Kyosho World Cup (KWC) vraag en antwoord mbt tot de Auto

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Powerpete, 7 nov 2004.

  1. alfaracer

    alfaracer Guest

    nitro: tussen 5 en 15%
    temp: spuugtest. doe een beetje spuug op de cyl.kop; sist het dan meteen weg, is hij te heet. :wink:
     
  2. Flip

    Flip Guest

    maar dan is het al te laat dus
     
  3. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Verkeerd advies.......
    Dat half gas is niet echt goed te noemen omdat de motor dan nog te arm kan lopen en daardoor te weinig smering krijgt.
    Gewoon de hoofdsproeier 1 tot 2 slagen verder open zetten en op vol gas rijden zodat die dan lekker rijk staat te pruttelen en weinig snelheid maakt.
     
  4. Flip

    Flip Guest

    ben zijn de vershillen tussen de fw-05s en de v-one s2 al bekend?
    en dus ook welke nou beter/sneller is? :lol:
     
  5. ben

    ben Guest

    fw05 net gebouwd en wat ronden mee gereden (zie volgende M-auto) voor mijn gevoel is de v-one wat sneller op rechte stuk en de FW05 is sneller is de bochten dus net wat je zelf fijn vind
    ikzelf ga denk ik voor de FW05 maar we gaan een grote test houden in Duistland (Muntzig) maar dat is pas in februari
    gr ben
     
  6. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    Heb net de V-one SII opgehaald. Zijn aluminium wielmeenemers toegestaan? Er zitten nu kunststoffen in de bouwdoos. Lijken me een beetje zwak...
     
  7. Roger B.

    Roger B. Guest

    Rgelement voor auto en wedstrijden nog niet bekend gemaakt,

    niemand kan je dus uitsluitsel geven
     
  8. Powerpete

    Powerpete Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    11 jun 2002
    Berichten:
    1.343
    Locatie:
    Bussum
    helaas wiebe.... praktijk heeft echter uitgewezen dat de stock meenemers geen problemen geven..... bouwt ze..............Peet..............8)
     
  9. Babyblue

    Babyblue Guest

    Nou mensen
    Vrijdag mijn Kyosho VoneSII opgehaald en zaterdag ochtend vanaf 8 uur s'morgens tot 2 uur vanmorgen en hij is helemaal klaar
    Enige wat nog ontbreekt is mijn kap, weet nie of ik hem zelf ga spuiten of als ik hem door iemand anders laat spuiten.
    Weet nog niet, maar die auto ziet er gewoon brut uit.
    Ook nog chrome velgen erop gezet met de standaard slick banden.
    foto's binnenkort!!!!!!
     
  10. ben

    ben Guest

    denk er om dat je als je chromen velgen monteerd de lijm niet op het chroom hecht eerst de rand wat je gaat lijmen ontchromen anders loopt je band er af tijdens het rijden
    gr ben
     
  11. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Ik heb de FW-05 ook binnen (rustig maar, mijn zoon gaat er mee rijden ;-)) Het ziet er allemaal keurig uit, bouwt lekker, al is het wel zoeken naar de juiste schroeven. Ik kwam bijvoorbeeld tegen, dat de M3 12mm schroeven met 2 kopgrote zijn: de kleine kopjes moeten op het achterdiff. huis, de grote kopjes passen niet in het gat.

    Ook kwam ik in de doos een steun tegen voor de persoonlijke transponder (wordt aangegeven dat deze niet wordt gebruikt) Deze past op de plaats van de orginele transpondersteun, al zit er aan de bovenzijde een richeltje waar ik het doel van niet kan plaatsen... In de V-One SII zit overigens ook een persoonlijke transpondersteun, staat ook niets over in de gebruiksaanwijzing. Deze steun kun je boven de bumper plaatsen, misschien wil Ben hiervan een foto maken?
     
  12. Flip

    Flip Guest

    marten,
    bedoel je dat ding boven de stuurservo?
    dat kwam ik dus ook tegen
    want op de site van kyosho is op de foto van de auto dat dingetje niet te zien
    heb ik dat dan wel nodig om de transponder te plaatsen?
    of moet er iets anders op ofzo?
    ik heb nou trouwens mijn zender
    de 2pl
    wat ik tot nu toe dermee heb gedaan [beetje alles teste enzo de menuutjes ondekke]
    lijkt het mij een goede zender
     
  13. Babyblue

    Babyblue Guest

    hey flip
    welke zender heb jij??
    Ik ben ook opzoek naar een zender(het liefst een hele set met ontvanger en servo's )
    weet iemand mischien waar ik terecht kan voor zo een complete zet?
    Is am of fm beter(heb gehoord dat het nu nietmeer uitmaakt of je een am of een fm zender set hebt)
    Ik hoor het wel.........................
     
  14. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    @Babyblue: als je nog de keuze hebt, neem dan geen AM. Is heel leuk voor de recreatie rijder, maar op wedstrijden, waar je met 10 rijders in een heat zit, is de kans op storing heel groot. Er zijn genoeg betaalbare FM setjes te koop. Bedenk zo: een goede set is een aanschaf voor een paar jaar, heb er dan ook plezier van en geen storing. Zelf heb ik 3 jaar geleden een 2de hands PCM set gekocht(Futaba 3PJ), nog nooit zo veel plezier als van deze set gehad, vrijwel nooit storing.

    @Flip: jep, zie onderstaand plaatje van mijn auto. Zit in zakje No. 7, naast de Roll Bar (124) Alles klopt verder, zelfs de inkeping waar het draadje de ontvangerbox ingaat is aanwezig. Overigens denk ik erover om hier ook de draad van de stuurservo naar binnen te laten, die draden komen anders akelig dicht langs de tandwielen.

    [​IMG]
     
  15. Flip

    Flip Guest

    @marten: als je het draadje goed aantrekt [zoals ik hem nu heb] komt hij ook niet in de buurt maar ut is wel een goed idee
    en dat dingetje dat ik moet vervange voor de transponder is voor alle circuits in nederland hetzelfde?
    ik zie trouwens dat je de schfoefjes voor de schakelaar vanaf boven derin hebt geschroefd
    in mijn beschrijving staat dat je ze van onderaf erin moet draaien, ze steken bij mij der nu dus ook een stukje naar boven uit ziet er niet mooi uit
    ga ze denk ik ook omdraaie :lol:
    en ik ga dus storing krijgen met mijn zender?
    en waarom zou je op het circuit dan wel storing krijgen en op de parkeerplaats niet?
    want mij is uitgelegd dat bij am het signaal werkt met de hoogte van de golf en bij fm met de breedte dus waarom zou er dan storing ontstaan?

    @babyblue: ik heb de futaba t2-pl am maar wel 40 mhz is ook met ontvangers en servo's en alles maar ga denk ik dan nog wel een andere stuurservo en een ontvanger accu kopen er zit nu sowhn batterijbox bij
     
  16. Babyblue

    Babyblue Guest

    Wlke zender raden jullie mij dan aan om te halen...want ik wil geen problemen hebben tijdens het racen.........
    wat voor extra onderdelen moet ik erbijhalen tijdens het racen(dus extra banden enz!!)
     
  17. Flip

    Flip Guest

    ik wil ook geen problemen !
    nieuwe zender halen dan maar?
     
  18. ben

    ben Guest

    als je het er voor over hebt neem dan een FM zender merk maakt niet zo uit als het maar een bekend merk is Futaba, Graupner, ko-propo, sanwa dat zijn e betere merken wel iets duurder maar je gebruikt hem veel langer .
    ik heb zelf zeven jaar een futaba 3PJ gehad en heeft mij nooit in de steek gelaten overal mee heen geweest Italie, Dubai altijd goed gewerkt .
    vergelijk maar eens de prijzen en hoe ligt de zender in de hand dat is belangrijk .
    heb nu een nieuwe gekocht een 3PK van futaba met fail save in de ontvanger altijd makkelijk
    hoop dat dit een beetje helpt
    gr ben
     
  19. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    Er zijn veel redenen waarom AM meer problemen geeft dan FM, voornamelijk omdat de meeste AM setjes van goedkope kwaliteit zijn. Vergelijk het ook eens met de radio: FM geeft goede, stabile ontvangstkwaliteit, AM loopt van de frequentie en ontvangt veel storing. Ik weet dat deze vergelijking niet geheel correct is, maar maakt het wel duidelijker. Op een parkeerplaats rij je vaak niet met 10 man op een rij.

    Hou het maar op 15 jaar wedstrijdleidingervaring, veel problemen met AM setjes.
     
  20. Wiebe_NL

    Wiebe_NL

    Lid geworden:
    20 sep 2004
    Berichten:
    471
    Locatie:
    Houten
    rij zelf met een graupner XS-6. Heeft ingebouwde synthesizer. Daardoor hoef ik geen krystallen meer te kopen. Ze zitten er allemaal in

    Prettige zender voor een goede prijs. (rond de 200 euro)
     

Deel Deze Pagina