Laatste update oldtimerdag Saasveld

Hallo heren,

Wederom is mij gevraagd om met een aantal mensen te komen vliegen op de oldtimerdag in Saasveld. Vorig jaar waren we er met een aantal VGG-ers en piloten van onze eigen club. Dat was toen een mooie dag en iedereen heeft genoten.
Daarom dit jaar weer de vraag:
Wie heeft er zin om samen met ons te komen vliegen op deze dag?

Er kan met alles worden gevlogen, er zal een landingsstrip voor ons gemaaid worden.

Het is op 24 juni van 10.00 tot 17.00 uur en er zal voor een hapje en een drankje worden gezorgd, de broodtrommel kan dus thuis blijven :-).
Voor de route kun je hier kijken: Routebeschrijving

Iedereen met vliegtuigen in de auto heeft gratis toegang en mag het terrein op met de auto.

Graag een pb of belletje bij opgave (06-44555646).

Alvast bedankt en misschien tot 24 juni!

Groeten,

Paul.

Laatst bewerkt:
Als ik het zo kan plannen met famillie bezoek kan ik mn Last down XXL wel meenemen. Zijn brandstofheli's ook welkom?

Brevet voor beide types op zak..

Alles is welkom, dus ook knetterheli's ;-).
En het vliegen heeft niets met ''old' te maken, meer met een beetje opluisteren van het publiek. Alles, oud en nieuw mag dus komen.
Enigste beperking is wel dat de strip niet erg lang is (slepen ????) en als de wind verkeerd staat moeten we kort langs een 2 tal bomen vliegen voor de landing. Een beetje stuurmanskunst is dus wel wenselijk :-).

Groeten,

Paul.

Dit was vorig jaar inderdaad een ERG leuke dag! Grote aanrader. Ik hoop dat ik kan komen!

Mijn filmpje van vorig jaar:

Laatst bewerkt door een moderator:
Top, ik ga proberen aanwezig te zijn! Licht lekker dicht bij Oldenzaal, ideaal! Bijna een echte thuiswedstrijd :)

Extra info over a.s. zondag..

Ik heb vanmorgen nog even contact gehad met de organisatie naar aanleiding van een vraag van mij. Ik maakte me een beetje zorgen over de aansprakelijkheid in geval van een ongeluk veroorzaakt door één van onze vliegtuigen.
De organisatie van de Oldtimerdag is NIET verzekerd voor dit soort schades.
Iedereen die zondag gaat vliegen draagt het risico bij eventuele ongelukken dus zelf!

Blij ben ik er ook niet mee en ik zal dan ook het vliegen met grote, zware en/of snelle toestellen behoorlijk gaan beperken.

Tot nu toe hebben ongeveer een stuk of 8 mensen zich opgegeven en die zal ik persoonlijk gaan benaderen.

Ik vrees dat het vliegen op de Oldtimerdag dit jaar voor het laatst geweest is....

Groeten,

Paul.

Laatste update...

Ik ben er vanmiddag geweest en alles lijkt qua veld in orde gemaakt voor ons. We hebben zelfs een kruisvormige strip dat kort gemaaid wordt en waarvan we vanaf elke richting kunnen starten/landen. Enigste beperking is dat er 2 grote bomen in de weg staan als je binnen komt voor je final. Enig stuurmanskunst is hier wel wenselijk ;-).

Als je de borden volgt en het terrein nadert zie je aan je linkerkant een huis met een rieten dak waaraan gebouwd wordt. Bij dit huis staat ook het eerste bord met ''verboden te parkeren''.
Gelijk na dit bord kun je linksaf slaan een zandweg in. Hier staat leden van de organisatie te controleren wie er door mag. Als je vliegtuigen in de auto hebt kun je gratis doorrijden en mochten er toch problemen ontstaan dan kun je mij bellen, 06-44555646.
Eenmaal op het terrein moet je helemaal naar achteren doorrijden waar een groepje bomen staan en daar parkeren, je ziet mij dan wel ergens lopen..
Het kan nuttig zijn om de volgende zaken mee te nemen: een zonnebril (ik hoop dat ie nodig is...), een pet (de final ligt precies in de zon) en verlengsnoer voor 230Volt voor je accu lader. Een aggregaat staat een eind verderop..
Zoals gezegd word er voor de innerlijke mens gezorgd :-).

De weersverwachtingen zijn vooralsnog dat het tot de middag kan regenen en dat het daarna droog is, vliegweer dus :-).

Ik hoop jullie allen morgen te zien...

Groeten,

Paul.

Paul, ik ga het waarschijnlijk morgen niet redden. Er zijn wat zaken tussen gekomen. Ik doe mijn best!

Jaap

----------------------
Sent from iPhone.

Nou, we zijn er al weer..
Wat een debacle zeg, zo'n 4 uur naar de regen zitten te kijken. Tussen de buien door was het 5 minuten droog en dat was ook alle tijd die we hebben kunnen vliegen. Vreselijke harde en vlagerige wind waardoor zelfs de Swift 2 moeilijk te landen was.
Toch waren we nog met zijn vieren en hebben we stevig kunnen bijkletsen, erg gezellig.

Bert, Harald en Nick bedankt voor jullie moeite, volgend jaar beter!

Groeten,

Paul.

Back