait heb je DUS minder verbrandingsruimte en DUS een hogere compressie.

    zul je zeggen zo'n klein stukje plug, maar ja, in een kleine verbrandingsruimte heeft dat wel enig effect lijkt me.

    In hoeverre de hogere compressie nadelige gevolgen voor het lopen heeft weet ik niet, maar het zou een verklaring kunnen zijn. Bij je oudere motor had je geen last ervan omdat er misschien al enig verlies was waardoor de eindcompressie niet hoger was.

    ik doe maar een gooi hoor, weet het niet..

    mijn motor loopt met de (eveneens anders gevormde) plug die Jaap me in Apeldoorn gaf ook beter (met name stationair en na een tijdje stationair lopen had ik problemen) dan met de grotere plug.....
     
  15. jonge038

    jonge038 Guest

    grotere plug --> hogere compressie + eerder hoge compressie --> eerdere verbranding (of zelfs pingelen).

    Misschien helpt het als je een koudere of een warmere plug neemt, omdat ik wel eens heb gehoord dat de plug ook het verbrandingstijdstip bepaalt.
     
  16. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik heb al verschillende pluggen geprobeerd. Maar allemaal hetzelfde resultaat. De motor loopt slecht.
    Ik heb nu een paar pluggen die korter zijn aangeschaft. Hopelijk gaan die wel goed.

    M.v.g. Mark.
     
  17. ben

    ben Guest

    rij altijd met rossie of R&B gaat altijd prima
    gr ben
     
  18. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    aangezien het KWC voorbij is bij deze de post geUnsticked....
     
  19. Zware Jongen

    Zware Jongen

    Lid geworden:
    2 apr 2004
    Berichten:
    86
    Locatie:
    Amsterdam
    Zijn er ook al plannen voor het volgend seizoen?
    Ik ben het rijden bij de Makro en andere lappen asfalt een beetje zat en de KWC lijkt me wel wat.
     
  20. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    kom op zaterdag en/of zondag eens kijken bij de Mach (modelautoclub heemstede). Daar kun je je uitleven met de MSX3.

    www.mach.nl
     

Deel Deze Pagina