Laadkoffer (2xGraupner ultramat 16 , 1x imax b6)

hallo,
hierbij een verslag over het bouwen van een laadkoffer.
heb een koffer genomen met binnenmaten van 34 x 44cm. oorsponkelijk gebruikt voor het vervoeren van mijn accus en wat gereedschap voor naar vaardagen.

componenten-lijst:
laders:
*
2x graupner ultramat 16 (50Watt bij 230Volt en 80Watt bij 12Volt)
* 1x imax b6 zonder ingebouwde voeding. (50Watt)
lader-toebehoren:
* 2x 180Watt 12Volt inbouwvoeding
* (laadkabel opruim vak)
overige materialen:
*
34 x 44cm koffer
* aluminium 2mm plaat 34 x 44cm NB
* neutrik powercon chassisdeel en kabeldeel
* 12Volt autostekker female
* 4x 4mm banaanstekker chassisdeel NB
* 4x 4mm banaanstekker kabeldeel NB
* +- 4meter rood/zwart 14AWG siliconen draad B
* 8mm Wire Mesh Gaurd (kabelbescherming) B http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewitem.asp?idproduct=51678&aff=457699
* PC fans met filter NB

dit lijstje zal aangevuld worden met alle spullen die ik heb gebruikt.
NB = nog bestellen
B = Besteld

De bouw:

de koffer in oorspronkelijke staat.

de neutrik powercon connector, veelal gebruikt in de licht en geleid branche, grote speakers, en subwoofers zijn uitgerust met deze connector.

de voeding, aangeschaft om 1 graupner ultramat 16 te kunnen gebruiken, maar er kwam weer een goedkope ultramat 16 op mijn pad. totaal 2 stuks voor 40 euro....

de bedoeling, alleen nog een imax b6 erbij in. voor de kleinere accus is een imax b6 genoeg en kan ik de ultramats de grote 2cells en 3 cells laten opladen.

de bedoeling, de andere ultramat was accus aan het opladen dus staat niet op de foto.

imax bevestigd aan de deksel, rekening gehouden met de hoogte van de andere laders.
met zelfgemaakte beugels door de orignele gaten in de imax.
voeding 1 gemonteerd, met standoffs van aluminium op 5mm boven de bodem, zodat de eventuele warmte weg geblazen kan worden.

toen een 12Volt auto stekker geplaats in een pvc buis, en een beugel gemaakt, met 1 beugel naar achteren en er komt een beugel naar opzij zodat hij goed vastzit en op een orginele manier.

hij zit al gemonteerd, maar daar heb ik nog geen fotos van....

verder ben ik opzoek naar pc fans met een filter met een diameter met ongeveer 6cm.

helaas, 1 graupner ultramat 16 is gisteren overleden, display werdt fel groen bij aansluiten en de backlight deed het niet meer...
geen beeld, toen wel weer maar geen blauwe backlight meer.
later toch poging tot laden van een lipotje, maar de lader knettert....alsof er vonkjes inzitten....
durf er dus geen accus meer mee te laden.
wat ik nu ga doen is een nieuwe lader kopen, en waarschijnlijk uiteindelijk 2 dezelfde sterkere laders erin bouwen...

zat te kijken naar een skyrc rs16.
een 180Watt lader met alleen een 12V ingang.

http://www.hobbymaniac.nl/products/18293/SKYRC-RS16-180W-16A-Balanceerlader-Ontlader/
komt met een 240Watt 12Volt voeding mooi uit...

Back