laad probleemen en hulp in de kennis er van

• Topicstarter Topicstarter cvb
  • Startdatum Startdatum
C

cvb

Guest
hallo
ik heb hier zeer weing kennis over en hulp kan ik nu zeer goed gebruiken.
ik heb een ansman delux snellader, en ik kan perfect mijn accupacks van mijn hpi baja laden geen probleem,
maar als ik de zender de baterein er van wil laden dan komt het probleem.
ik neem de accu pack uit mijn spectrum dat zijn 8 cellen van memorex 2700 mah nimh.
als ik ze aan de ansman samen aansluit en ik laat het opladen op 4a, dan is hij in 5 min klaar en als ik dan meet heb ik10.9 volt, is dat niet weinig moet dat niet 11.5 of meer zijn kan iemand me helpen

mvg cvb

hallo
ik heb hier zeer weing kennis over en hulp kan ik nu zeer goed gebruiken.
ik heb een ansman delux snellader, en ik kan perfect mijn accupacks van mijn hpi baja laden geen probleem,
maar als ik de zender de baterein er van wil laden dan komt het probleem.
ik neem de accu pack uit mijn spectrum dat zijn 8 cellen van memorex 2700 mah nimh.
als ik ze aan de ansman samen aansluit en ik laat het opladen op 4a, dan is hij in 5 min klaar en als ik dan meet heb ik10.9 volt, is dat niet weinig moet dat niet 11.5 of meer zijn kan iemand me helpen

mvg cvb
4 amp op 2700 ma
is dat niet wat erg veel van het goede
Het laden is toch zo om en de nabij 10 %
Of is dat met die batterijen anders
mvg
Frederik

Ik laad de zendercellen altijd bij 250 mAh op over nacht . ;)

De UI-lader is dan ergens in de nacht klaar met laden .

4A vinden de cellen niet leuk en zijn dan snel "op"

Mvg Johan

NiMh accu's laad je het beste met een laadstroom tussen de 0,5C en 1C. Bij deze stroom zal de accu ook een goed meetbare delta piek geven zodat de lader netjes op tijd kan stoppen en de accu goed geladen zal worden.
Met meer stroom laden vinden de meeste NiMH accu niet fijn en zullen dan ook (veel) sneller verouderen.
De AA cellen vinden 4A (dat is 1,5C) echt niet fijn. Ze kunnen rare dingen doen zoals een soort "valse" delta pieken genereren waardoor de lader te vroeg zal stoppen. Door de relatief hoge inwendige weerstand zal de laadspanning ook hoger worden tijdens het laden. Veel laders hebben ook een beveiliging ingebouwd die het laden stopt als de laadspanning erg hoog wordt. Dit kan bijvoorbeeld gebeuren als er een cel onderbroken raakt maar dus ook als de inwendigeweerstand erg hoog is.
Het is veel verstandiger om je zenderaccu met een goede delta piek lader en een laadstroom van ongeveer 0,5C te laden. Je hebt dan geen last van valse delta pieken. De spanning wordt niet te hoog. De accu wordt niet (te) warm en je kan een lange levensduur van je accu verwachten.

bedankt jongens dus niet meer met 4a laden maar met 2.5a zal dat ook wel gaan en zal mijn battts langer mee gaan

mvg cvb

bedankt jongens dus niet meer met 4a laden maar met 2.5a zal dat ook wel gaan en zal mijn battts langer mee gaan

mvg cvb
Nee dus volgens bovenstaande
250 MILIAMPERE
Dat is wat anders als 2.5 ampere hoor
Het is mijnsinziens toch die 10 % waar ik het al eerder over had
Gr
Frederik

800 mAh gaat tot nu toe het beste vindt ik. Minder en de cellen worden lui, meer en de slijten te hard.

mvg cvb

In tegenstelling tot Frederik's antwoord is het goede antwoord "JA".
Laden met 2,5A is laden met bijna 1C dus dat is prima. Maar let wel op dat je dat alleen doet met een goede lader die automatisch stopt als de accu vol is!
Laad je met een universele lader of met een lader met een timer dan moet je met niet meer dan 0,1C laden. Dan is dus het antwoord van Frederik wel juist!

Back