Kyosho World Cup (KWC) vraag en antwoord mbt tot de Auto

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Powerpete, 7 nov 2004.

  1. foxspeed

    foxspeed

    Lid geworden:
    16 feb 2005
    Berichten:
    398
    Locatie:
    flevoland
    Dat er volgend jaar weer een kwc komt is zeker
    hoe wat en wanneer is nog niet bekend maar hou onze kwc site in de gaten.

    gr. Jan (kwc team)
     
  2. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
  3. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    Yeah right, als je dus een langere plug erin draait, steekt die door de zorgvuldig ontworpen welving van de verbrandingskamer en verpest de vorm als zodanig...... daarom is ook de turboplug ontworpen, om een zo vloeiend mogelijk verlopende verbrandingskamer te verkrijgen......

    ............................Peet........................8)
     
  4. Bart_Banaan

    Bart_Banaan Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 nov 2003
    Berichten:
    5.964
    Locatie:
    RC-Junkies.nl
    Kyosho heeft weer een nieuwe FW-05T geïntroduceerd, de PLUS uitvoering, met een nieuwe uitvoering van de GXR15 motor. deze heeft een nieuw trekstart mechanisme (gepatenteerd) welke er minder weerstand bij hoge toerentallen geeft, en het motortje is daardoor krachtiger en sneller als voorheen. Ook de Ford GT-R body is erg fraai! Standaard wordt de auto geleverd met enkele tuning parts zoals speciale rem en tweebak!

    [​IMG]

    Meer info: http://www.rc-junkies.com/modules/news/article.php?storyid=746
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Zijn gooi is niet geheel onwaar, vroeger met normale pluggen wilden in plaats van een kopring wel eens een extra ringetje bij de plug leggen om midden in een race nog eens een geplofte plug te voorkomen, het hielp wel om de compressie iets te verlagen......

    Ik heb ook nog steeds mijn twijfels over de turboplug. Mijn eerste motor met een turboplug das een TOP 8-poorter waar de pluggen geen lang leven hadden ondanks de goede afstelling. Door het plaatsen van normale verbrandingskamer voor normale pluggen had ik geen problemen meer en de motor liep net zo hard.

    Ik wil best geloven dat een turboplug wel iets kan uitmaken maar voor de gemiddelde rijder is dat niet merkbaar.
     
  6. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ik heb even een vraag over de stabilisatoren bij de FW-05. Ik heb een setje gekocht. Maar hoe monteerje die dingen eigenlijk. Ik kan nergens een bouwbeschrijving vinden.

    M.v.g. Mark
     
  7. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Iemand een idee?

    M.v.g. Mark
     
  8. jonge038

    jonge038 Guest

    Hoi Mark,

    ik weet het niet. Heb het nog niet eerder gedaan. Maar meestal geldt voor stabie-stangen: het middelste gedeelte ergens aan het chassis, de buitenste delen aan de onderste draagarmen. Zitten er in je stabie-setje geen verbindingselementen, of misschien in de orginele bouwdoos?
     
  9. Beethoven

    Beethoven

    Lid geworden:
    9 dec 2003
    Berichten:
    708
    Locatie:
    Gouda
    Download bij www.kyosho.co.jp de handleding van de FW05-R daar staat het in
     
  10. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Het is gelukt. Dank je wel. Toch raar dat er geen handleiding bij zit. Maar het zit er op.

    M.v.g. Mark
     
  11. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Heeft Kyosho helaas wel vaker een handje van. Op de SII met carbon radioplaat kom je helemaal bedrogen uit. Als je de voor-stabi wilt plaatsen, ontbreken er de schanierpunten. Deze moet je zelf maken van een onderdeel uit de servobevestiging....
    Bedenk maar zo, tuningsdelen zijn ook niet voor de onervaren modelbouwers. 8)
     
  12. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    ivm de mededeling van rob dit draadje afgesplitst...... gaarne hier verder over de auto beppen..... :lol:
     
  13. boris

    boris Guest

    ik zag nu weer is een leuke actie

    V one S III Nissan Motul Pitwork is een 4 wd riem aangedreven wedstrijd auto die wordt geleverd als kit, met een 2,5 cc brandstof motor met trek starter, 2 versnellingsbak, resonantie uitlaat met bocht, en body set met stikkers
    nu kompleet koffertje met start toebehoren bestaande uit, glowboost met lader, vulflesje, kruissleutel

    KYOSHO bied u nu de kans om super voordelig te beginnen met WEDSTRIJD RIJDEN
    bij deelname aan 3 KWC wedstrijden krijgt u een te goed bon van 100 EURO

    349.00
     
  14. RCRuben

    RCRuben Guest

    hallo,

    Deze kyosho is een + versie, kan je met deze auto ook aan de kyosho cup meedoen? (is dat wel legaal?, in verband met betere prestaties?)
     
  15. mark0126

    mark0126

    Lid geworden:
    15 feb 2005
    Berichten:
    3.276
    Locatie:
    Schoonebeek
    Ja, je mag meedoen met die auto, maar dan wel in de expert klasse. in de standaard klasse is die niet toegelaten.

    M.v.g. Mark
     
  16. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    meer info over de kyosho Cup vind je op www.kwc-holland.nl

    de + versie wordt in de standaard toegelaten maar dan moeten er wel enkele opties weggelaten worden, waaronder de alu dempers en de homokinetische voorasjes, verder is de auto wedstrijd (standaardklasse) legaal..

    meer info ook op t forum van de kwc...
    http://kwcholland.proboards67.com/index.cgi


    .............................Peet............................8)
     

Deel Deze Pagina