L39 Albatros (proto) CNC kit van speedmodels

Hier zal de bouwomschrijving komen van de Albatros die door Paul Hermans is getekend en ontworpen.
De Albatros-kit zal tzt te koop worden aangeboden door de firma www.speedmodels.nl als het proto-type naar wens gemaakt en getest is.
Over de technische kant en/of tekening kan Paul meer info verstrekken.
Het is de bedoeling om deze Albatros uit te voeren met een wemotec mini-fan, en een borstelloze motor naar keuze.
Tevens zal de kist zo worden ontworpen dat men zelf een keuze kan maken uit cellen of lipo's.

afb1705.jpg

De volgende foto's gaan over de neus - sectie van de Albatros.
Heb als eerste alle uitgefreesde delen netjes uitgesneden en daarna met een fijn schuurpapiertje lichtjes opgeschuurd.
Vervolgens kan je alle delen van de neus in elkaar schuiven zonder ook maar 1 druppel lijm te gebruiken. Nu kan je goed zien hoe de neus-sectie wordt opgebouwd.
Wanneer alles goed bevonden is kan je overgaan tot het lijmen van alle delen. Ik heb hierzelf de rose ZAP voor gebruikt.
De twee neusdelen heb ik met witte houtlijm aan elkaar gelijmt.
Zoals je ook op de foto's kan zien kan je dit doodeenvoudig met wat knijpers op elkaar lijmen zodat er een goede lijmverbinding ontstaat.
Je kan hier ook al goed zien waar het accu - pack komt te liggen.
De Albatros is een JET met een enorm lange neus, kijk dan ook niet raar op wanneer je het geheel in elkaar zet.
Door de grote Canopy opening heb je goed en genoeg ruimte om het accu - pack in de kist te leggen.

Tijd voor wat foto's.
afb1715.jpg

:lol: :lol: :lol:

afb1706.jpg

afb1707.jpg

afb1708.jpg

afb1709.jpg

afb1710.jpg

afb1711.jpg

afb1712.jpg

afb1713.jpg

afb1714.jpg

Mooie kist de Albatros, laat maar komen die pics.

Mijn complimenten aan Paul, tekening ziet er goed uit, wordt een mooi EDF jaar.

Ton

Dankje wel Ton, maar jouw ontwerpen mogen er ook zijn. Ik heb nu zelf een aantal kisten ontworpen via het klik systeem/zonder lijm en dan zie je wat voor werk en tijd er in gaat zitten. De voorbereiding van deze kisten zie je niet als je de doos met houtjes opent. Maar er gaan heel wat avondjes inzitten

Laat de foto's maar komen nick, ben heel benieuwd of alles goed gaat

groeten paul

Hoi,

Heb vanmiddag weer een nieuw spantje (F10) gehaald bij Look.
Ga weer knutselen en dan komen de foto's er weer aan.
Het in elkaar zetten zonder lijm is werkelijk super.
Ennuh Paul > die uurtjes zijn het dubbel en dwars waard!!! :lol:

Grtz
:P

Oke dan,

Ben met de mid-section verder gegaan en deze in elkaar gelijmd en verbonden met de front-section.
Het geheel is heel stevig geworden en het "lijnt" (uitlijnen) zichzelf.
Ik zal de foto's gaan posten dan kan iedereen het zelf zien.
Ik heb ook nog de tail-section er op gehad maar dat is allemaal nog niet gelijmd!!!!
Ook nog een foto van het geraamte van de vleugel en tip.
Het mooie is dat bij deze kit tiptanks zitten en deze horen er gewoon ook op!!!!

OK dan >>>> foto's

afb1846.jpg

afb1847.jpg

afb1848.jpg

afb1849.jpg

afb1850.jpg

afb1851.jpg

afb1852.jpg

afb1853.jpg

afb1854.jpg

afb1855.jpg

afb1856.jpg