La trax teton motor vervanging brushed

Hallo forummers,

Boten en brushless systemen zijn meer mijn ding maar heb er iets kleins om te rijden bij om te proberen sinds een half jaartje.
Na 2 370 standaard motoren te hebben stukgereden heb ik een titan 380 aangepast en geplaatst zover alles goed tot ik er achter kwam dat de auto nog maar de helft zo snel ging, zelfs met een 2s lipo.

Ben eens gaan lezen en de 370 is een 28turn en de titan maar 18turns wel heb ik de originele grotere pinionset voor de latrax besteld en geplaatst maar dit maakte niet heel veel uit.

Wat kan nu wel en wat niet, brushed motoren 380 met meer turns zijn die er wel? heb echt veel nagezocht.
Past er een 1 op 16 schaal motor pinion op de tandwijdte van de 1 op 18 schaal auto gearbox?
Ik dacht slim te zijn door een 3s lipo te plaatsen maar dat kan de motor weer niet aan en een brushless setje is teveel van het goede of moet dat kunnen volgens jullie?

Graag jullie reacties

Groeten van gerjan

Hoe minder turns hoe sneller. Dus hij zou sneller moeten gaan. Staat de regelaar niet op trainingsmode?
Anders een brushlesssetje erin. Zou hij moeten kunnen hebben. Had een vxl-3m systeem in mn rally wat een beetje Overpowered was. Niks kapot gereden... Maar ik zou kijken voor een 370 motorsysteem.
De turnigy trackstar 1/18 motorset wordt vaker in een teton gedaan.

Bedankt voor de reactie, wel had ik al een andere regelaar aangesloten geschikt voor een 540 motor en gaf hetzelfde betreft lagere snelheid , moet byv bij een 380 motor ook de regelaar speciaal voor een 380 motor zijn ? Of maakt dat niet uit.
Als ik er een 2 wiel aangedreven auto van wil maken kan ik dan gewoon die dijfstang naar voren weg halen of werkt dat niet zo ?

Alvast bedankt

Dat is niet noodzakelijk. Wel heb je voor grotere motoren wel een esc nodig die wat meer amps heeft natuurlijk.
Voor 2wd kun je gewoon de 2 wielasjes bij de voorwielen eruit halen ;)

Back