laadverdeel blok?

Hallo allemaal,

Ik heb hier nog een "oude" lrp pulsar lader liggen (volgens mij de eerste, dus 7A max 8s nimh/nicd), ik heb ook nog een hele zooi 4s nimh pack en een paar 5s nimh packs liggen. Al die accu's gebruik ik eigenlijk niet (soms om iets te testen of als verlichting voor me brommer...)

maar ik ben van plan om met een omgebouwde auto dynamo te gaan spelen en 12 of 15s nimh is dan leuk om mee te beginnen (moet natuurlijk lipo worden).
Ik zit er dus alleen me dat dat laden best wel irritant is (niet zozeer de tijd maar het omwisselen vooral). Ik had dus zitten denken of het niet mogelijk is om met een paar relais en een microcontroller de lader wanneer deze klaar is om te schakelen naar de volgende accu. het vervelende is dan alleen dat ik geen idee heb hoe ik kan laten weten dat de lader klaar is... (starten zou kunnen door het drukknopje door te verbinden met een digitale poort van de uC)

hebben jullie enig idee of dit te doen is en of er niet een makkelijkere manier is dan die ik hier heb bedacht?

ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen (dit staat ook in het laad gedeelte)

Jacar

Laatst bewerkt:
niemand? stel ik zo'n rare vraag? of zit ik hier dan toch verkeerd?

ik hoop dat iemand mij kan helpen, al is het maar dat ze zeggen dat het te gevaarlijk is....
ik heb wel nagedacht, in theorie zou ik moeten kunnen checken dat hij klaar is door het "speakertje" af te tappen en deze digitaal uit te lezen (hij piept wanneer hij klaar is)

Jacar

Back