Laadsnoeren, dat moet makkelijker kunnen :)

RCEFlyer

In Memoriam
Hoi,

ik wordt een beetje gek van al die verschillende laadsnoertjes. :hammer:
Eentje voor de zender, eentje voor de ontvanger-pack's, verschillende voor de Lipo's ... Daarbij moet je altijd goed uitkijken dat je niets vergeer als je naar het veld gaat ...

Dat moet makkelijker kunnen dacht ik, nu kwam ik bij Hobbycity dit laadsnoertje tegen.
AM-5001A.jpg

Hier is de link naar de productpagina.

Dat is nog niet alles, maar dan heb je wel een flink aantal mogelijkheden met een snoer. Nu zie ik dat er twee laadpluggen aanzitten, waarschijnlijk een voor Futaba en een voor Graupner.

Dat is nou precies wat ik wil weten, want ik vlieg met een MX12. Deze zender heeft een andere polariteit op de laadaansluiting.

Via Hobbycity heb ik nog geen antwoord, heeft iemand van jullie misschien dit kabeltje al in gebruik ?

Grtz,
Menno

menno,

ik heb het laadkabeltje in gebruik en net even voor je gemeten.
er zit inderdaad een polariteitsverschil tussen de futaba die ik gebruik en de graupner.
ook de plug is net even anders kwa diameter en binnen plus.

ook wel handig dat er nog een extra doorgeluste draad zit om zelf nog 2 extra specifieke laadaansluitingen te maken die er nu niet bij zitten

groeten

Eelco

Wat gebeurt er als de buitenzijdes van die ronde stekkers elkaar raken, of als ze die rode rechthoekig stekker raken? Accu kan kortgesloten worden. En zo'n afdekkapje is gauw vergeten. Door de snoeren verschillende lengtes te geven, is dit risico te verminderen maar nog steeds niet uitgesloten.

Laatst bewerkt:
Hee Eelco & Ron,

dank voor jullie reactie.

Mooi dan weet ik in ieder geval dat die plug bruikbaar is voor mijn zender :)

Wat betreft dat raken van die stekkers, had ik (ondanks de afdekkapjes) ook aan gedacht. Maar die tip om verschillende lengtes te maken ga ik wel proberen, kan echter zijn dat de zaak geseald is, we zien wel.

Voor de prijs hoef ik het niet te laten ... ik bestel er maar gelijk 2, eentje voor de fieldbox en eentje voor op de werkbank.

Grtz,
Menno

Hey,

Dit kabeltje heb ik ook al een tijdje in gebruik, en ik moet zeggen dat het me erg bevalt.

Van dat kortsluiten wat ron zegt, gewoon elke keer voor je gaat laden even chekken, en als je het dopje er af haalt om te laden gewoon op je lader leggen.

Let wel op als je er nieuwe stekkertjes aan soldeert dat die ook geen kortsluiting kunnen maken. Ik heb er 2 mm goudpluggen aangesoldeerd en daar zelf zo'n kapje voor gemaakkt door gewoon een stuk of 5 keer een stukje krimpkous er over te laten krimpen. Werkt perfect!

Igor

Back