Laadtijden

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
Met hoeveel Amp. en hoe lang moet ik de volgende accupacks laden?

4,8v 1760mAh

9,6v 750mAh

Mijn lader kan het volgende aan
1x 25mA
2x 50mA
2x 100mA
1x 500mA

Bij voorbaat dank

Staat het niet in de handleiding van je lader, bij mij stond er een berekening in, ik heb een 5r van robbe. Zo niet wil ik wel even mijn berekening hier neer zetten

Ik heb een tijdje lopen zoeken in dat gidsje dat er bij zat (Ik heb een Robbe FX-18), maar erg veel wijzer werd ik niet erdoor... Op de accupack van de zender staat dat ik maar max 1.5A mag belasten met laden

Je moet de capaciteit door de laadstroom delen :wink: (je kan het iets naar boven afronden)

4,8v 1760mAh = 3,5 tot 4 uur op 500mA of 17 tot 18 uur op 100mA

9,6v 750mAh = 1,5 tot 2 uur op 500mA of 7 tot 8 uur op 100mA

Als je onder 1/10 van de capaciteit zit is het niet erg als die er wat langer aanzit.

Heel erg bedankt!. Ik wist niet hoe lang het moest laden en ik wilde liever niet dan m'n model uit de lucht zou storten, zonde van de moeite en het geld ;).

4,8v 1760mAh =20 uur op 100mA

9,6v 750mAh = 10 uur op 100mA

ongeveer...
Je was factor 1,4 vergeten!!!!
Want niet alles wat je erin stopt neemt de accu op> iets langer laden

ik hoorde bij mij op de club iemand praten over 'combineren' of zoiets. Kortweg, stuk je + pool in 500mA en je - pool in de 100mA en je hebt 600mA.

Weet iemand of dit ook echt zo is, of dat het anders werkt of dat het pure onzin is??

De laadtijd berekenen is al gezegd en eigenlijk simpel: deel de capaciteid door de laadstroom en vermenigvuldig dit met 1,4. Dit geld voor laadstromen tot ongeveer 1x de capaciteid. Bij hogere stromen moet je het met 1,3 vermenigvuldigen. De accu komt dan minder vol maar dat is een ander verhaal.
Of de truc van BertW zal werken betwijfel ik omdat één van de kanten van je multilader allemaal met elkaar doorverbonden is. Dit kan de + kant maar ook de - kant zijn. Soms kan het werken als je twee uitgangen b.v. de 100mA en de 500mA parallel schakelt. Daar moet je wel voorzichtig mee zijn want als het niet goed gaat kan je je lader ermee mollen!

BertW zei:
ik hoorde bij mij op de club iemand praten over 'combineren' of zoiets. Kortweg, stuk je + pool in 500mA en je - pool in de 100mA en je hebt 600mA.
Gezien de opgegeven laadstromen zul je wel een Lader5 hebben. Bij deze lader zijn inwendig de plussen met elkaar doorverbonden. De opvolger, de Lader5r is op de zelfde manier opgebouwd, maar kent andere laadstroom-waarden.

Zolang de totale laadstroom de 700mA niet overschrijdt (meer kan de lader niet leveren) kun je inderdaad meerdere uitgangen aan elkaar knopen om een hogere laadstroom te krijgen. Dit doe je simpelweg door de min van het laadsnoer uit te rusten met 2 zwarte banaanstekkers (even een extra draadje van de ene stekker naar de andere monteren). De plus van het laadsnoer steek je in een plus-aansluiting (maakt eigenlijk niet uit waar) en de twee zwarte banaanstekkers steek je in de twee (min-)uitgangen, die je wil gebruiken.

Corrien zei:
BertW zei:
Gezien de opgegeven laadstromen zul je wel een Lader5 hebben. Bij deze lader zijn inwendig de plussen met elkaar doorverbonden. De opvolger, de Lader5r is op de zelfde manier opgebouwd, maar kent andere laadstroom-waarden.

Zolang de totale laadstroom de 700mA niet overschrijdt (meer kan de lader niet leveren) kun je inderdaad meerdere uitgangen aan elkaar knopen om een hogere laadstroom te krijgen. Dit doe je simpelweg door de min van het laadsnoer uit te rusten met 2 zwarte banaanstekkers (even een extra draadje van de ene stekker naar de andere monteren). De plus van het laadsnoer steek je in een plus-aansluiting (maakt eigenlijk niet uit waar) en de twee zwarte banaanstekkers steek je in de twee (min-)uitgangen, die je wil gebruiken.

hey weet je dit heel zeker dat dit zonder problemen kan want heb net een robbe 5 lader gekocht
en heb een 1300 accu en een 3300
en dan is het wel makkelijk als ik de 180 mah en de 140 mah parralel kan zetten want dan heb ik 320 mah voor de ontvanger (de 3300 dan) en 2x 60 mah parralel is 120mah voor de 1300 (zender) dan krijg je dus dit

naamloos.sized.jpg

en kan ik dan ook nog de 2 accus tegelijk laden?

Als zo'n lader binnen de garantietermijn stuk gaat, ben ik degene, die een nieuwe moet verstrekken, dus.....: ja, uiteraard weet ik dit zeker, zolang je maar in de gaten houdt wat er rechts op de lader staat: max. 700mA.
Je hebt overigens per laadsnoer 1 (!) rode banaanstekker en 2 zwarte banaanstekkers nodig...

oke want ik wist het namelijk niet zeker want t stond niet in de handleiding

Je hebt overigens per laadsnoer 1 (!) rode banaanstekker en 2 zwarte banaanstekkers nodig...

ja dat begrijp ik omdat de + op de uitgangen gewoon doorverbonden waren ?

Back