L.Collari XS400

• Topicstarter Topicstarter KOD_racer
  • Startdatum Startdatum
Storm-discount.com zei:
Gevoel hebben we allemaal M7H. En ach goede resultaten zijn er nu eenmaal om besproken te worden.. Het is toch leuk om te zien dat er ook andere merken zijn die aan de top mee kunnen draaien. En door de resultaten van Sander ben ik blij dat dat nu eens aangetoond wordt.

Zekers, al is 1 sneeuwbui nog geen witte kerst. Ik denk dat het probleem van gevoel gerelateerd is aan voorgaande gevallen. Misschien een idee om je naam eens te wijzigen? Zie bijvoorbeeld PowerPete .... die staat hier ook niet als www.2brothers.nl, je naam is nu op zich al sluikreclame.

Nou Nismo, ik hou van duidelijkheid en oprechtheid. En dat heeft voor mij niets met reclame te maken.

De inzet van deze draad is de opmerking dat iemand interesse heeft om een xs400 motor te kopen en in dit forum om informatie over deze motor vraagt.

Vervolgens krijgt deze persoon daar een aantal reacties op. Gekeken naar de inhoud van de reacties is te zien dat deze reacties niet gebaseerd zijn op eigen ervaringen. Het aandragen van reacties van mensen die daadwerkelijk ervaring hebben met de xs400 motoren is dan een belangrijke bijdrage aan deze draad.

Vervolgens blijkt dan dat er niet alleen aanmatigende reacties zijn maar dat er ook zeer positieve gebruikerservaringen zijn en dat er wedstrijden worden gewonnen. Deze informatie zijn feiten op zich, die een eerlijk beeld geven over de prestaties van deze motor.

Omdat het positieve feiten zijn moet je de discussie niet op een ander spoor zetten door te zeggen dat het reclame is. Tevens gaat de draad hierdoor offtopic.

Naar mijn mening zou het juist een kwalijke zaak zijn om de postieve ervaringen en resultaten die er zijn hier niet te vermelden.

Vandaar dat we gewoon terug kunnen gaan naar de inleiding van deze draad. de Xs400, prestaties en gebruikerservaringen.

Kijk, dat de motor mooi geprijsd is is een feit.
De reacties die ik lees in dit topic zijn zeker niet negatief, maar eerlijk.

In post 2 wordt gemeld door paultje dat er wat problemen zijn met de motoren, en ik vindt dat hij dat mag melden, er wordt immers om gevraagd....

Goede meldingen over de motor mogen natuurlijk ook naar voren komen.

Ikzelf heb voor de NK nomac cup de nieuwste Mega ZX21 motor, ook daar lees je hier nergens goeie berichten over, simpelweg omdat er nog niet genoeg ervaring met de motor is....

M7H zei:
Kijk, dat de motor mooi geprijsd is is een feit.
De reacties die ik lees in dit topic zijn zeker niet negatief, maar eerlijk.

In post 2 wordt gemeld door paultje dat er wat problemen zijn met de motoren, en ik vindt dat hij dat mag melden, er wordt immers om gevraagd....

Goede meldingen over de motor mogen natuurlijk ook naar voren komen.

Ikzelf heb voor de NK nomac cup de nieuwste Mega ZX21 motor, ook daar lees je hier nergens goeie berichten over, simpelweg omdat er nog niet genoeg ervaring met de motor is....

hey hey hey ... er zijn ZX21 versies die retesnel zijn 8) en je zal mij geen Colere ... lari sorry zien vergelijken met de nieuwe Mega.
Ook ik zeg wat ik zie, bij ons op de club kom je gewoon niet mee met zo'n motor. (onroad)

weet ik niet, de tijd zal het leren....
ik heb nog nooit iemand met een Collari zien rijden dus kan er niet over oordelen, maar heb ook een vermoeden dat ze onroad niet mee kunnen komen.

Op REAL80 was twee weken geleden een clubrijder bezig met het inrijden van deze motor, dat kostte hem de nodige vloeken. Ik zal zijn resultaten bij clubwedstrijden eens in de gaten gaan houden..

M7H zei:
Waarom probeert storm-discount dan geen onroad rijders te sponsoren......

Er zijn er vast wel te vinden die dan met de collari willen rijden in het NK.....

Voor de echt goede clubrijder bestaat er ook een L. Collari Innotech Tuned and Modified racing engine voor de 1:10 of 1:8 offroad of onroad (beperkte oplage voor semi-sponsering). Vandaag afspraken over gemaakt met Collari Innotech.

Storm-discount.com zei:
M7H zei:
Waarom probeert storm-discount dan geen onroad rijders te sponsoren......

Er zijn er vast wel te vinden die dan met de collari willen rijden in het NK.....

Voor de echt goede clubrijder bestaat er ook een L. Collari Innotech Tuned and Modified racing engine voor de 1:10 of 1:8 offroad of onroad (beperkte oplage voor semi-sponsering). Vandaag afspraken over gemaakt met Collari Innotech.

Als je een beetje mee wil komen op het NK heb je een goede motor nodig M7H, jij weet dat ook. Aangezien er geen Collari rijd binnen het NK 1:8 zegt dit genoeg lijkt me, anders kan je ook wel meedoen met een Forge motor.

Nismo zei:
Als je een beetje mee wil komen op het NK heb je een goede motor nodig M7H, jij weet dat ook. Aangezien er geen Collari rijd binnen het NK 1:8 zegt dit genoeg lijkt me, anders kan je ook wel meedoen met een Forge motor.

Dat zegt dus helemaal niets. Tot een half jaar geleden waren de duurste Collari motoren nog rond de 400 euro en voor veel mensen dus onbetaalbaar. Bij de NSO (Nederlandse Stockcar Organisatie) reed (totdat Sander Poels een maandje geleden met de Collari-Innotech XS400 ging rijden) niemand met deze motor en kwam deze dus ook niet voor in de ranglijsten.

Nu Sander de laatste twee wedstrijden gewonnen heeft kun je op zijn minst zeggen dat de motor competatief is. En dan te bedenken dat Sander met de standaard xs400 rijd en niet met de tuned modified versie.

Deze topic gaat over de XS400 Offroad Motor. Een Onroad motor kan beter in een ander Topic besproken worden.

De prestaties die bij de NSO gehaald worden zijn dan ook erg lachwekkend.

Een paar jaar terug samen met die lui op een beurs 1 hal gedeeld (2 apparte circuits). Ook hadden zij de bekende raceblokken welke toegepast worden in de 1:8 circuit auto's maar het komt er bij hun niet uit. Ik reed daar met een simpele 5-poorter even op hun ovaltje maar deed 2 rondjes terwijl hun 1 rondje deden. OK, ik had dan wel 4wd maar mijn motor klonk beduidend feller dan al die blokkies van hun alsof ze gesmoord worden oid.

Ditzelfde heeft Rob Kuiper vorig jaar ook eens gedaan met zijn Kyosho volgens een Nederlands RC blad en ook toen waren de verschillen dusdanig groot.

Nismo zei:

Ik weet zeker dat ik op de MACH met een force motor waarschijnlijk nog een aantal mensen met een EVO5 achter me laat...
en dan bedoel ik niet op snelheid, maar op foutloos rijden.....
Jij weet ook Nismo dat dat heel belangrijk is......

Maar, ik deel je mening, een ECHT goeie motor wordt vanzelf eens opgemerkt en komt dan echt wel in het top circuit te voorschijn.....

Wie had er... ehhh 5 jaar terug ooit van Sirio gehoord?.......

@Bart_banaan, hou hem in de gaten....... en deel je bevindingen met ons hier in dit topic.......

@Roelof,
Wat raar, als er wel met bekende motoren wordt gereden daar, waarom lopen die dan zo slecht?....
andere uitlaten?.....

Hi Guy's,

De zogenoemde Collari motoren zijn hebben al een tijd niets meer met Lamberto of Maurizio Collari te maken. :?
Inniotech en Collari hebben al een tijd geleden gebroken met elkaar slechts de naam resteerd nog......, Sirio maakt nu de officiele Collari motoren. 8O

Dat wilde ik ff kwijt

Gr. B.

Quote//: www.lambertocollari.com

WARNING
As per the exclusive selling rights between Lavorazioni Meccaniche srl and Mr Lamberto Collari since 2002, we make known that only the motors labeled Star Motor and sold by the authorized agents, can claim the cooperation in this project of the six-times World’s Champion, and the fact that he used these motors during the most recent competitions.
The advertising of new products carrying Mr Lamberto Collari’s initials, whole name or part of it must be considered untruthful and against the commercial and personal rights both of the parties and of the buyers.

M7H zei:
@Bart_banaan, hou hem in de gaten....... en deel je bevindingen met ons hier in dit topic.......

Mag ik dat doen? Deze wagen zit nl van voor naar achter onder de SD stikkers en is van een 1:8 rijder. Zoonlief komt hem geregeld tegen :lol:

Yep, dat de "nieuwe" Collari motoren bij Sirio vandaan komen is algemeen bekend en blijft de vraag hoe lang deze collari motoren onder die naam verkocht worden, ik heb niet het idee dat ze erg populair zijn.

Wat die stockcar jongens doen weet ik niet, die lui rijden waarschijnlijk op weinig nitro en op veel olie maar naast dat ook veel eigen fabrikaat, van auto tot bij sommigen aan de uitlaat aan toe...
Een auto van 4 kilo werkt natuurlijk ook niet mee ;)
Maar als wij daar in duiken zijn we zeker winnaars !

Nismo zei:
Mag ik dat doen? Deze wagen zit nl van voor naar achter onder de SD stikkers en is van een 1:8 rijder. Zoonlief komt hem geregeld tegen :lol:

Tuurlijk, wie dan ook uit het hoge noorden.....
SD stickers?....

Je bedoelt dat de auto met veel van deze stickers in elkaar geplakt zit? :mrgreen:

M7H zei:
Nismo zei:

Tuurlijk, wie dan ook uit het hoge noorden.....
SD stickers?....

Je bedoelt dat de auto met veel van deze stickers in elkaar geplakt zit? :mrgreen:

Nou nee Storm D ... stikkers of misschien ook wel :lol:

Haha, SD tuurlijk.. sjees ik had beter op bed kunnen blijven vandaag.......

maar, laat het weten of dat die collari een beetje loopt of niet......

borrie zei:
Quote//: www.lambertocollari.com

WARNING
As per the exclusive selling rights between Lavorazioni Meccaniche srl and Mr Lamberto Collari since 2002, we make known that only the motors labeled Star Motor and sold by the authorized agents, can claim the cooperation in this project of the six-times World’s Champion, and the fact that he used these motors during the most recent competitions.
The advertising of new products carrying Mr Lamberto Collari’s initials, whole name or part of it must be considered untruthful and against the commercial and personal rights both of the parties and of the buyers.

Dus als je Collari distributeur bent dan ben je dus eigenlijk niets of heb je dan ook nog een probleem?

:lol:

paultje zei:
ok, ben benieuwd naar jou ervaringen met de Collari, hou ons op de hoogte.

Nou daar is tie dan. Na het inrijden van mijn gloednieuwe xs400 kan ik zeggen dat ik zeer tevreden ben over de prestaties Paultje.

Niet eerder heb ik een motor gehad met zoveel Power. Ook loopt deze zeer goed stationair. En een geluid dat erin zit. Gewoon niet normaal meer. Wat mij betreft een aanrader.

Back