Laadprobleem met mijn Carson Expert-Pro

Om maar meteen met de deur in huis te vallen.... Als ik de baterijen in mijn zender wil opladen met de Carson expert-pro lader dan werkt dit niet. Op een of andere manier kan de lader ze niet "lezen" en dus begint hij niet te laden. Via een oude simpele lader werkt het wel dus het ligt ook niet aan het kabeltje of de zender..... Is er iemand die dit vaker heeft meegemaakt en weet wat ik hier aan kan doen :?:

Gr. Wouter

Tricklecharge???..... sorry ik ben nog wat een leek op dit gebied wat betekend dit.??

Ik kan eigenlijk alles behalve Lithium laden...Lood accu's 2-6-12 volt,
ni-cad en ni-mh ook als ik de penlites per 4 tegelijk (lees ontvanger pack) laad is alles goed maar als ik mijn zender met 8 penlites erop aansluit begint hij niet te laden.

Gr. Wouter

hallo wouter

welke zender heb je

als je wil snelladen of langzaam laden met een deltapeak lader dan moet hij de cellen kunnen meten
de leveranciers hebben in bepaalde zenders een diode gezet om te voorkomen dat je de pluggen verkeerd in steekt en de zender dan verkeerd om oplaad

bij sommige merken kun je een jumpertje zetten over de diode
bij andere moet je een soldeer brugje zetten

weg garantie op je zender als je dat doet
eventjes een mailtje naar cor dan weetje wat je met je zender kunt doen

groeten raf

De zender zal wel een beveiligingsdiode in het laadcircuit hebben. Deze zorgt er voor, dat je de accu niet omgepoold kunt opladen en dat je ongestraft sluiting kunt maken op de laadplug.

Deze beveiligingsdiode moet overbrugd worden om te kunnen ontladen en snel te laden. Pas met het laatste wel heel erg op, want er zijn al heel veel zenders beschadigd doordat het snelladen van de accu verkeerd afliep!

[edit]Ik zie, dat Raf me al voor was. Het overbruggen van de diode levert overigens alleen garantieverlies op als er tengevolge van het laden mankementen ontstaan.[/edit]

Okee dit bied perspectieven... Het gaat hier om een Futaba Megatech 2PL en een Robbe Futaba Skysport 4 bij bijde zal ik dus iets moeten aanpassen. Nu alleen nog de vraag hoe pak ik dit aan....

Gr. Wouter

Back