L-39 90mm edf van jet-teng

Hoi

Ik ga deze jet aanschaffen die ik later ombouw naar een turbine versie .
Met een jetcat p20se in .
New Products-Welcome to Jet-Teng EDF RC All Composites Models

Maar eerst ga ik vliegen met een edf fan, merk wemotec midi 90mm op 8s .
Maar hij moet toch zo een 5 kilo trust geven om dat het model al rap meer dan 3 kilo weegt, welke motor en regelaar kan ik daar op zetten en die snel is ook, de motor moet toch tegen of meer de 2000 watt geven.
greetz kevin
 
Hoi Kevin,

Ik heb in een van mijn schreiner Albatros L39 een midi Fan zitten
met een Neu 1415/1.5y motor zitten.
Deze motor verbruikt 90-95 Ampere met 8s 40c 5000mA lipo en geeft dan ongeveer
2800 gram trust.
Het vliegklaar gewicht is +/- 3500 gram en de max snelheid is 240km/h.
Als regelaar zou ik een Jeti spin 99 of 125 nemen,als hij te warm word schakel
hij zich zelf uit en blijf in ieder geval heel.

Ik geloof niet dat je 5000 gram trust zal krijgen uit een 90 mm Fan midi,schübeler,TF2000 of andere fan
met 8s,maar dat heb je ook niet nodig voor een L39 van 3500 gram.

Hier een linkje waar je kunt bereken wat een Fan ongeveer doet.
eCalc: fanCalc - EDF / Fan / Impeller eMotor Calculator - (c) by Markus Müller

groetjes Frans
 
Hoi Kevin,

Ik heb in een van mijn schreiner Albatros L39 een midi Fan zitten
met een Neu 1415/1.5y motor zitten.
Deze motor verbruikt 90-95 Ampere met 8s 40c 5000mA lipo en geeft dan ongeveer
2800 gram trust.
Het vliegklaar gewicht is +/- 3500 gram en de max snelheid is 240km/h.
Als regelaar zou ik een Jeti spin 99 of 125 nemen,als hij te warm word schakel
hij zich zelf uit en blijf in ieder geval heel.

Ik geloof niet dat je 5000 gram trust zal krijgen uit een 90 mm Fan midi,schübeler,TF2000 of andere fan
met 8s,maar dat heb je ook niet nodig voor een L39 van 3500 gram.

Hier een linkje waar je kunt bereken wat een Fan ongeveer doet.
eCalc: fanCalc - EDF / Fan / Impeller eMotor Calculator - (c) by Markus Müller

groetjes Frans
Hoi
deze doet het toch wel op 10cellen
uwq65sSgvC8[/media] - 2Kw+ Wemotec fan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
mooie keus en in mijn ogen beter geschikt voor een p20 dan de kleinere 70mm versie van jweel.

gj

Hoi gert-jan

Ja ik vind het ook een mooi model en het is goedkoper dan weer een groot model te kopen .
tja voor dat geld voor een p20, koop je ook een p80 maar de kist kost meer, en ik heb al een kangeroo dus maar een klein model dan.
greetz kevin
 
Ben zeer benieuwd en is zeker iets om te volgen.

Ooit eens een P20`je lijkt mij ook wel wat, ach dromen moeten we toch ;-)
 
Hoi Kevin,

Mijn andere schreiner Albatros L39 met schübeler DS51 met lehner 1940/12LK
motor verbruikt 95 Ampere met 8s 40c 5000mA geeft ook ongeveer
2800 gram trust.max 262km/h.

Die meetopstelling is wel zonder in en uitlaat buis en met een
inlaat ring waardoor de trust beter word.

gr, Frans
 
Ben zeer benieuwd en is zeker iets om te volgen.

Ooit eens een P20`je lijkt mij ook wel wat, ach dromen moeten we toch ;-)
Hoi berto

ja de kist vlieg klaar met edf fan kost mij ook al rap 1000 euro

tja daarom ga ik hem eerst zo bouwen met een edf kit en later uitrusten met een p20se want zo een motor kost al rap 2500 euro :mad:.
greetz kevin
 
Hoi Kevin,

Mijn andere schreiner Albatros L39 met schübeler DS51 met lehner 1940/12LK
motor verbruikt 95 Ampere met 8s 40c 5000mA geeft ook ongeveer
2800 gram trust.max 262km/h.

Die meetopstelling is wel zonder in en uitlaat buis en met een
inlaat ring waardoor de trust beter word.

gr, Frans
Hoi frans
waar heb jij je motor en regelaar gekocht ?.
GREETZ KEVIN
 
Ik heb in een van mijn schreiner Albatros L39 een midi Fan zitten
met een Neu 1415/1.5y motor zitten.
Deze motor verbruikt 90-95 Ampere met 8s 40c 5000mA lipo en geeft dan ongeveer
2800 gram trust.

No offence, maar dat valt dan wel zwaar tegen wat betreft thrust; slechts 2,8 kg met bijna 3000W...
De nieuwe JePe 90mm fanset (modified wemotec midi met eigen motor) van mijn Mirage geeft op 6S en 63A (+/- 1400W) al 2,8kg thrust en de 8S combo levert 3,5 kg bij 70A (2100W) op goede (Nanotec) lipo's ...
Nu begrijp ik steeds beter JePe's "lijfspreuk"; "what do you want...heat or speed" :cool:
 
No offence, maar dat valt dan wel zwaar tegen wat betreft thrust; slechts 2,8 kg met bijna 3000W...
De nieuwe JePe 90mm fanset (modified wemotec midi met eigen motor) van mijn Mirage geeft op 6S en 63A (+/- 1400W) al 2,8kg thrust en de 8S combo levert 3,5 kg bij 70A (2100W) op goede (Nanotec) lipo's ...
Nu begrijp ik steeds beter JePe's "lijfspreuk"; "what do you want...heat or speed" :cool:
Deze kan ik ook gebruiken wel 189 euro maar de motor is er bij .
greetz kevin
 
A het blijft maar 2500 ik dacht 5000 samen ja ik ben niet zo thuis op edf en elektrisch.

Kevin,

als je lipo's in serie zet, behoudt je je Amperage, maar je Voltage verhoogt.

Dus 2 x 4S1P 2500 mAh wordt dan 8S1P 2500 mAH.

Als je parallel gaat schakelen : 2x 4S1P 2500 mAh wordt dan 1x 4S2P en dan wordt het 5000 mAh.

groetjes,

Davy
 
Kevin,

als je lipo's in serie zet, behoudt je je Amperage, maar je Voltage verhoogt.

Dus 2 x 4S1P 2500 mAh wordt dan 8S1P 2500 mAH.

Als je parallel gaat schakelen : 2x 4S1P 2500 mAh wordt dan 1x 4S2P en dan wordt het 5000 mAh.

groetjes,

Davy
Hoe bedoel je met parallel schakelen ? DAT ZE GELIJK DOOR GEVEN :confused:.
GREETZ
 
Ik weet niet of ik het helemaal juist uitleg, maar er zijn hier wel mensen die waarschijnlijk ook zullen antwoorden.

In mijn Stuka steken 10 cellen. Dus 10S1P = 10 cellen serieel, 1 parallel.

Dat zijn 2 pakketten van elk 5 cellen. Als ik deze cellen insteek, dan is de volgorde van insteken alsvolgt :

1. Zwarte draad van 1 pakket naar de regelaar.
2. Rode draad van pakket 1 doorschakelen aan zwarte draad van pakket 2
3. Rode draad van pakket 2 naar regelaar

Op deze manier zijn de cellen serieel aangekoppeld en gaat het gezien worden als 10cellen.

Als je ze parallel zou schakelen, dan is het volgens mij zo :

1. Zwarte draad van pakket 1 EN pakket 2 naar zwarte draad van regelaar
2. Rode draad van pakket 1 EN pakket 2 naar rode draad van regelaar

Op deze manier krijgt het pakket het Amperage van beide pakketten opgeteld.

Groetjes,

Davy
 
Ik weet niet of ik het helemaal juist uitleg, maar er zijn hier wel mensen die waarschijnlijk ook zullen antwoorden.

<knip>

Davy

Klopt als een bus. Maar er zijn wel een paar kanttekeningen. Zo zou ik b.v. bij het parallel schakelen van 2 5s packs alle cellen onderling ook koppelen, dus:

a1+ aan b1+
a1- aan b1-
a2- aan b2-
a3- aan b3-
a4- aan b4-
a5- aan b5-

a1 is de eerste cel van pack "a", b1 de eerste van pack "b" enzovoort. Dat zorgt ervoor dat de kans dat 1 slechte cel je hele pack vernielt wat kleiner wordt. De stromen tussen de gekoppelde cellen zullen niet zo hoog zijn.

Verder moet je ervoor zorgen dat alle cellen exact dezelfde spanning hebben voordat je ze koppelt. De cellen hebben een heel lage interne weerstand, dus bij spanningsverschillen gaat er een zeer hoge stroom lopen om ze gelijk te krijgen. Het beste is om nieuwe cellen van gelijk merk en indien mogelijk van dezelfde fabricage-batch te nemen, dan is de kans op onderlinge capaciteits-verschillen nihil.

Succes!
Martin
 
No offence, maar dat valt dan wel zwaar tegen wat betreft thrust; slechts 2,8 kg met bijna 3000W...
De nieuwe JePe 90mm fanset (modified wemotec midi met eigen motor) van mijn Mirage geeft op 6S en 63A (+/- 1400W) al 2,8kg thrust en de 8S combo levert 3,5 kg bij 70A (2100W) op goede (Nanotec) lipo's ...
Nu begrijp ik steeds beter JePe's "lijfspreuk"; "what do you want...heat or speed" :cool:

Dat kan je wel op je buik schrijven die 2,8 kg bij 6s dat haal je echt niet ,ik heb de zelfde setup en die haalt dat echt niet ,jepe zegt van wel maar dat is ook weer zonder in en uitlaat buis en met een
inlaat ring dus als je hem in je toestel plaatst word het een stuk minder,dan mag je blij zijn als je met die van jepe 2,2 op 6s haal. No offence he ;-)
 
Laatst bewerkt:
Back
Top