laden 2s lipo

een goedendag.
2s lipo gekocht bij die hobby koning maar geen flauw hoe ik de bijgeleverde kabel kan gebruiken voor het laden en balanceren.
helaas past de kabel ook niet op mijn laders dus zal er iets van een verloop kabel moeten komen.

over deze kabel gaat het.

full

.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is niet het kabeltje wat je er van hobbyking bij krijgt.......

Hobbyking levert er standaard een kabel bij waarbij de accuaansluitingen er al op zitten en de balanceraansluiting er ook op zit , de aansluitingen voor de lader zijn alleen vertind zodat je zelf een stekker aan de kabel kan solderen.

De 2 4mm stekkers gaan in de accu net als de 2mm goudstekker , de balanceerstekker gaat naar een XH boardje en dan nog de aansluiting op de lader.

toch wel.
alleen de contacten heb ik er zelf aangezet en de kabels zijn ingekort om beter in de boot te passen

Kabeltje is nu verprutst.....

Die had je gewoon puur als laadkabel moeten houden en de regelaar :?: van de boot van 2 4mm stekkers moeten voorzien die je rechtstreeks in de accu plugt. De hardcase accu's zijn standaard voorzien van 2 4mm bussen waar je de regelaar op aansluit.

De witte balancerstekker is gewoon de XH standaard die Hobbyking en een aantal andere fabrikanten hanteren , als dat niet past op de lader is dat waarschijnlijk een "europese" lader van Graupner , Robbe of iets dergelijks die gebruik maken van de EH stekkers/standaard en waar verloopboardjes voor te krijgen zijn van EH naar XH.

Dat was dus je laadkabel, je hebt dus een hardcased 2S lipo neem ik aan met 2x 4mm busjes en daar in het midden een 2mm busje.

Balancer plug op de balancer poort
2mm plug in de 2mm bus op de accu
De overige 2 kabels van accu naar lader.

ik heb 2 lipo's laten komen dus ook 2 kabels. dus niets verloren.
lader's zijn imax b5 en inderdaad een graupner.

dus daar moet ik een verloop kabel voor hebben.

maar waar laat ik dan dat blauw kabeltje ?

Back