L.Collari XS400

• Topicstarter Topicstarter KOD_racer
  • Startdatum Startdatum
K

KOD_racer

Guest
hoi
ik ben alvast aan het dromen wat de volgende motor word voor op mijn offroad buggy :lol:
toen zag ik deze...
390.gif

ik weet dat je niet van de specs. uit moet gaan, maar...kijk dit maar ns
XS 400 Off Road Competition

CAPACITY: 3,5 cc
BORE: 16,26mm
STROKE: 16,80mm
CARBURETOR: 3 different Venturi (7-8,5-9,5mm)
CYLINDER: brass/crome
PISTON: allu with ceramic treatment
PORTS: 5+2
CRANKSHAFT: 14mm
CRANK BEARINGS (F/R): 7x19x6/14x24x6mm
RPM: 41.900
HORSEPOWER: 2,90
WEIGHT: 340 gr

en hij kost 'maar' €220 8O
heeft er iemand ervaringen met deze motor? of is er iemand die hem kent? ik zou er ns wat over willen weten

Kijk eens in de wedstrijdverslagen vanm de buggy races en je zult zien dat die niet echt veel voor komt....

Kijk anders ook eens bij www.twf8.ws als je een review kunt vinden.

dit is het oude type Collari, deze zijn gebaseerd op motoren van Rossi, let wel Rossi, niet Nova Rossi.
deze motoren zijn in mijn ogen, en ook alles wat ik erover gelezen heb niet zo goed als de Nova's, R&B's enz.
er zijn nogal wat carbareteur, en tempratuur problemen mee.
ook de onderdeel voorziening was vroeger in iedergeval niet optimaal.
kwa prestatie's schijnen ze onderin zeer veel power te hebben, eigenlijk teveel, maar de top schijnt tegen tevallen.
toevallig was er afgelopen zondag iemand aan het rijden met zo'n Collari, deze was wel goed onderweg en heeft ook in de finale gereden, dus slecht zijn ze ook niet.

daarin tegen de nieuwe Collari's die nu bij Sirio gebouwd worden, is men wel zeer over te spreken.

aangezien dit dus het oude op Rossi gebaseerde model is, ben ik bang dat dit een restpartij is en daarom ook zo goedkoop aangeboden word.
een 2 jaar geleden zaten deze Rossi Collari's nog rond de 350-400 euro.

paultje zei:
dit is het oude type Collari, deze zijn gebaseerd op motoren van Rossi, let wel Rossi, niet Nova Rossi.
deze motoren zijn in mijn ogen, en ook alles wat ik erover gelezen heb niet zo goed als de Nova's, R&B's enz.
er zijn nogal wat carbareteur, en tempratuur problemen mee.
ook de onderdeel voorziening was vroeger in iedergeval niet optimaal.
kwa prestatie's schijnen ze onderin zeer veel power te hebben, eigenlijk teveel, maar de top schijnt tegen tevallen.
toevallig was er afgelopen zondag iemand aan het rijden met zo'n Collari, deze was wel goed onderweg en heeft ook in de finale gereden, dus slecht zijn ze ook niet.

daarin tegen de nieuwe Collari's die nu bij Sirio gebouwd worden, is men wel zeer over te spreken.

aangezien dit dus het oude op Rossi gebaseerde model is, ben ik bang dat dit een restpartij is en daarom ook zo goedkoop aangeboden word.
een 2 jaar geleden zaten deze Rossi Collari's nog rond de 350-400 euro.

Deze motoren worden nog steeds gemaakt ,
maar wat nu het probleem was dat is dat lamberto collari en zijn zoon
ruzie hebben gekregen en zijn zoon ook onder collari motoren ging laten maken dus ( of het was zijn vader ) maar dus vandaar die twee verschillende type motoren...
in mijn ogen zijn dit gewoon hele goede motoren met goede prestaties..
ze zijn bloedsnel :D

hier zijn ze
afb18756.gif

afb18757.gif

Als die Collari motoren nu ook snel en toch wel goed zijn, ook voor "normale" prijzen zoals de nieuwe Mega van Serpent (en als je storm-discount moet geloven), dan is het toch wel vrij duidelijk dat de Novarossi fabriek maar eens zijn deuren moest gaan sluiten.........

Naar verluidt zijn de motoren die bij Sirio ( Collari Works ) minder.
Zie www.acehardwarehobbies.com (Engines/collari works/reviews)
Na een telefoontje vandaag van Storm hobbies ben ik nog steeds in dubio, ga ik voor 220 euro voor een collari ( het geld ben ik ook kwijt voor mijn Novarossi SB 21 SBK ) of ga ik voor een gerenomeerd merk zoals R&B of Picco of CMB of Novarossi ik weet t eigenlijk niet meer ( zie mijn post welke buggy motor :?: :?: :?: :?: :?:

echt slechte merken zijn er niet meer, tenminste bij de wedstrijd motoren.
veel ligt natuurlijk ook aan de gebruiker hoe die met zijn motor omspringt.

Brokstukken zei:
Naar verluidt zijn de motoren die bij Sirio ( Collari Works ) minder.
Zie www.acehardwarehobbies.com (Engines/collari works/reviews)
Na een telefoontje vandaag van Storm hobbies ben ik nog steeds in dubio, ga ik voor 220 euro voor een collari ( het geld ben ik ook kwijt voor mijn Novarossi SB 21 SBK ) of ga ik voor een gerenomeerd merk zoals R&B of Picco of CMB of Novarossi ik weet t eigenlijk niet meer ( zie mijn post welke buggy motor :?: :?: :?: :?: :?:

Hier wat Opmerkingen van hen die U voorgingen.. Er is natuurlijk geen betere opinie dan van de gebruiker zelf.

paultje zei:
aangezien dit dus het oude op Rossi gebaseerde model is, ben ik bang dat dit
een restpartij is en daarom ook zo goedkoop aangeboden word.
een 2 jaar geleden zaten deze Rossi Collari's nog rond de 350-400
euro.

Vandaag heb ik een xs400 met uitlaat besteld. men verzekerde mij dat ook de
onderdelen goed leverbaar zijn. Voor de zekerheid alvast een extra drijstang
en wat extra gloeipluggen gekocht.

Heb nog even gevraagd hoe het nu zit met die restpartij en lage prijzen die
je noemde Paultje.

Inderdaad is het zo dat deze xs400 motor voor rond de 400 euro werd verkocht
twee jaar geleden. In Duitsland zijn de prijzen zoals je weet vaak weer een
stuk goedkoper als in Nederland. De xs400 kost daar nu gewoon 309 euro.
Dirt-Racing
Vervolgens is storm eind vorig jaar distributeur geworden voor de benelux en
deze neemt genoegen met een zeer lage marge. De motor kost bij
Storm 217,50 Euro.

Wel wist men mij te vertellen dat de prijzen in mei ongeveer 10 euro omhoog
gaan door duurdere inkoopprijzen bij de fabrikant.

Morgen heb ik de motor binnen en ga dit weekend inrijden.
hij vertelde ook dat deze maand een Collari-innotech xs410 uitkomt BiG Block 4 cc

Sander poels is afgelopen week bij het NSO kampioenschap in Rosmalen eerste geworden. Zijn Stockcar is uitgerust met de XS400 L. Collari Innotech motor.

Naar verluid liet hij de concurrentie tactvol achter zich..

Voor de duidelijkheid het betreft de standaard motor Xs400.

Inmiddels ook de eerste plaats bij de NSO (Stock Car) westrijd in Lobith afgelopen zondag 17 april met de XS400 ... Wederom een top prestatie van Sander Poels.

Mogelijk heeft er nog iemand interesse om zijn buggy uit te rusten met een XS400 om in de "Buggy scene" op wedstrijdniveau resultaten neer te zetten.

Beste allemaal,

XS400 !!! Even een korte reactie na mijn allereerste overwinning met de collari. Nu ik dit schrijf kan ik jullie mededelen dat ik ook afgelopen zondag een stockcarwedstrijd in Lobith winnend heb afgesloten.
Momenteel gaat alles naar wens. De XS 400 gaat als de brandweer.
Het merendeel van de stockcarrijders maakt gebruik van R&B of Serpent motoren. Toch leuk om deze achter me te laten.

De komende weken zal me gaan voorbereiden op de eerste GP. Ik wil graag nog wat tests doen met de pluggen en de lucht-inlaatdiameters.
Nogmaals.... ben zeer tevreden met de motor. Het vertrouwen is daar.

Groeten Sander Poels[font=Arial, sans-serif][/font]

Nou, dat is ook toevallig...
er is net iemand die hier over je schrijft......

storm-discount heet hij.....

Waarom probeert storm-discount dan geen onroad rijders te sponsoren......

Er zijn er vast wel te vinden die dan met de collari willen rijden in het NK.....

M7H zei:
Nou, dat is ook toevallig...
er is net iemand die hier over je schrijft......

storm-discount heet hij.....

Waarom probeert storm-discount dan geen onroad rijders te sponsoren......

Er zijn er vast wel te vinden die dan met de collari willen rijden in het NK.....

hallo M7H, er is helemaal niets toevalligs aan hoor. Sander mailde mij vanavond dat hij aflopen zondag de wedstrijd in lobith gewonnen heeft.
Aangezien hier deze draad loopt over de xs400 heb ik hem gevraagt om hier zijn bevindingen over de motor te schrijven... De gebruikers ervaringen is juist hetgeen men hier graag wilde horen.

Het is gewoon een prima prestatie en mooi om te zien dat de motor mede door de stuurkwaliteiten van Sander boven de andere merken uitkomt. En daarmee is ook gelijk de stelling van Nismo ontzenuwd dat de Motor geen noemenswaardige concurrent zou zijn voor R&B en Serpent.

Overigens is het niet zo zeer belangrijk welk merk nu beter zou zijn.
Waar het om gaat is dat deze motor een geduchte tegenstander is tussen de andere merken. En dan is het niet nodig om daar iets van af te praten.

Overigens heeft Sander die motor net als ieder ander ook gewoon gekocht.

Ik ben het met je eens, maar ik krijg een beetje het gevoel dat je teveel reklame probeert te maken voor je eigen toko....
misschien zit ik er helemaal naast, dan verontschuldig ik me meteen, maar ik heb dat gevoel nu eenmaal......
sorry, kan er niets aan doen.....

Gevoel hebben we allemaal M7H. En ach goede resultaten zijn er nu eenmaal om besproken te worden.. Het is toch leuk om te zien dat er ook andere merken zijn die aan de top mee kunnen draaien. En door de resultaten van Sander ben ik blij dat dat nu eens aangetoond wordt.

Back