lachen (vooral voor Bruno)

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door FOX35, 10 mei 2007.

  1. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Ik las net iets leuks op het Stuka Stunt Forum, waar het ging over het 'uitzetten' van een stunter aan het eind van de vlucht door loopings te draaien (killer-loops) om te voorkomen dat je over de tijd heen gaat. Paul Walker schijnt dit ook te doen, en dit hoort dan tot zijn landings-routine ('signature landing'), maar nu vliegt hij electrisch. Om te laten zien dat hij Paul Walker is, vliegt hij nu aan het eind van zijn schema tóch de twee killer-loops die hij altijd gevlogen heeft, waarbij de timer dan de motor op precies het juiste punt laat stoppen voor zijn 'signature landing'.
     
  2. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.735
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Waar? Ik heb het niet gevonden...
    Wel het artikel waarin de foto's van de nieuwe kist. Weer zo'n typisch modern amerikaans misbaksel... wat vind ik die Impacts, Dreadnoughts, Trivial Pursuits en hoe die dingen heten mogen toch lelijk, yuck.... :schrik: Doe mij maar een classic detroiter, semi-schaal of oud model oost europese (grote canopy, slanke romp, hoog kielvlak) stunter....

    Dat stoppen van de motor gaat alleen bij een metalen tank met een pick-up buis die niet helemaal achterin eindigt.
    Sinds ik overgestapt op dubbel-clunck tanks (1991) is uitzetten er niet meer bij. Daar staat tegenover dat met een afgemeten hoeveelheid brandstof het moment van stoppen veel nauwkeuriger is te bepalen dan bij gebruik van een metalen tank met belendend loodgieterswerk. Voor stunt raad ik die nu dus af.
    Maar een electro-timer is nog nauwkeuriger en je hebt dus eigenlijk geen verdere hulpmiddelen nodig. Gek genoeg voel ik me toch pas helemaal gerust als ik ook op m'n stopwatch kan zien wanneer de motor zal stoppen.
     
  3. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Hoi Bruno, de topic op SSW heet: 'Running your fuel out'.
    Ik begrijp je advies voor een cluncktank, maar dat gaat eigenlijk alleen op voor 'modern wedstrijdformaat' stunters, althans, ik ken geen cluncktanks met een geschikt formaat in de door mij geprefereerde 6cc ontwerpen te gebruiken. Ik heb wel 100cc cluncktanks op plankrompstunters (gehad), Twister, Banshee, maar ik vind dat al een vreselijk gepruts om de 'plumbing' daar goed in te krijgen. Die zijn echter altijd te breed voor de typische 6cc-romp. Dus dan toch maar weer een blikken tank. Voordeel daarvan is dat die tegenwoordig via bijvoorbeeld Brodak in alle soorten maten te krijgen zijn. Het is ook heel goed mogelijk uit een volle blikken tank tot 25cc weer uit te halen, dus zo kun je ook je brandstof afmeten. Het uitzwiepen vind ik persoonlijk ook prettig om snelheid te maken waardoor het slepen van een ronde én het tot stilstand komen vóór de jury makkelijker wordt.
    Modellen zijn een kwestie van smaak, juist de Trivial Pursuit achtige modellen spreken mij wel aan. Ik vind juist die Oost Europese stunters met dat hoge kielvlak en die achterlijke hoge, smalle, raar gevormde cockpits foeilelijk, net als overigens jet-style modellen als de Genesis.
    Tot morgen, dan kissebissen we verder.
     
  4. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.735
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Graag. :wink:
    Ik breng een vlieger mee en het electro spul tot dusver (vliegen daarmee doen we pas als het minder dan windkracht 3 is....).
    Heb al een uitnodiging tot vliegercombat ontvangen. Denk dat ik 'm daar maar niet aan waag. Combat leidt bij mij altijd tot schade en daar heb ik een hekel aan....
     

Deel Deze Pagina