Kyosho World Cup (KWC) vraag en antwoord mbt tot de Auto

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door Powerpete, 7 nov 2004.

  1. Babyblue

    Babyblue Guest

    wat vinden jullie van deze 2 modellen????
    De futaba megatech 3pm 40fm met mini reciever
    Computer gestuurde zender met display, digitale instellingen voor 3 kanalen en trims. Ergonomisch design. Werkt met 2 verschillende ontvanger systemen: de normale standaard 40 FM ontvangers ( 1 mini ontvanger wordt meegeleverd) en is ook omschakelbaar naar High resolution mode, voor gebruik met een ( niet meegeleverde) HRS ontvanger, waarmee de reactie tijd nog eens extra verkort wordt. De zender beschikt over 10 model geheugens waar modelnaam of circuit in geprogrammeerd kan worden. Je kunt tijdens het rijden met een druk op de knop van setting veranderen, d.w.z. je programmeerd een bepaalde setting voor droog weer, en een voor nat weer. Als het dan tijdens een race gaat regenen, kun je met één druk op de knop van het droogweer programma naar het natweer programma switchen. Andere functies zijn: ABS, Exponenteel op alle 3 de kanalen, uitslag begrenzing, trims, 3e kanaal mix (bv. voor Big Scales met voorremmen) met allerlij extra mix verhoudings functies, vrij programeerbare functie's toekennen aan druktoetsen etc. Levering als 40 mHz FM zender met standaard 40mHz mini ontvanger en schakelaar. Laadaansluiting op de zender. Geen servo's inbegrepen
    (prijs is 160 eurootjes bij pk-racing)
    En daarna heb je de graupner
    Graupner XR-6 Steering wheel radio set

    40FM Stuurwielzender met 10 model geheugens, inclusief zender accu, ontvanger, kristal set en 1 servo. Vele instelmogelijkheden, o.a. exponentieel, uitslag begrenzing, mix functie voor 3e kanaal (achteruit voor nitro auto's, extra servo voor voorschijfremmen). Nieuwe versie in nieuwe behuizing.
    (prijs is 180 bij pk-racing)


    Welke zouden jullie kiezen en waarom?

    Heeft iemand enig idee waar ik zo een zender-setje tegen een redelijke prijs kan halen?????

    Alvast bedank
     
  2. Erikderaaf

    Erikderaaf

    Lid geworden:
    18 sep 2003
    Berichten:
    1.942
    Locatie:
    Zijtaart, noord-brabant
    voor die paar tientjes meer zou ik in het graupner verhaal voor de XS-6 gaan ipv de XR-6

    de xs heeft namelijk een synthesizer systeem, je hoeft nooit meer losse kristallen te kopen, je kunt op de zender en ontvanger kiezen uit 22 kanalen!
     
  3. Marten

    Marten

    Lid geworden:
    1 nov 2004
    Berichten:
    1.114
    Locatie:
    Deventer
    De futaba klinkt goed! Ik hoor overigens verhalen over de XS6, vooral Bigscale rijders schijnen problemen te hebben. Verlopen van frequenties e.d. (Kijk maar eens op Marktplaats, hoeveel er te koop worden aangeboden) Maar ik hoor ook verhalen van zeer tevreden gebruikers. Kan natuurlijk zijn dat er verschillende releases van zijn, Graupner was wel de eerste die er mee uit kwam. Multiplex heeft ook een synthesizer, hoor ik ook goede verhalen over.

    @Flip: Ik wil je niets aanpraten, mogelijk krijg je helemaal geen problemen met jouw set, ligt er maar helemaal aan hoe de frequentieverdeling is in de wedstrijd. Maar als je nog moet aanschaffen, zoals Babyblue, dan raad ik FM aan.
     
  4. Flip

    Flip Guest

    humm nou ik heb hem al dusja
    ik denk dat ik hem gewoon eerst een keer meeneem
    zou ik dan problemen krijgen dan ga ik misschien toch overwegen om nog een fm setje te kopen
    maar eerst maar eens met deze rijden
    goed plan?
     
  5. Babyblue

    Babyblue Guest

    nog bedankt voor het advies
    ik denk dat ik gewoon door blijf zoeken en testen tot wanneer ik een hele goeie en redelijk geprijste zender setje vind
     
  6. ben

    ben Guest

    futaba heeft een mooi setje de 3PM 40 fm en geen servo's dus kun je zelf bepalen welke servo's je gebruikt
    redelijk prijs
    gr ben
     
  7. Flip

    Flip Guest

    nou ik heb gister mijn auto stationair laten lopen los van de grond en klein beetje gas gegeven soms maar hij stond wel lekker te pruttelen
    nou heb ik net een uur staan probere maar ik kreeg hem niet meer aan de praat; ander stationair geprobeert en alles
    iemand misschien raad?
    owhjah als ik aan de trekstarter trek kome er ook kleine brandstof spettertjes ergens vandaan
     
  8. ben

    ben Guest

    flip controleer je kopbouten of je uitlaat pakking
    hou de auto even op de zijkant en laat de rest brandstof uit de uitlaat lopen
    denk dat hij dan loopt
    kontroleer ook je plug
    eruit draaien en even op de opsteekklem zetten NIET te lang
    gr ben
     
  9. Flip

    Flip Guest

    nou hij deed het dan vandaag weer
    voor de eerste keer op de parkeerplaats gereden
    nog een beetje voorzichtig
    op een gegeven moment slaat de motor af
    en dan op precies hetzelfde moment is er net een auto aan het achteruit inparkeren en pakt je auto met het achterwiel !
    hoezo je voelt je dan genaaid !
    dat beugeltje van de uitlaat dat van je motor afkomt afgebroke
    koelkop vinnen naar binnen geslagen
    klein ophang beugeltje van je achterophanging kapot
    je bodemplaat krom
    je aandrijfas naar achter krom
    volges mij ook de trekstarter kapot
    ja en wat doe je dan?
    iemand misschien ervaringen met aanrijdingen
    verzekerings dekking ofzo?
    die mevrouw wou me wel 50 euro geven maar niet gedaan
    gewoon bij ons thuis gekomen en alle gegevens enzo uitgewisseld en nou maar kijken wat de verzekering zegt
    nou een leuke eerste ervaring
     
  10. Roger B.

    Roger B. Guest

    Ik denk dat je nog wel eens een probleem zou kunnen hebben....

    Ik weet niet in hoe verre je schadeloos gesteld MOET worden, je hoort immers niet op een parkeerplaats waar ook auto's rijden en staan met je RC te rijden.
    Ik kan me voorstellen dat als de verzekering van die mevrouw het er op aan laat komen, dan zou een rechter weleens kunnen oordelen dat het ongeval te wijten is aan jouw eigen onvoorzichtigheid, en je dus geen recht hebt op schadevergoeding.

    Ik hoop dat je minder pech hebt.

    TIP voor de toekomst, rij alleen op parkeerplaatsen die LEEG zijn.

    Roger
     
  11. Flip

    Flip Guest

    nou het was een aardige mevrouw dus ik denk niet dat zij het hard wil spelen
    en tsjah je hebt gelijk ik zat ook fout
    maar het kan toch niet alleen aan mij te wijten zijn?
    mijn motortje sloeg af anders was ik der wel tussenuit gereden
    maar dat neemt niet weg dat ik me nou zwaar rot voel want ja de eerste dat met je autootje en dan zoiets
    en het komt allemaal wel goed waarschijnlijk
    en ik weet wel dat ik niet meer bij auto's in de buurt kom ga wel mooi naar een pleintje ofzo waar geen auto mag rijden
     
  12. Babyblue

    Babyblue Guest

    yo flip
    Ik vind het heel erg voor je om dat als je eerste ervaring meetemaken
    Ik vraag me af wat er nu gaat gebeuren en of je dan nog met de kwc kan meedoen....
    jammer jammer jammer
    Succes verder
    Mazzle
     
  13. jonge038

    jonge038 Guest

    Ha Flip,

    dat is even balen voor je, zeg! Ik heb net vandaag mijn Kyosho (FW-05S) besteld en nu lees ik dat de jouwe alweer flink wat schade heeft. :|

    Het is waarschijnlijk toch een goed idee om die dame om de 50 euro te vragen, en daarmee de zaak af te handelen, want ik denk dat zij sowieso in haar recht staat als ze zou beweren dat zij op een parkeerplaats gewoon met een echte auto moet kunnen rijden/parkeren zonder te verwachten dat iemand met een modelauto daar rondrijdt. Dus hart tegen hart spelen lijkt mij niet in jouw voordeel.

    Misschien kan je met die 50 nieuwe onderdelen kopen of anders misschien toch een volledig nieuwe set (met korting) voor de Kyosho World Cup Nederland 2005. Dat kost dan wel helaas flink wat extra, maar dan heb je in ieder geval nog heel veel extra onderdelen van de huidige auto.

    Toi toi toi en succes! (En ga nooit meer rijden op plaatsen waar je auto schade kan ondervinden.)

    groeten, Niels.
     
  14. Flip

    Flip Guest

    achjaah
    meedoen gaat zeker door
    komt allemaal wel goed
    gelukig is ze niet OVER de auto heen gereden dus heb eigelijk bij de motor wat schade en daar houd het eigelijk al snel op op het chasis na dan
    en misschien dat de verzekering betaald
    WA (wettelijke aansprakelijkheids) verzekering, ze is per slot van rekening tege me auto aan gereden
    en ik rijd voortaan altijd op pleintjes :lol:
    in ieder geval iets van geleerd
     
  15. Babyblue

    Babyblue Guest

    jij mag dus van geluk spreken heh flip
    En nu,wat gaat er gebeuren dan?????
    word de auto helemaal vernieuwd?
    heb mijn vonesIInog nie ingereden......zal een tijdje duren want moet nog een zendersetje bijhalen:D
     
  16. ben

    ben Guest

    flip je zegt het zelf al een pakeer plaats
    is dus om te parkeren niet om te rijden! met modelauto's .
    daarbij komt dat het meestal terein is van de winkel dus eigen terein geen verzekering die het dekt
    helaas voor je auto :(
    jong 038 rade je aan om een aanbieding auto te kopen maar als je die al hebt kun je geen tweede kopen van die aanbieding
    een per rijder!!! dan kan iedereen er een kopen!!
    gr en succes ben
     
  17. Flip

    Flip Guest

    en tjsah die mevrouw wil het misschien betalen
    iemand die we kennen die is dan van de verzekering
    en die zei dat het op de auto verzekering waarschijnlijk kon
    maar dat wou die mevrouw volgens mij niet omdat dan haar no-claim omlaag gaat dus ze wou misschien al een hele nieuwe auto voor me kopen
    ook niet verkeerd natuurlijk :lol:
     
  18. Flip

    Flip Guest

    nou die mevrouw staat hier net voor de deur
    heb ik 300 euro :eek: om nieuwe spulle te kope 8O
    300 !
    nouja nu kan het wel gerepareerd worden
    ze gaf met dat zo omdat ze der no claim niet omlaag wou
    daar is het wel mee te reparen toch?
     
  19. Babyblue

    Babyblue Guest

    nou
    ik zou gewoon een nieuwe halen joh...
    En deze gebruiken als reserve)onderdelen''
    maar tja....dat zou ik doen heh
    Maar ben heel erg blij4je..........kan je nu weer genieten(binnenkort) van je autootje!!!!!
    GEFELICITEERD!!!!!!!!
     
  20. Flip

    Flip Guest

    moet ik weer aan nog eens 90 euro zien te komen :lol:
    maar daar zat ik zelf ook al aan te denken
    dat zou wel zeer handig zijn
    maar ik heb nu zeker al een reserve cylinder/zuiger setje liggen want die is nog intact en een reserve trekstarter en reserve tandwielen
    want er moet zeker een nieuwe motor op want er is bijv. een bevestigings punt aan de motor kapot enzo
     

Deel Deze Pagina